Nu de auto bijna helemaal klaar is voor de vakantie (gisteren een alu carterpan schoongemaakt en eronder geprutst, uiteraard gevuld met verste olie), vraag ik me toch even af waar toch dat water vandaan komt onder de voormatten. Als ik mij hand eronder naar voren schuif, lijkt het bij het schutbord het natste. Als ik bij de wielen kijk of onder de voorruit lijkt alles open wat open moet zijn en dicht wat dicht moet zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik weet overigens niet of dit water er in is gekomen na de recente schoonspuitactie of dat dit regenwater is.
Frans
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Het is toch niet je kachelradiator? Aan de andere kant, die zou je voor de vakantie even kunnen bypassen.
patje74 schreef:Het is toch niet je kachelradiator? Aan de andere kant, die zou je voor de vakantie even kunnen bypassen.
Nou ik verlies geen koelvloeistof, maar anders was dat zeker een optie geweest.
André schreef:Misschien een gaatje geroest in de paravan bak?
Is bij mij ook, maar gelukkig alleen buiten de cabine.
Controleer de kit naad.
De paravanbak, is dat de bak waar het water van de voorruit in wegloopt als het gootje overstroomt, zeg maar waar wissermotor is ondergebracht? en dan de naad tussen het schutbord en de paravanbak. Ok, ik zal kijken. Ik heb het hele zaakie wel mooi schoon en doorloopvrij gemaakt, ook onder het kunststofrooster, daar zat wel een blokkade, maar nu dus niet meer. Toch blijf er water binnen komen.
Ik laat het weten.
In 90% van de gevallen ligt het aan de voorruit, omdat die ergens niet goed gekit zit of de kitnaad gescheurd is ofzo.
En soms is de kabeldoorvoer in de A-stijl aan bijrijderszijde lek, of een lek zonnedak of deurrubber. Een diepe plas doet ook wonderen. Een ontbrekende dop in de bodemplaat ook trouwens.
Ich bin ein Breaker
In 90% van de gevallen ligt het aan de voorruit, omdat die ergens niet goed gekit zit of de kitnaad gescheurd is ofzo.
Zou kunnen, maar is niet te zien. Lijkt wel een van de meest waarschijnlijke opties.
En soms is de kabeldoorvoer in de A-stijl aan bijrijderszijde lek,
Zou inderdaad kunnen, maar daar komt normaal toch sowieso al geen water bij ?
of een lek zonnedak of deurrubber.
Geen zonnedak. Voor een deurrubber lijkt de lekkage op verkeerde plek te zitten. Het komt echt vanaf het schutbord lijkt wel.
Een diepe plas doet ook wonderen.
Punt is dat ik niet kan zien waar het water binnenkomt. Alleen maar dat de vloer onder de mat natter wordt.
Een ontbrekende dop in de bodemplaat ook trouwens.
Zitten er allemaal in.
Ik ga in ieder geval goed kijken als ik in de regen rij, of ik ergens water door zie komen op verkeerde plekken.
FransT
Lekke voorruit heb ik ook gehad.
Toen was de kitnaad aan de linkerkant gewoon los/lek.
Ik kon vanaf de binnenkant zo de ruit een paar mm. naar buiten duwen
Moet je voor de gein eens je ruitrubber eruit halen en dan de tuinslang erop zetten.
Deed ik dus ook het hele interieur en dashboard nat
Oplossing is gewoon alles volspuiten met kit
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 5488
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Zit er tussen de deurpaneel en deur een soort folie, voor tegen het regenwater?
Als dat zo is. Kan het wel eens zijn dat de folie los heeft gelaten van de deur of gescheurd is. hierdoor zal het regen water via de deurpanelen het interieur binnen gaan.
Spreek uit ervaring, alleen niet met een BX ofmet de Xsara .
Gert
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
GWHENDRIKS2 schreef:Zit er tussen de deurpaneel en deur een soort folie, voor tegen het regenwater?
Als dat zo is. Kan het wel eens zijn dat de folie los heeft gelaten van de deur of gescheurd is. hierdoor zal het regen water via de deurpanelen het interieur binnen gaan.
Spreek uit ervaring, alleen niet met een BX ofmet de Xsara .
Gert
Via de deurpanelen is bij een BX niet echt mogelijk zonder dat je het duidelijk gaan zien.
Het water wat in de deur loopt, loopt er zo aan de onderkant weer uit
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Tenzij die gaten verstopt zitten…
hier een foto, kijk daar maar eens naar. 99% zeker dat jij het ook hebt.
Effe de bekleding weg halen en slikplaatje eruit
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
BasisBIX schreef:Moet je voor de gein eens je ruitrubber eruit halen en dan de tuinslang erop zetten.
Dat mag je NOOIT doen.
Het rubber zit deels in de kit als de ruit goed gemonteerd is, dat rubber krijg je er niet meer fatsoenlijk in terug zonder de ruit eruit te halen.
Ich bin ein Breaker
FransTBX schreef:En soms is de kabeldoorvoer in de A-stijl aan bijrijderszijde lek,
Nou en of, alle water wat via de A-stijl naar beneden loopt (dak, de voorruit etc.) loopt via dat holletje onder het voorscherm langs die stijl naar beneden.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:BasisBIX schreef:Moet je voor de gein eens je ruitrubber eruit halen en dan de tuinslang erop zetten.
Dat mag je NOOIT doen.
Het rubber zit deels in de kit als de ruit goed gemonteerd is, dat rubber krijg je er niet meer fatsoenlijk in terug zonder de ruit eruit te halen.
En toch is het bij mij weer goed gekomen
vortex schreef:hier een foto, kijk daar maar eens naar. 99% zeker dat jij het ook hebt.
Effe de bekleding weg halen en slikplaatje eruit
[/img]
Dat zijn mooie foto’s, dank.
Ik ga morgen op vakantie. Alle tijd om er daar dan even naar te kijken. Lijkt inderdaad een erg goede kanshebber. Ik heb daar alleen geen roest gezien in mijn herinnering, wel een soort klikverbinding die open stond. Ik zal anders na mijn vakantie er een foto van maken en laten zien.
FransTBX
karel schreef:FransTBX schreef:En soms is de kabeldoorvoer in de A-stijl aan bijrijderszijde lek,
Nou en of, alle water wat via de A-stijl naar beneden loopt (dak, de voorruit etc.) loopt via dat holletje onder het voorscherm langs die stijl naar beneden.
Kwestie van voorschermen eraf halen lijkt me? Ok doe ik ook na de vakantie.
Groeten van FransT