Bij de dokter..
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 15 april 2005 12:49 AM

He troeners,

Ben vandaag eens met mijn zwevert naar de dokter geweest voor de vering, verversen automaat en een stabilisatorstangetje ( leuk galgwoordje Very Happy )

Nou dacht ik dat de veering even een kwestie van vullen of vervangen was, maar dit was weer eens helaas niet het geval Crying or Very sad

Nou blijkt de auto in de sportstand te blijven steken en kan anne citrofiel en ik er een beetje moeilijk uitkomen aangezien de vorige eigenaar hier ook een keer aan heeft laten prutsen.. dit is inmiddels allemaal weer voor elkaar maar hij doet helaas nog hetzelfde

Wie kan mij vertellen of een type 1 veercomputer ook over te zetten is op een type 2 ( na ‘95 ) is? en waar ik op moet letten?

ben er al weer poepie flauw van !  Sad  reed dus terug naar huis en het leek alleen maar erger geworden te zijn.

Nou had ie wel een mooie cx c-matic staan uit ‘79 Rolling Eyes  het begint nu alweer te jeuken..

Groet Roy
:cevr

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 15 april 2005 12:50 AM
  [ # 1 ]

Wie kan mij vertellen of een type 1 veercomputer ook over te zetten is op een type 2 ( na ‘95 ) is? en waar ik op moet letten?

Hier zitten namelijk andere stekkers op Rolling Eyes  wie weet er nog een goede tweedehandse voor een tct uit 1995??

Roy
:cevr

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 15 april 2005 01:05 AM
  [ # 2 ]

C-Matic kopen lijkt mij de oplossing Smile.

Je zou even de XMNL archieven door moeten spitten op dat nare sportstand gedoe… plek 1 is geloof ik de gaspedaal sensor die je even zou moeten bekijken, is het dacht ik meestal.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 15 april 2005 01:12 AM
  [ # 3 ]
sans-pareil schreef:

C-Matic kopen lijkt mij de oplossing Smile.

Je zou even de XMNL archieven door moeten spitten op dat nare sportstand gedoe… plek 1 is geloof ik de gaspedaal sensor die je even zou moeten bekijken, is het dacht ik meestal.

Zit er sterk aan te denken ,droom eigenlijk stiekum al 2 jaar aan een cx..

bedankt voor de tip ! zal ook even op yahoo xmnl kijken inderdaad ! Wink

Groet Roy
:cevr

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 15 april 2005 02:28 PM
  [ # 4 ]

Gaspedaalsensor of stuuruitslagsensor geven de meeste problemen. Anders kan het nog de aansturing van de hydractiefschakelaar problemen geven, op een serie 2 wordt deze met een pulserende spanning aangestuurd en op een serie 1 met een constante spanning.

exacte details ken ik niet, maar dit moet met een multimeter uitgezocht worden. misschien dat de dealer de hydractiefcomputer kan uitlezen.

Hydractiefcomputers van een serie 1 en 2 zijn niet uitwisselbaar. in de files-sectie van XMNL staat een A4 met de codes

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 april 2005 03:01 PM
  [ # 5 ]

denk je nu alweer aan een andere? Shocked
dees heb je amper een maand ofzo?

cx is wel erg mooi ook natuurlijk Laughing

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 15 april 2005 07:42 PM
  [ # 6 ]
arjan_verkade schreef:

denk je nu alweer aan een andere? Shocked
dees heb je amper een maand ofzo?

cx is wel erg mooi ook natuurlijk Laughing

Wispelturig , hou het daar maar op Very Happy

Groet Roy

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 15 april 2005 07:43 PM
  [ # 7 ]
Willem schreef:

Gaspedaalsensor of stuuruitslagsensor geven de meeste problemen. Anders kan het nog de aansturing van de hydractiefschakelaar problemen geven, op een serie 2 wordt deze met een pulserende spanning aangestuurd en op een serie 1 met een constante spanning.

exacte details ken ik niet, maar dit moet met een multimeter uitgezocht worden. misschien dat de dealer de hydractiefcomputer kan uitlezen.

Hydractiefcomputers van een serie 1 en 2 zijn niet uitwisselbaar. in de files-sectie van XMNL staat een A4 met de codes

Bedankt !! we gaan morgen verder met zoeken ,dan ga ik er weer heen !
dan zou ik ook kijken of de cx doorgaat of dat we deze verder op gaan lappen !

Groet Roy
:cevr

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 15 april 2005 09:09 PM
  [ # 8 ]

Ik denk dat je dan al snel een liefhebber voor je xm gevonden hebt, PB me maar Laughing  Laughing  Laughing

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 16 april 2005 12:30 AM
  [ # 9 ]
Willem schreef:

Ik denk dat je dan al snel een liefhebber voor je xm gevonden hebt, PB me maar Laughing  Laughing  Laughing

sorry maar de bedoeling zou dan zijn om haar in te ruilen.. Wink

groet Roy
:cevr

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 16 april 2005 03:53 AM
  [ # 10 ]

Als je een particulier kan vinden die er een leuk bedrag voor geeft denk ik dat je beter af bent hoor… er zitten niet heel veel garages om nog een 13 in een dozijn XM te springen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook