6 juni moest ik met het Visaatje wat spullen ophalen en kon de aanhanger van kantoor lenen. De witte kentekenplaat hiervoor had ik niet en heb daarom zelf een A4-tje geknipt en met zwarte letters de combinatie erop geschreven. Natuurlijk dom. ik had gewoon een wit plaatje moeten hebben. Bij het terugbrengen motoragent naast me, wat graaien in z’n zak (dit al rijdend) en wat gedruk op knopjes zoals ik kon zien. En ja hoor: Verderop politiewagen stond al klaar op de vluchtstrook. Nu ligt de bekeuring thuis a 90 euro
Daar lees ik toch wat zaken op die mij aan een bezwaar doen denken.
De motoragent constateerde al bij de oprit A12 Zoetermeer dat ik geen juiste kentekenplaat voerde, anders werd ik 300 meter verderop niet opgewacht. Ik werd uiteindelijk staande gehouden door de wagen onderaan de afrit bij Nootdorp. Na gestopt te zijn liep ik zelf op de politie toe en verontschuldigde mij en gaf de fout toe.
Op het aanhef boven de acceptgiro staat nu bij gegevens overtreding bij plaats en gemeente: `s-Gravenhage. Dit lijkt mij dus niet juist.
Daarnaast is er een schrijffout gemaakt. Bij omschrijving overtreding staat: Geen deugdelijk vestigde. Dit moet natuurlijk zijn: Geen deugdelijk bevestigde. Een kleine verschrijving. Maar dat plus het feit dat ik zeker niet in Den Haag de overtreding heb gepleegd lijkt me voldoende voor bezwaar.
Wat denken jullie?
Daarnaast: De Visa staat op naam van mijn vrouw. Moet zij dan niet de schikking krijgen? Zo ja, is er een reden te meer.
Dyna Z1: Tout alu.
Geen schijn van kans.
De nieuwe wetgeving sluit bezwaar o.g.v. schrijf/stijlfouten bij voorbaat uit.
Verder wordt een schikkingsvoorstel aan de bestuurder (degene die het strafbaar feit heeft begaan) uitgereikt. De eigenaar is in gevallen als deze dus geen partij.
Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
heb je een geel bonnetje gehad? Zo ja, bezwaar maken tegen de overtreding.
als je geen bonnetje hebt gehad, een verzoek indienen bij de officier van justitie op basis van de wet openheid bestuurder (WOB).
Als je na dit verzoek binnen 2 weken geen reactie krijgt, hiertegen bezwaar aantekenen. Indien je wel reactie krijgt, bezwaar gaan maken tegen de overtreding.
Ik begin ook net met het opvragen van het PV in een gevalletje R331 a 150 euro, een kruispunt blokkeren als je op die weg in de file staat…...
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Willem schreef:heb je een geel bonnetje gehad? Zo ja, bezwaar maken tegen de overtreding. als je geen bonnetje hebt gehad, een verzoek indienen bij de officier van justitie op basis van de wet openheid bestuurder (WOB).
Als je na dit verzoek binnen 2 weken geen reactie krijgt, hiertegen bezwaar aantekenen. Indien je wel reactie krijgt, bezwaar gaan maken tegen de overtreding.Ik begin ook net met het opvragen van het PV in een gevalletje R331 a 150 euro, een kruispunt blokkeren als je op die weg in de file staat…...
Ik heb een geel bonnetje gehad. Maar kan ik dan bezwaar aantekenen tegen de plaats - Den Haag in dit geval?
Totaal aantal Berichten: 2948
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gewoon op de blaren zitten, BETALEN en voortaan een nummerplaat regelen.
Je gaat toch niet commaneuken omdat er een schrijffoutje is
gemaakt , maak jezelf nog belachelijk ook..
Het is in A opgevallen en in B ben je staande gehouden nou en, sinds wanneer zijn in Nederland de gemeente’s officiele grenzen ???
r.kerstens schreef:Gewoon op de blaren zitten, BETALEN en voortaan een nummerplaat regelen.
Het is in A opgevallen en in B ben je staande gehouden nou en, sinds wanneer zijn in Nederland de gemeente’s officiele grenzen ???
A: Ik erken dat ik fout ben. Reeds gemeld. Ga ik niet weer doen.
B: Ik stel hier gewoon enkele vragen. Dus misschien ook GEWOON
antwoorden!
C: Met commaneuken zijn al vele OM-zaken naar de prullenbak
verwezen.
Daarnaast: Het gaat mij ook om de mentaliteit. Dus: Vorig jaar werden er bij onze flat blikjes cola naar beneden geflikk…
krijg je die op je hoofd, dan…
Politie gebeld, er zou een wagen komen. Ze moeten nog komen.
Dusss: 90 euro voor een overtreding als zijnde kentekenplaatje niet aanwezig. Ja, daar wil ik graag onderuit. Al staat er maar 1 letter scheef.
Dus kom niet aan met antwoorden als deze. Hou je woorden dan graag voor je
ach, ik heb deze week ws 2 keer stevig op de foto gestaan .
ook ik ga bij uitzondering maar eens een beroep doen op de WOB
zat ik fout? jazeker. Moet ik op de blaren zitten? ja in principe wel….
maar….
autobezitters zitten al op genoeg blaren. Mijn kont is gewoon niet groot genoeg meer. Nu weer meer betalen om nog vaker in de file te staan.
Ze zoeken het maar uit, ik ga gewoon gebruik maken van de wet die bestaat.
Totaal aantal Berichten: 1501
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
rf schreef:r.kerstens schreef:Gewoon op de blaren zitten, BETALEN en voortaan een nummerplaat regelen.
Het is in A opgevallen en in B ben je staande gehouden nou en, sinds wanneer zijn in Nederland de gemeente’s officiele grenzen ???A: Ik erken dat ik fout ben. Reeds gemeld. Ga ik niet weer doen.
Betaal die bon dan ook gewoon, in plaats van proberen eronder vandaan te komen, waardoor er van míjn belastingcenten weer een ambtenaar aan het werk moet worden gezet…
Gr Martijn
Martijn de Ruijter schreef:rf schreef:r.kerstens schreef:Gewoon op de blaren zitten, BETALEN en voortaan een nummerplaat regelen.
Het is in A opgevallen en in B ben je staande gehouden nou en, sinds wanneer zijn in Nederland de gemeente’s officiele grenzen ???A: Ik erken dat ik fout ben. Reeds gemeld. Ga ik niet weer doen.
Betaal die bon dan ook gewoon, in plaats van proberen eronder vandaan te komen, waardoor er van míjn belastingcenten weer een ambtenaar aan het werk moet worden gezet…
Gr Martijn
Mods verzoek: Graag slot erop.
r.kerstens schreef:BETALEN
ben je ambtenaar?
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 6485
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Daarnaast: Het gaat mij ook om de mentaliteit. Dus: Vorig jaar werden er bij onze flat blikjes cola naar beneden geflikk…
Dusss: 90 euro voor een overtreding als zijnde kentekenplaatje niet aanwezig. Ja, daar wil ik graag onderuit. Al staat er maar 1 letter scheef.
Omdat ze niet komen als er gebeld wordt, mag jij onder een terecht uitgeschreven bon uit… Over mentaliteit gesproken… Is bovendien appels (politie woonplaats) met peren (KLPD) vergelijken.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 2999
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Martijn de Ruijter schreef:......... waardoor er van míjn belastingcenten weer een ambtenaar aan het werk moet worden gezet…
Gr Martijn
Heb jij tover-belastingcenten ?
Totaal aantal Berichten: 15697
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Als we er vanuit gaan dat we mogen doen wat we willen, omdat de pakkans toch niet groot is, dan kunnen we de handhavende macht wel helemaal afschaffen. Maar dan ook niet lopen emmeren als je de volgende keer dat blikje wel op je kop krijgt… Je was fout en je had de pech om gesnapt te worden. Pech dus en niet mekkeren.
Mulder schreef:Daarnaast: Het gaat mij ook om de mentaliteit. Dus: Vorig jaar werden er bij onze flat blikjes cola naar beneden geflikk…
Dusss: 90 euro voor een overtreding als zijnde kentekenplaatje niet aanwezig. Ja, daar wil ik graag onderuit. Al staat er maar 1 letter scheef.Omdat ze niet komen als er gebeld wordt, mag jij onder een terecht uitgeschreven bon uit… Over mentaliteit gesproken… Is bovendien appels (politie woonplaats) met peren (KLPD) vergelijken.
Alles is altijd appels met peren, maar ik kan me zijn frustratie wel voorstellen als je zoiets overkomen is…..Ik ben ook eens tijdens hetzelfde ritje door een dorpje driemaal geflitst, resultaat 180 euro boete.
Zelfs dan heeft de rechter geen enkel medelij met je, en krijgt je vertrouwen in de (recht)staat een flinke douw….
Totaal aantal Berichten: 15697
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Jij rijdt drie keer te hard op hetzelfde stukje tijdens een ritje en je verwacht medelijden anders krijg je wantrouwen in de rechtsstaat? Waarom krijgen we altijd wantrouwen in de rechtsstaat als we zelf iets misdaan hebben en vinden we het terecht als een ander wel wordt gestraft voor zijn daden?
graddus schreef:Jij rijdt drie keer te hard op hetzelfde stukje tijdens een ritje en je verwacht medelijden anders krijg je wantrouwen in de rechtsstaat? Waarom krijgen we altijd wantrouwen in de rechtsstaat als we zelf iets misdaan hebben en vinden we het terecht als een ander wel wordt gestraft voor zijn daden?
Omdat overdrijven ook een vak is…..ze hadden me net zo goed kunnen filmen en over iedere seconde een boete kunnen uitschrijven…. En ik ben blij dat jij zo rechtlijnig in het leven staat….Dat jij geen klein vloekje zou hebben gelaten toen die enveloppen binnen vielen doet me goed….