Lek in zakje van veercilinder achter
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 10 juli 2008 11:35 PM

1.

Hoi, ik heb een scheurtje in het zakje onder de veercilinder van de achterkant vd bx. Ik heb het geprobeerd met sterke zwarte kit te repareren maar dit houdt het niet. Wat zou ik beter kunnen doen omdit op te lossen?

IK dacht zelf aan een fietsband repareer plakkertje. Het scheurtje is minimaal (zo’n 1 a 2 cm) maar er hangt toch steeds er een drup aan de veerbol.

———————

2.

Andere vraag:

Waar zit de spanningsregelaar van mijn bx?
Aangezien ik op vakantie gaat wil ik dat soort dingen bij me hebben cq. willen weten!

Alvast bedankt!!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 juli 2008 11:40 PM
  [ # 1 ]

1> kies voor een nieuwe lekzak: er komt namelijk een beetje druk op te staan én er komen trek- en duwkrachten op te staan. Een nieuwe lekzak kost misschien 30 euro, en lost je probleem op. Beunen gaat niet werken: Kit is niet LHM bestendig, en als het blijft lekken is het APK afkeur

2> je bx heeft geen losse regelaar, maar een ingebouwde op de dynamo.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 10 juli 2008 11:48 PM
  [ # 2 ]

Zorgt het voor erg veel lekkage eigenlijk? Is het een onderdeel van de retour van de veercilinder? Ik heb eerder wel wat plekjes gezien op de straat. Maar later niet meer. Er hangt steevast wel een drupje aan de bol.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 juli 2008 11:50 PM
  [ # 3 ]
Visa Ventje schreef:

Zorgt het voor erg veel lekkage eigenlijk? Is het een onderdeel van de retour van de veercilinder? Ik heb eerder wel wat plekjes gezien op de straat. Maar later niet meer. Er hangt steevast wel een drupje aan de bol.

Het KAN voor veel lekkage zorgen, maar dat hangt af van de plaats van het lek én de staat van de veercilinder. Een gare cilinder heeft vrij veel retour en dan gaat de boel flink lekker.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 10 juli 2008 11:53 PM
  [ # 4 ]

Hmm, ik denk dat mijn veercilinder niet gaar is. Aangezien de achterkant niet meteen naar beneden valt zodra ik de auto stilzet.

Maar bij het laten zakken in de laagste stand kan er aardig wat lhm lekken?

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 11 juli 2008 01:03 AM
  [ # 5 ]

Nee, juist niet. Als je de auto handmatig laat zakken stroomt de LHM door een andere retourleiding terug naar het vat. De hoezen om de veercilinder worden daar niet voor gebruikt.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 11 juli 2008 01:22 AM
  [ # 6 ]
waterman771 schreef:

1> kies voor een nieuwe lekzak: er komt namelijk een beetje druk op te staan én er komen trek- en duwkrachten op te staan. Een nieuwe lekzak kost misschien 30 euro, en lost je probleem op. Beunen gaat niet werken: Kit is niet LHM bestendig, en als het blijft lekken is het APK afkeur

De lekzak kost nog niet eens zoveel; het duurste is nog wel de ijzeren klem die om de lekzak heen zit.

Die moet je proberen heel te houden. Een goede ijzerwarenzaak zal vast wel iets bruikbaars hebben, maar het wordt wel een speurtocht.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 juli 2008 01:25 AM
  [ # 7 ]

Klopt ja… die klem… helemaal vergeten… ondingen…

wat kosten die tegenwoordig?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 11 juli 2008 01:33 AM
  [ # 8 ]

Oef - een paar jaar geleden (3.5 alweer zie ik op de factuur) was ik voor de lekzak 23,13 per stuk kwijt, ex btw maar het ging toen nog zonder korting (tegenwoordig krijg ik doorgaans meer korting dan ik btw betaal), en voor de klemband toch al 9,60 eur.
Gezien de hoeveelheid spullie die je in je handen hebt een belachelijk hoge prijs - maar doe het maar eens zonder… Zo’n lekzak voelt dan toch wel aan als betere waar voor het geld Very Happy

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook