Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:bxsport schreef:tja dan heb je natuurlijk nergens nog last van maar voor dat geld kan ik veel gewone leidingen laten maken…. en met een reseve in de koffer en 5 liter lhm kan er toch niets gebeuren… trouwens ik vindt zo’n originele met krul er wel mooier uitzien…
NEE NEE NEE, Er kan je niks gebeuren… Tot je met 170 per uur in een lange bocht opeens alle druk kwijt bent…
Wat dus bij mij gebeurde: 4 man in de auto, volle bepakking en 170km/h…. KABOEM!! Dan trek je dus een spoor van 1500 meter op de snelweg ( dat kost je 2400 euro aan schoonmaak…) en vervolgens sta je stil… nee, voor mij NOOIT meer een originele stalen leiding.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Zijn die soepele van van der Laan een beetje kwalitatief,Waterman?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Blooper1963 schreef:Zijn die soepele van van der Laan een beetje kwalitatief,Waterman?
Ja, gaan een leven lang mee.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
OK! bedankt.
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
waterman771 schreef:bogaard77 schreef:bxsport schreef:tja dan heb je natuurlijk nergens nog last van maar voor dat geld kan ik veel gewone leidingen laten maken…. en met een reseve in de koffer en 5 liter lhm kan er toch niets gebeuren… trouwens ik vindt zo’n originele met krul er wel mooier uitzien…
NEE NEE NEE, Er kan je niks gebeuren… Tot je met 170 per uur in een lange bocht opeens alle druk kwijt bent…
Wat dus bij mij gebeurde: 4 man in de auto, volle bepakking en 170km/h…. KABOEM!! Dan trek je dus een spoor van 1500 meter op de snelweg ( dat kost je 2400 euro aan schoonmaak…) en vervolgens sta je stil… nee, voor mij NOOIT meer een originele stalen leiding.
Pfff bah ik ben niet echt overtuigd….en ik rij bijna nooit 170
ken mensen die al 5 jaar met zo’ originele rijden…. ik doe niet aan doemdenken
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bxsport schreef:Pfff bah ik ben niet echt overtuigd….en ik rij bijna nooit 170
ken mensen die al 5 jaar met zo’ originele rijden…. ik doe niet aan doemdenken
Ik vind dit struisvogelpolitiek. Denk je soms dat we verzinnen dat die stalen leidingen kapot gaan neem maar van mij aan die ie nog wel een keer stuk zal gaan. Nee, rond rijden met een reserve leiding in de koffer, dat is een goede oplossing….. Je neemt toch ook geen reserve kettingspanner en kettinggeleiders mee? Die modificeer je toch ook om te voorkomen dat ie stuk gaat
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Yep! Zo kan je een gans blok meezeulen
@bxsport: beter voorkomen dan genezen!
En ik vermoed dat je eerst iets ernstigs moet tegen komen,eer je naar goede raad zal luisteren.
Mijn experiment voor oliekoeling,is voor U ook niet nodig,maar die slang raad ik U toch ten stelligste aan.
En bij een SM,moet niet enkel de motor in orde zijn,maar alles
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Zoiets ja!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
U-Niek schreef:Bedoel je dit :
http://picasaweb.google.nl/U.niek63/SmDirk/photo#5221433036927038466
He! Zo gaat Walter B. toch altijd op reis
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
waterman771 schreef:U-Niek schreef:Bedoel je dit :
http://picasaweb.google.nl/U.niek63/SmDirk/photo#5221433036927038466He! Zo gaat Walter B. toch altijd op reis
Ja hoe meer gereedschap ik bij heb hoe minder IK het nodig heb ; buiten een platte band nog nooit problemen gehad .
Wel al verschillende andere SM’s en Ds’en terug op weg geholpen .
En ja één keer een TA met doorgeslagen cilinderkoppakking moeten laten afslepen
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Betreft de olie en de maximale temperatuur : welke olie gebruiken jullie ?
Een vriend van mij test namelijk motorolie aan de universiteit van Leuven, en hij vertelde me dat bij moderne oliën het probleem niet ligt bij de olie zelf, maar bij de additieven die toegevoegd worden. De additieven zorgen voor een goede smering (hechting aan de metalen onderdelen) bij koudstart van de motor). Deze additieven gaan relatief snel verbranden als de olietemperatuur oploopt.
Ik dacht dat 130°C al ruim teveel was voor een moderne olie, maar ik moet het nog eens navragen voor de zekerheid.
Als bovenstaande allemaal correct is, pleit dit zeker voor de voorzorgsmaatregel van Blooper als er een moderne olie gebruikt wordt.
Bij interesse post ik hierover wat meer info als ik zelf meer data heb.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
C4sohier schreef:Ik dacht dat 130°C al ruim teveel was voor een moderne olie, maar ik moet het nog eens navragen voor de zekerheid.
Bij interesse post ik hierover wat meer info als ik zelf meer data heb.
Een klein voorbeeld; de olie in de nieuwere modellen van Ferrari en Maserati wordt zomaar 150 graden bij hoge snelheid. De M-modellen van Bmw hebben ook allemaal temperaturen van meer dan 130/140 graden.
Daarbij moet wel worden gezegd dat de oliën die gebruikt worden gegarandeerd worden tot 170 graden. Dan hebben we het over vol-syntheet, 10w60 van bv. Castrol en Agip.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
waterman771 schreef:bxsport schreef:Pfff bah ik ben niet echt overtuigd….en ik rij bijna nooit 170
ken mensen die al 5 jaar met zo’ originele rijden…. ik doe niet aan doemdenken
Ik vind dit struisvogelpolitiek. Denk je soms dat we verzinnen dat die stalen leidingen kapot gaan neem maar van mij aan die ie nog wel een keer stuk zal gaan. Nee, rond rijden met een reserve leiding in de koffer, dat is een goede oplossing….. Je neemt toch ook geen reserve kettingspanner en kettinggeleiders mee? Die modificeer je toch ook om te voorkomen dat ie stuk gaat
die leiding vervangen is wel maar 5 min. werk…
je gaat dat toch niet vergelijken met kettinggeleiders en spanners!
das wel heel kort door de bocht.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Blooper1963 schreef:Yep! Zo kan je een gans blok meezeulen
@bxsport: beter voorkomen dan genezen!
En ik vermoed dat je eerst iets ernstigs moet tegen komen,eer je naar goede raad zal luisteren.
Mijn experiment voor oliekoeling,is voor U ook niet nodig,maar die slang raad ik U toch ten stelligste aan.
En bij een SM,moet niet enkel de motor in orde zijn,maar alles
ps ik denk dat mijn sm het meest in orde staat van alle belgische sm’s die er rondrijden… motorisch gezien dan toch… en die slang, ik heb nu al veel sm rijders gesproken maar veel ben ik er nog niet tegen gekomen die het voorval dat jij bent tegengekomen ook zijn tegengekomen waterman….
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!