de zijkanten (wangen) van de banden moet je erg goed in de gaten houden. loopvlak is minder ernstig ivm sterker materiaal.
gaatjes in je loop vlak kun je ook repareren in je wang niet ivm klap gevaar.
xsara Hdi VTS uit 2000 175.000km
PUG 205
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Koop een DS, dan merk je niets van een klapband (hooguit wat meer lawaai onder de auto).
Citroen!
Ja dat is waar. Me moeder had t een keer met der xantia we kwamen er eigenlijk pas achter toen er een auto naast ons kwam rijden en gebaarde dat hij plat was Haha. Wat dat betreft is die veering natuurlijk idiaal en trouwens het rijd ook heerlijk. Alleen ja op mijn leeftijd en rijsteil moet je goede harde veering hebben.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
jaimieberkhout schreef:Alleen ja op mijn leeftijd en rijsteil moet je goede harde veering hebben.
Ja, want op jouw leeftijd is het verplicht om zo dwaas en hard mogelijk te rijden, je hebt immers toch al rijvaardigheid genoeg na twintig lessen
Nou ik heb nu ongeveer anderhalfjaar me rijbewijs en al 0 ongeluken gehad. Al moet ik dat wel afkloppen natuurlijk. En je moet het natuurlijk wel bij het normale houden. Om echt als een dwaas te gaan rijden schiet je natuurlijk niks mee op. Een beetje verantwoordelijkheid is natuurlijk op zijn plaats.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
jaimieberkhout schreef:Nou ik heb nu ongeveer anderhalfjaar me rijbewijs en al 0 ongeluken gehad. Al moet ik dat wel afkloppen natuurlijk. En je moet het natuurlijk wel bij het normale houden. Om echt als een dwaas te gaan rijden schiet je natuurlijk niks mee op. Een beetje verantwoordelijkheid is natuurlijk op zijn plaats.
Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg
Ik heb nu 22 jaar mijn rijbewijs en verbas me nog iedere dag over wat voor capriolen er op de weg uitgehaald worden.
Vergis je niet dat je “AL” anderhalf jaar rijdt zonder ongelukken hoeft niet aan perse aan jou te liggen. Het kan goed zijn dat er een hoop bijna ongelukken van/door jou verijdeld zijn door automobilisten met wat meer rijervaring.
Daarmee zeg ik niet dat jij per definitie slecht rijdt want ik ken je net maar staar je niet blind op schade vrij rijden
Wat betreft die klapband geloof me dat komt minder vaak voor dan een halfe gare die denkt dat hij/zij voorang heeft als hij/zij van links komt
Hou je banden in goede conditie met de al gegeven tips en vergeet ook je remmen niet. Die zullen je vaker redden dan je banden.
Als het niet gaat zoals het moet…Dan moet het maar zoals het gaat
2CV6 Club ‘87
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
overigens is het wel goed op te letten dat je band daadwerkelijk geschikt is voor 200kmph. Onder de nieuwe clio van m’n zus zaten bandjes die maar tot 190 konden, alsdus de ‘T’ die op de band staat.
Kortom: waar is de band voor ontwikkeld?
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
ja dat is ook zoiets he. Als je bij de garage komt en zegt ik wil nieuwe banden voor dat merk en dat type en uitvoering moeten hun toch weten wat de geschikte banden zijn voor je auto
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Een bedrijf zal niet weten dat jij de planning hebt er 200 mee te gaan rijden natuurlijk. Voor de rest lijkt me dat ze wel weten wat voor band er onder een auto moet..
Nou ik vind dat ze er een band onder moeten doen die geschikt is voor de auto waar hij onder moet. Dus als de top van een auto 240 is dan moet de band daar geschikt voor zijn. Want als ik op vakantie ga naar duitsland en ik rij op een weg waar je zo hard mag als je kan dan de band daar tegen kunnen. Want anders zou het wel is heel gevaarlijk kunnen worden
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Ik denk dat je je eigen daar geen zorgen om zou moeten maken. Overigens zijn ze in Duitsland ook bezig de max snelheid aan te passen. Niet alleen qua veiligheid, maar ook uit klimaatoverweging…
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
schandalig he!
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
Ja ik vind echt dat de garage er vanuit moet gaan dat jij die auto gebruikt waar hij geschikt voor is. Als hij 230 kan moeten ze er gewoon vanuit gaan dat je dat ook doet.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
dan is het in Duitsland alsnog 30x beter geregeld dan met die ronduit belachelijke bos en bakellende hier in NL….
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Een karkasbreuk achter heb ik al eens meegemaakt. 10 jaar oude achterbandjes, ruim voldoende profiel, wel verdroogd en haarscheurtjes in de flanken. Op vakantie naar Frankrijk, auto flink zwaar beladen, buitentemperatuur boven de 30 graden. Bandenspanning vooraf niet gecontroleerd. ops: Na 7 uur lang 130 gereden te hebben merkte ik een hele flauwe trilling in het stuur. Bij de eerstvolgende benzinepomp van de snelweg af. Zodra ik daar op draaide en stapvoets reed was het geen lichte trilling meer maar net alsof ik rechtsachter steeds over een grote steen reed, bonk, bonk. Er zat een flinke bult (2 cm hoog) op het loopvlak. Reservewiel erop en verder. Heb de volgende dag bij een Franse bandenboer beide achterbanden laten vervangen. Linksachter begon ook. De Michelin bandjes waren daar trouwens wel een paar Euro goedkoper dan in NL. In mijn geval was het denk ik een combinatie van oude banden, te lage spanning, zware belading en een lang stuk rijden. Blij dat het goed afgelopen is en weer wat geleerd. Als ik die Fransman goed begrepen heb is een karkasbreuk voor nog gevaarlijker.