Nadat ik wat plasjes tegenkwam op de parkeerplaats en eens ging onderzoeken waar deze bijhoorden bleek dat de C5 compleet nat is op de bodemplaat. Na de eerste euforie dat nu eens NIET mijn Beeix stuk was toch maar eens kijken wat het was, nu blijkt dat er een ventiel op een pomp onder de dynamo lijkt te lekken/spuiten. Iemand een idee of dit vaker voorkomt en wat het kan zijn?
Tis een C5 2.0 16v Ligne Prestige Break op LPG van een 3 jaar oud nu.
Mn pa zou er woensdag mee naar Polen rijden maar dat zal er nu wel niet inzitten
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
de pomp onder de dynamo is je airco.
daar zit inderdaad olie in.
je kan gewoon ff binnen wippen bij een aircoboer die kan dat zo verhelpen.
suc6 dennis
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Dennis toch, een echte Citroen verkoper verkoopt toch gelijk een nieuwe auto aan zo iemand? Met hele hoge contante kortingen? Oh nee, een Citroen kunnen we repareren. Een duitse auto vervang je als bijvoorbeeld de asbak vol zit….heh heh
Test
dennis van der ven schreef:de pomp onder de dynamo is je airco.
daar zit inderdaad olie in.
je kan gewoon ff binnen wippen bij een aircoboer die kan dat zo verhelpen.
suc6 dennis
De hoeveelheid olie die hij beschrijft komt echt niet uit de aircopomp. Daar zit maar een kleine hoeveelheid olie in.
De lekkage zal wel ergens boven weg komen, bijvoorbeeld de stuurbekrachtigingspomp.
Het bleek een rotte oliedrukmeter te zijn. Afgelopen week vervangen en mn Pa rijd er nu vrolijk mee rond in Polen
Rotte oliedrukmeter heeft ie bij de Xantia ook al eens gehad. Maar toen liep het er onder net zo hard uit als je het er boven in goot
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
T(h)ijs schreef:Het bleek een rotte oliedrukmeter te zijn. Afgelopen week vervangen en mn Pa rijd er nu vrolijk mee rond in Polen
Rotte oliedrukmeter heeft ie bij de Xantia ook al eens gehad. Maar toen liep het er onder net zo hard uit als je het er boven in goot
Oliedruksensor bedoel je zeker?