3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

Bekeuring of schikking: Bezwaar aantekenen?
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1501

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 10 juli 2008 05:18 PM
  [ # 31 ]

Done. Overigens vind ik dat niet stoer, maar het laat wel zien hoe vervelend jij het nu al vind dat ik jou kenteken (gewoon hier op het forum te vinden) gebruik in een berichtje, laat staan op mijn aanhanger. Dan is die 90 euro voor een onwettig kenteken dus niet zo veel…  Wink 

BTW afgeven van een witte plaat ZONDER overleg van kentekenbewijs is niet toegestaan, en de handelaar die dat wel doet is in overtreding. ‘Normale’ GAIK-platen (die gele)  kan je ook niet ‘zomaar’ halen, ook al heb je een kentekenbewijs.

Gr Martijn

Profiel  

baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 751

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 10 juli 2008 05:18 PM
  [ # 32 ]
graddus schreef:

Volgens mij hebben we twee strekkingen, de ene die vind dat wie zijn billen verbrand op de blaren moet zitten en de andere, die vind dat de overheid door ons betaalde klootzakken zijn die alleen maar bestaat om de burger te naaien. En al de rest lijkt mij behoorlijk op herhaling te beginnen lijken Cool

Kort en bondig   Cool

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  

Gepost: 10 juli 2008 05:42 PM
  [ # 33 ]

En dan moet je weten dat dat de strekking is waar ik het dus juist niet mee eens ben Laughing

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2999

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 11 juli 2008 12:06 AM
  [ # 34 ]
Michelangelo schreef:

...............

enne 3x te hard? dan zie je zo’n controle toch Wink

Leg’s uit…Het was 1 x te hard, 3 x beboet, en wat dat met (vooruit) zien te maken heeft snap ik niet helemaal. Als ik al één flits gezien zou hebben was het te laat geweest, en dan had ik zeker geen 2 even verderop verwacht….
Ik proef daarentegen wel een beetje leedvermaak dus laten we het daar maar op houden…

Profiel  

XsaraVTRRR
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 116

Gepost: 11 juli 2008 12:43 AM
  [ # 35 ]

Re: Bekeuring of schikking: Bezwaar aantekenen?

rf schreef:

De motoragent constateerde al bij de oprit A12 Zoetermeer dat ik geen juiste kentekenplaat voerde, anders werd ik 300 meter verderop niet opgewacht. Ik werd uiteindelijk staande gehouden door de wagen onderaan de afrit bij Nootdorp. Na gestopt te zijn liep ik zelf op de politie toe en verontschuldigde mij en gaf de fout toe.

Op het aanhef boven de acceptgiro staat nu bij gegevens overtreding bij plaats en gemeente: `s-Gravenhage. Dit lijkt mij dus niet juist.
[unquote]

Het einde van de afslag Nootdorp ligt toch echt in Den Haag hoor Wink

C4 Picasso 1.2 Puretech 130 SHINE EAT6 / Pack Lounge / Pack Detection / Pack Park Assist / Pack Safety / Pack leder ‘Claudia Mistral’ / Pack Connect NAV

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 11 juli 2008 12:55 AM
  [ # 36 ]
ambijajance schreef:

Leg’s uit…Het was 1 x te hard, 3 x beboet, en wat dat met (vooruit) zien te maken heeft snap ik niet helemaal. Als ik al één flits gezien zou hebben was het te laat geweest, en dan had ik zeker geen 2 even verderop verwacht….
Ik proef daarentegen wel een beetje leedvermaak dus laten we het daar maar op houden…

Maar wat nou als je aangehouden was? Had je dan ook de reis met te hoge snelheid vervolgd?

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2999

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 11 juli 2008 02:36 AM
  [ # 37 ]
knäckor schreef:
ambijajance schreef:

Maar wat nou als je aangehouden was? Had je dan ook de reis met te hoge snelheid vervolgd?

Rare vraag, maar uiteindelijk zal ik gerust wel weer harder dan de 50 km/u hebben gereden, ook al zal ik nog zo hard mijn best gedaan hebben. Ik ben er van overtuigd dat er max. snelheden bedacht worden die alleen maar een extra belasting functie hebben en geen enkele verkeersveiligheid dienen. 50 km op een doorgaande (2 baans) weg door een gemeente en 100 km op de snelweg zijn daar twee van…

Profiel  

rf
> 700 berichten
Totaal aantal Berichten: 712

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 11 juli 2008 12:24 PM
  [ # 38 ]

Re: Bekeuring of schikking: Bezwaar aantekenen?

XsaraVTRRR schreef:
rf schreef:

De motoragent constateerde al bij de oprit A12 Zoetermeer dat ik geen juiste kentekenplaat voerde, anders werd ik 300 meter verderop niet opgewacht. Ik werd uiteindelijk staande gehouden door de wagen onderaan de afrit bij Nootdorp. Na gestopt te zijn liep ik zelf op de politie toe en verontschuldigde mij en gaf de fout toe.

Op het aanhef boven de acceptgiro staat nu bij gegevens overtreding bij plaats en gemeente: `s-Gravenhage. Dit lijkt mij dus niet juist.
[unquote]

Het einde van de afslag Nootdorp ligt toch echt in Den Haag hoor Wink

Plaats overtreding: ‘s-Gravenhage. Dit staat op het aanhef. En de motoragent bleef toch echt naast me rijden bij de oprit A12 Zoetermeer.
Den Haag ligt 15 km verderop.
Als men nou toch zo graag die 90 euro wil incasseren, stel dan zo’n aanhef zorgvuldig op. Dit is althans wat ik denk. Maar de meningen verschillen.

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  

rf
> 700 berichten
Totaal aantal Berichten: 712

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 11 juli 2008 12:40 PM
  [ # 39 ]

Na wat zoeken op internet kwam ik gewoon uit bij de anwb rechtshulp. Als je lid bent heb je recht op tel. vragen. Het antwoord was duidelijk:
Enige tijd geleden hebben ze een aantal zaken gewijzigd waardoor het niet uitmaakt wat er op het aanhef staat. Al had er gestaan dat de overtreding in Rotterdam was begaan. In de oude situatie was er dus zeker een kans geweest, nu niet. Dat wordt dus gewoon betalen.
Niks aan te doen. Op een bepaalde manier heb ik d’r nu wel vrede mee, omdat er wat zoek - en praatwerk verricht is.

Goed weekend!
Ruud.

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 11 juli 2008 01:56 PM
  [ # 40 ]

Dat is volledig correct, mits men wel kan aangeven waar het wel heeft plaatsgevonden. Kan men dat ook niet, dan heb je evengoed een kans.
Zo heb ik enige tijd geleden een bon gekregen voor “niet links inhalen” (dus wel rechts….). De plaatsaanduiding was zeer onduidelijk en er was geen foto’s op filmmateriaal beschikbaar. De politie wilde geen telefonische informatie geven en de agent die het geconstateerd had wilde ook niet aan de telefoon komen. Ik kreeg alleen een botte miep aan de telefoon die niet verder kwam dan “je mag niet rechts inalen dus moet je gewoon betalen”.
Ik heb het zaakdossier ingezien en daar stond waar weinig. Ik heb een afspraak gemaakt met de O.v.J. waarop de zaak geseponeerd is.

Kortom, ik ben het met je eens dat men zorgvuldiger mag werken, en als er een kans is om er onderuit te komen hoef je van mij echt niet de moraalridder uit te hangen. Echter ben je staande gehouden, en dan sta je doorgaans niet erg sterk.

Overigens ben ik ook al eens staande gehouden met een kartonnetje achterop een kar vol met 2cv onderdelen. Na een blaastest mocht ik doorrijden. De beste man vond het mooi spul en was duidelijk liefhebber.  Laughing

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 11 juli 2008 02:28 PM
  [ # 41 ]
Martijn de Ruijter schreef:

Done. Overigens vind ik dat niet stoer, maar het laat wel zien hoe vervelend jij het nu al vind dat ik jou kenteken (gewoon hier op het forum te vinden) gebruik in een berichtje, laat staan op mijn aanhanger. Dan is die 90 euro voor een onwettig kenteken dus niet zo veel…  Wink 

BTW afgeven van een witte plaat ZONDER overleg van kentekenbewijs is niet toegestaan, en de handelaar die dat wel doet is in overtreding. ‘Normale’ GAIK-platen (die gele)  kan je ook niet ‘zomaar’ halen, ook al heb je een kentekenbewijs.

Gr Martijn

mmmm, dan is er bij ws iets nie goed…

ik heb 3 gele platen en 1 witte… Cool

Profiel  

Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 674

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 11 juli 2008 05:14 PM
  [ # 42 ]
ambijajance schreef:
Michelangelo schreef:

...............

enne 3x te hard? dan zie je zo’n controle toch Wink

oh verkeerd begrepen dan: ik dacht heen, flits - terug, flits - weer heen, flits.

Sorry, was niet als leedvermaak bedoeld, alleen een verwondering…! Surprisedops:

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  

Willem
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2329

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 10 augustus 2008 07:22 PM
  [ # 43 ]

De enige reactie die ik tot nu toe heb ontvangen, is een ontvangstbevestiging van mijn beroepschrift. Daarmee rek ik de termijn van 16 weken, met nog eens 8 weken voordat ik die 150 euro voor mijn R331, een kruispunt op de N14 blokkeren, mag betalen.

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  

3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook