Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Dan ben je mij toch nog niet tegen gekomen,want telkens ik een oldie citroën zie wuif ik van uit mijn C6.
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Ik zwaai ook heel vaak als ik met een C6 op stap ben, maar ik moet zeggen dat als ik in mijn eend rij meer mensen terug zwaaien.
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ik heb in een recent onderzoek mogen lezen dat het met de doelgroep van de C6 maar een trieste bedoening is:
het merendeel ‘wil’ of ‘kan’ niet uit de band springen en kiest dus voor een Audi-BMW-MB-en in mindere mate Volvo.
Daar heeft niet alleen Citroën last van, maar elk merk dat niet in dat segment ‘thuishoort’ maar hard strijdt om er geaccepteerd te worden.
Zelfs VW ging hard onderuit, ondanks de gevestigde naam, toen ze hun proefballon de ‘Pheaton’ loslieten in dit segment.
Ik ben heel benieuwd wat de nieuwe Scoda Superb gaat doen, maar ik vrees voor Scoda het ergste.
Begrijp me dus niet verkeerd: het ligt niet aan de auto zelf: iedereen kan op z’n klompen aanvoelen dat een C6, een AR 166 of zelfs de Pheaton een goede auto is of kan zijn…maar helaas niet in dit segment.
Het vergelijk met de SM is misplaatst, en voldoet alleen aan het feit dat ook deze luxe-GT niet de gehoopte verkoopknaller was.
Ik hoop dat voor de C6 de markt wakker wordt en eens niet kiest voor wat de buurman rijdt…
‘Spirit of avant-garde’
Pascal schreef:
Zelfs VW ging hard onderuit, ondanks de gevestigde naam, toen ze hun proefballon de ‘Pheaton’ loslieten in dit segment.
En welk segment is dat? Op dit moment frot je de Phaeton (F), C6 (E), 166(E) en Superb (D) in 1 segment. De Superb(26k)begint op de helft van de prijs van de C6(52k), die begint op ruwweg de helft van de prijs van de Phaeton(92k). Deze drie auto’s zitten qua lengte maar binnen 22 cm van elkaar hehe. En de Superb heeft achterin meer beenruimte dan de andere twee om de keuze makkelijker te maken. Het logo ziet er alleen uit alsof het elk moment eraf kan regenen.
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
C6
Arjan Verkade schreef:Ik denk dat de C6 ook vooral op de doelgroep rijke liefhebbers gericht is.
En de dure zakelijke rijder die eens wat anders wil, en niet met dezelfde auto wil aankomen op een vergadering als de rest van de mensen.Dan heb je ook nog zoals gezegd de rijke mensen die met pensioen zijn
Ik denk dat voor veel C6 rijders het wel een bewuste keuze is en wat meer over de auto weten misschien.
Hoewel ik pas met mijn CX in de file langzaam werd ingehaald door een C6, maar deze man keek niet op of om
Overigens wel iemand op leeftijd, wat een ander punt weer bevestigd.
Ach….. De c5 en de C4 en de berlingo halen de centjes binnen.
De C6 is niet alleen voor de Citroenist maar eveneens een uitstalraam van Citroën. Maar dan wel een realistisch… anders hadden ze de C-Matisse op 1000 exemplaren moeten uitbrengen en dat gebruiken als aandachtstrekker. Maar dan moet je natuurlijk wel een c5 coupe kunnen aanbieden anders is ook dit zinloos.
Dus, de C6 verkoopt minder dan verwacht maar wat waren eigenlijk de verwachtingen? in de eerste plaats een gat opvullen tussen het verdwijnen van de XM en de tussentijdse C5 V6. de C6 is er dus in de eerste plaats om de markt een alternatief te geven. in feite zijn ze na de Xm terug van nul moeten beginnen. Als ze in dit segment aanwezig blijven zal de volgende versie C6 rel II of whatever de naam het makkelijker hebben aangezien er geen kloof geweest is.
Daarnaast blijft ie zo natuurlijk wel lekker exclusief…
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
eviltwin schreef:Ik denk eerder dat het (goedkope) versies zijn die niet verkocht worden maar op een andere manier in omloop zijn gebracht, lease, bedrijfswagens van Citroën zelf etc.
neem bijvoorbeeld de introductie, daarvoor waren er in NL bijna 20 en in Duitsland 50. Die C6-en zijn geen van allen verkocht, maar teruggegaan voor sloop of weggegeven aan scholen etc.
Dergelijke proefwagens zullen met name uit de 200 ‘overschot’ wagens uit het productiejaar 2005 komen. Lease en bedrijfswagens moeten gewoon in de verkoopstatistieken verschijnen.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de importeur in NL omgaat met de BPM: die test-C6en worden op kenteken gezet om vlot daarna uit het verkeer te worden genomen.
Maaar goed: het grootste productieoverschot zit in 2006, en dat zijn in ieder geval hoofdzakelijk 6 cylinders (Benzine en/of HDi) aangezien de 2.2 pas eind 2006 leverbaar werd.
eviltwin schreef:Ik denk dat het er voor de C6 niet beter op wordt nu de nieuwe C5 volop leverbaar is.
Als je mensen achterin wilt vervoeren is de C5 geen optie.
Inderdaad. Naast ruimtegebrek is het ook de verkeerde klasse. Het C5-segment is niet het segment waarin mensen ‘gereden’ willen worden.
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ach ik wil best wel een C6.. als ze nog 2 jaar ouder zijn wel een fraaie opvolger voor m’n 406 coupe En dan kan ik em ook betalen