He troeners,
Ben vandaag eens met mijn zwevert naar de dokter geweest voor de vering, verversen automaat en een stabilisatorstangetje ( leuk galgwoordje )
Nou dacht ik dat de veering even een kwestie van vullen of vervangen was, maar dit was weer eens helaas niet het geval
Nou blijkt de auto in de sportstand te blijven steken en kan anne citrofiel en ik er een beetje moeilijk uitkomen aangezien de vorige eigenaar hier ook een keer aan heeft laten prutsen.. dit is inmiddels allemaal weer voor elkaar maar hij doet helaas nog hetzelfde
Wie kan mij vertellen of een type 1 veercomputer ook over te zetten is op een type 2 ( na ‘95 ) is? en waar ik op moet letten?
ben er al weer poepie flauw van ! reed dus terug naar huis en het leek alleen maar erger geworden te zijn.
Nou had ie wel een mooie cx c-matic staan uit ‘79 het begint nu alweer te jeuken..
Groet Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Wie kan mij vertellen of een type 1 veercomputer ook over te zetten is op een type 2 ( na ‘95 ) is? en waar ik op moet letten?
Hier zitten namelijk andere stekkers op wie weet er nog een goede tweedehandse voor een tct uit 1995??
Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
C-Matic kopen lijkt mij de oplossing .
Je zou even de XMNL archieven door moeten spitten op dat nare sportstand gedoe… plek 1 is geloof ik de gaspedaal sensor die je even zou moeten bekijken, is het dacht ik meestal.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:C-Matic kopen lijkt mij de oplossing .
Je zou even de XMNL archieven door moeten spitten op dat nare sportstand gedoe… plek 1 is geloof ik de gaspedaal sensor die je even zou moeten bekijken, is het dacht ik meestal.
Zit er sterk aan te denken ,droom eigenlijk stiekum al 2 jaar aan een cx..
bedankt voor de tip ! zal ook even op yahoo xmnl kijken inderdaad !
Groet Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Gaspedaalsensor of stuuruitslagsensor geven de meeste problemen. Anders kan het nog de aansturing van de hydractiefschakelaar problemen geven, op een serie 2 wordt deze met een pulserende spanning aangestuurd en op een serie 1 met een constante spanning.
exacte details ken ik niet, maar dit moet met een multimeter uitgezocht worden. misschien dat de dealer de hydractiefcomputer kan uitlezen.
Hydractiefcomputers van een serie 1 en 2 zijn niet uitwisselbaar. in de files-sectie van XMNL staat een A4 met de codes
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
denk je nu alweer aan een andere?
dees heb je amper een maand ofzo?
cx is wel erg mooi ook natuurlijk
arjan_verkade schreef:denk je nu alweer aan een andere?
dees heb je amper een maand ofzo?cx is wel erg mooi ook natuurlijk
Wispelturig , hou het daar maar op
Groet Roy
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Willem schreef:Gaspedaalsensor of stuuruitslagsensor geven de meeste problemen. Anders kan het nog de aansturing van de hydractiefschakelaar problemen geven, op een serie 2 wordt deze met een pulserende spanning aangestuurd en op een serie 1 met een constante spanning.
exacte details ken ik niet, maar dit moet met een multimeter uitgezocht worden. misschien dat de dealer de hydractiefcomputer kan uitlezen.
Hydractiefcomputers van een serie 1 en 2 zijn niet uitwisselbaar. in de files-sectie van XMNL staat een A4 met de codes
Bedankt !! we gaan morgen verder met zoeken ,dan ga ik er weer heen !
dan zou ik ook kijken of de cx doorgaat of dat we deze verder op gaan lappen !
Groet Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Ik denk dat je dan al snel een liefhebber voor je xm gevonden hebt, PB me maar
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Willem schreef:Ik denk dat je dan al snel een liefhebber voor je xm gevonden hebt, PB me maar
sorry maar de bedoeling zou dan zijn om haar in te ruilen..
groet Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Als je een particulier kan vinden die er een leuk bedrag voor geeft denk ik dat je beter af bent hoor… er zitten niet heel veel garages om nog een 13 in een dozijn XM te springen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!