Waar gaan die 2 kleine slangen naar toe?. Die andere is retour van drukregelaar toch?
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik denk dat die naar de hoogteregelaars gaan, maar nu wordt wel duidelijk dat ik nog nooit zo’n ding heb hoeven vervangen want ik weet het niet zeker.
Eveneens ben ik tevens ook.
Ik heb dezelfde lekkage nu ook twee keer gehad en nu gerepareerd met benzineslang. Lijkt goed te gaan. Die 180 graden bocht is volgens mij voor alle rubbers na verloop van tijd dodelijk. Inderdaad een stukje pijp met een bocht van 180 graden zou hier een oplossing kunnen zijn.
ik heb wat stukjes benzineslang en dunne slangetjes die jer er in kan prikken. tiewraps zijn ook genoeg op voorraad.
mijn bxje gaat een tochtje naar Zuid Frankrijk maken, dus ik hoop op een goede afloop!!
Nog tips van de heren?
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 23-01-2008
- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
Visa Ventje schreef:
mijn bxje gaat een tochtje naar Zuid Frankrijk maken, dus ik hoop op een goede afloop!!
Nog tips van de heren?
Ha, dat gaat mijn bx’ie ook proberen
misschien zie ik je nog!!
De mijne gaat naar Czech en Kroatie. Blijven bidden maar. Ik heb een heel bakje slangetjes klaarstaan.
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 23-01-2008
- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
Een grootte rol met duck-tap zal ook wel helpen, denk ik
Mischien ook handig het e.a van te voren vast na te kijken en de rotte exemplaren alvast te vervangen voordat je weggaat :
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Mar10 schreef:Een grootte rol met duck-tap zal ook wel helpen, denk ik
No way. Neem ‘m mee maar heb niet de hoop daar ook maar 1 lekje mee te dichten.
Ich bin ein Breaker
FransTBX schreef:Ik heb dezelfde lekkage nu ook twee keer gehad en nu gerepareerd met benzineslang. Lijkt goed te gaan. Die 180 graden bocht is volgens mij voor alle rubbers na verloop van tijd dodelijk. Inderdaad een stukje pijp met een bocht van 180 graden zou hier een oplossing kunnen zijn.
Benzineslang gaat op zich wel maar wordt op den duur hard of plakkerig; eigenlijk moet je toch de soort kunststof slang hebben die er standaard onder zit, dat verdraagt de LHM beter.
Maar het gaat wel héél lang goed, en waarschijnlijk moeten we in de toekomst wel…
Ich bin ein Breaker
knäckor schreef:Ik denk dat die naar de hoogteregelaars gaan, maar nu wordt wel duidelijk dat ik nog nooit zo’n ding heb hoeven vervangen want ik weet het niet zeker.
Klopt; de ene gaat direct naar de voorste hoogteregelaar; de andere loopt naar de achterkant van het voorsubframe waar deze op een ijzeren leiding zit die naar de achterste hoogteregelaar gaat.
Ich bin ein Breaker
Ik hou de Franse wegen in de gaten op gestrande Nederlandse bx rijders. Ik hoop dat jullie ook op mij letten