ben sinds twee dagen de gelukkige bezitter van een cx prestige automaat met een zwart leder interieur uit 89 nagenoeg roest vrij heb de onderhouds boekjes gezien heeft 191000 km gelopen.heb 2000 euro betaald auto ziet er zeer netjes uit heb slechtere gezien en gehad volgens mij is deze uitvoering nogal redelijk zeldzaam in nederland heb de auto zeer uitgebreid bekeken en kon geenroest van betekenis vinden. de bodem ziet er gaaf uit auto heeft 3 jaar stilgestaan in een opslag plaats van een kleine citroen dealer hij wilde hem gaan verhuren voor trouwerijen maar dat plan is niet doorgegaan . waarna hij alsnog besloot hem te verkopen gelukkig voor mij! vraag hoe zeldzaam is deze uitvoering wie kan me zijn mening geven wat betreft dit verhaal volgens mij is dit een zeer goeie deal geweest
Een CX Prestige is dus niet altijd een automaat en qua zeldzaamheid… Volgens mij niet meer zeldzaam dan een TRD Turbo 2 of een GTi Turbo 2. Het gaat er ook niet om hoe zeldzaam ie is als je er zelf maar tevreden mee bent
Qua prijs is het zeer netjes voor een harde CX. Maar als de wagen 3 jaar stil heeft gestaan zullen er toch wel kwaaltjes tevoorschijn komen de komende tijd. Hoe is het met de bollen en LHM gesteld?
Maarrem
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Een CX Prestige kan ook een vijfbak hebben
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Of een vierbak, als het een oude is… mogelijk zelfs een C-Matic (halfautomaat). De Vijfbakken zijn ook de enige met de moeilijk te vinden hydraulisch bediende koppelling…
Prestige Turbo’s en Limousine Turbo’s zijn er ook uitsluitend als handbak.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
lhm en bollen zijn prima veert goed
T(h)ijs schreef:Een CX Prestige is altijd een automaat en qua zeldzaamheid… Volgens mij niet meer zeldzaam dan een TRD Turbo 2 of een GTi Turbo 2. Het gaat er ook niet om hoe zeldzaam ie is als je er zelf maar tevreden mee bent
Qua prijs is het zeer netjes voor een harde CX. Maar als de wagen 3 jaar stil heeft gestaan zullen er toch wel kwaaltjes tevoorschijn komen de komende tijd. Hoe is het met de bollen en LHM gesteld?
Maarrem
prestige is alleen als automaat geleverd voor de serie2. Ja had wel een 5 bak maar dat is de prestige turbo.
Als ie hard is, is het goede deal, prestiges zijn slechter dan gewone cxn vooral de dorpels en langs ligers roesten snel. Heb je de plastic dorpel beschermers al er af gehad? daaronder gaan ze nogal eens.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980