2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
LHM lekkage bestuurders kant
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 11 juli 2008 01:55 PM
  [ # 16 ]

Waar gaan die 2 kleine slangen naar toe?. Die andere is retour van drukregelaar toch?

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 11 juli 2008 02:02 PM
  [ # 17 ]

Ik denk dat die naar de hoogteregelaars gaan, maar nu wordt wel duidelijk dat ik nog nooit zo’n ding heb hoeven vervangen want ik weet het niet zeker.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
FransTBX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 167
Geregistreerd: 30-12-2006

Gepost: 11 juli 2008 02:09 PM
  [ # 18 ]

Ik heb dezelfde lekkage nu ook twee keer gehad en nu gerepareerd met benzineslang. Lijkt goed te gaan. Die 180 graden bocht is volgens mij voor alle rubbers na verloop van tijd dodelijk. Inderdaad een stukje pijp met een bocht van 180 graden zou hier een oplossing kunnen zijn.

Profiel  
 
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 11 juli 2008 02:14 PM
  [ # 19 ]

ik heb wat stukjes benzineslang en dunne slangetjes die jer er in kan prikken. tiewraps zijn ook genoeg op voorraad.

mijn bxje gaat een tochtje naar Zuid Frankrijk maken, dus ik hoop op een goede afloop!!

Nog tips van de heren?

Profiel  
 
Mar10
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 23-01-2008

- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
Gepost: 11 juli 2008 07:31 PM
  [ # 20 ]
Visa Ventje schreef:

mijn bxje gaat een tochtje naar Zuid Frankrijk maken, dus ik hoop op een goede afloop!!

Nog tips van de heren?

Ha, dat gaat mijn bx’ie ook proberen Very Happy
misschien zie ik je nog!!

Profiel  
 
FransTBX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 167
Geregistreerd: 30-12-2006

Gepost: 11 juli 2008 09:13 PM
  [ # 21 ]

De mijne gaat naar Czech en Kroatie. Blijven bidden maar. Ik heb een heel bakje slangetjes klaarstaan.

Profiel  
 
Mar10
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 23-01-2008

- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
Gepost: 12 juli 2008 12:08 AM
  [ # 22 ]

Een grootte rol met duck-tap zal ook wel helpen, denk ik Razz

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 12 juli 2008 12:38 AM
  [ # 23 ]

Mischien ook handig het e.a van te voren vast na te kijken en de rotte exemplaren alvast te vervangen voordat je weggaat Confused:

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 12 juli 2008 01:15 AM
  [ # 24 ]
Mar10 schreef:

Een grootte rol met duck-tap zal ook wel helpen, denk ik Razz

No way. Neem ‘m mee maar heb niet de hoop daar ook maar 1 lekje mee te dichten.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 12 juli 2008 01:16 AM
  [ # 25 ]
FransTBX schreef:

Ik heb dezelfde lekkage nu ook twee keer gehad en nu gerepareerd met benzineslang. Lijkt goed te gaan. Die 180 graden bocht is volgens mij voor alle rubbers na verloop van tijd dodelijk. Inderdaad een stukje pijp met een bocht van 180 graden zou hier een oplossing kunnen zijn.

Benzineslang gaat op zich wel maar wordt op den duur hard of plakkerig; eigenlijk moet je toch de soort kunststof slang hebben die er standaard onder zit, dat verdraagt de LHM beter.

Maar het gaat wel héél lang goed, en waarschijnlijk moeten we in de toekomst wel…

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 12 juli 2008 01:18 AM
  [ # 26 ]
knäckor schreef:

Ik denk dat die naar de hoogteregelaars gaan, maar nu wordt wel duidelijk dat ik nog nooit zo’n ding heb hoeven vervangen want ik weet het niet zeker.

Klopt; de ene gaat direct naar de voorste hoogteregelaar; de andere loopt naar de achterkant van het voorsubframe waar deze op een ijzeren leiding zit die naar de achterste hoogteregelaar gaat.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 12 juli 2008 07:43 PM
  [ # 27 ]

Ik hou de Franse wegen in de gaten op gestrande Nederlandse bx rijders. Ik hoop dat jullie ook op mij letten Laughing  Razz

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook