10 van de 32
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
Het SM blok van blooper1963
georgeskawa
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-07-2006

Gepost: 11 juli 2008 05:47 PM
  [ # 136 ]

ik weet niet waarom hier nog over wordt gediscussieerd, maar als ‘t je overkomt dan kun je je alleen maar voor je kop slaan dat je om een paar euro’s te besparen zoveel risico’s hebt genomen. Vergelijk ‘t maar met 20 jaar oude banden die er maar 10.000 km op hebben zitten, die hebben nog een prachtig profiel, maar heb jij zin om daar meer dan 200 km/uur mee te gaan rijden Confused  , oh ja, je mag helemaal niet zo hard rijden, stom van mij, was ik helemaal vergeten, maar als ik me aan de snelheidslimiet moet houden koop ik wel een Traction Cool (met alle respect voor de Traction )

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 11 juli 2008 06:44 PM
  [ # 137 ]

mja hoe noemen we dit risicoanalyse….. miss over een paar jaar dat ik dat ding er in steek… Smile

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 11 juli 2008 11:18 PM
  [ # 138 ]

Buiten mijn oliekoel project, probeer ik zo veel mogelijk van de reeds gekende modificatie’s toe te passen op mijn SM.Daarom nog een vraag:
Wat is er beter aan die “verbeterde remacu” van Van Der Laan?? Is de gewone remaccu dan niet goed?? Ik herinner mij dat het remsysteem op mijn SM toch krachtig genoeg was.
Deze wil ik dan ook nog vervangen,maar eerst wil ik weten welke de beste oplossing is?? Wink
En inderdaad, de olie van Castrol,komt er bij mij,na het inrijden ook in.
De 10 W 60 dan! Maar als ik mijn olie op de berekende temperatuur kan houden, zal ze waarschijnlijk langer effectief smeren!
niet dat ik er langer dan 10.000 km mee ga rond rijden,maar enkel en alleen om het blokje beter te vertroetelen.
Dan heb ik ook “Waterless coolant” van EVANS NPG+ besteld.
Zoals de benaming reeds zegt,is dit koelvloeistof zonder water, welke haar kookpunt bereikt, bij iets meer dan 190°C,en vervriest niet.
Als het ooit -20 mocht worden,dan word deze vloeistof enkel dikker in materie,en zet niet uit,zodat er niets kapot vriest.Verder is deze geschikt voor alle motoren, zowel race motoren als vintage cars.
De testen wijzen uit dat deze koelvloeistof 500.000 miles kan meegaan. Wink

zie hier wat uitleg:

NON-AQUEOUS PROPYLENE GLYCOL 100% WATERLESS
  INCREASES POWER
  EXTENDS COOLING PERFORMANCE
  IMPROVES DURABILITY
  PROVIDES LOW, OR NO-PRESSURE SYSTEM
  PROTECTS FROM BOIL-OVER
  PERMITS INCREASED COMPRESSION WITHOUT DETONATION
  PERMITS MORE SPARK WITHOUT DETONATION
  INCREASES FUEL ECONOMY (LEANER BSFC)
  ELIMINATES SYSTEM SCALING
  PERMITS USE OF A SMALLER RADIATOR
  ALLOWS ALTERNATE LOCATIONS FOR RADIATOR
  PERMITS SMALLER FRONTAL OPENINGS TO IMPROVE AERODYNAMICS
  ELIMINATES WATER CAUSED CORROSION
  ELIMINATES PUMP CAVITATION
  ELIMINATES CYLINDER LINER CAVITATION
  MAKES POSSIBLE SMALLER, LIGHTER ENGINES
  PERMITS USE OF MAGNESIUM ENGINES WITHOUT EROSION PROBLEMS
  PROLONGS HOSE LIFE
  REDUCES MAINTENANCE
  LENGTHENS LIFE OF ENGINE
  ENGINE COOLING PROTECTION AFTER SHUTDOWN
  ENGINE COOLANT NEVER OVERHEATS
  ELIMINATES COOLING SYSTEM ELECTROLYSIS; HOSES AND SEALS LAST LONGER
  REDUCES CYLINDER HEAD DISTORTION
  HIGHER ENGINE COOLANT TEMPERATURE CAPABILITIES WITHOUT HOT SPOTS
  DECREASES COMBUSTION CHAMBER DEPOSITS
  FASTER ENGINE METAL WARM - UP
  TESTED 500,000 MILES WITHOUT COOLANT CHANGE OR SUPPLEMENTAL ADDITIVES
  ESSENTIALLY NONTOXIC, NON-HAZARDOUS, ENVIRONMENTALLY SAFE COOLANT

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 juli 2008 11:46 PM
  [ # 139 ]

SM ( en dus ook DS) remaccu’s gaan nog wel eens lekken op het schroefdraad van de 2 helften van de bol.  Daarom een CX-bol: die is gelast ( zoals de voorraadbol, want dat is het namelijk) en als die stuk gaat dan gaat ie dus niet lekken. Er zijn heel veel SM’s door de ANWB naar de garage gebracht omdat die stomme remaccu ging lekken..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 11 juli 2008 11:48 PM
  [ # 140 ]

OK! bedankt Waterman.
Weet ik nog een modificatie die zal renderen Wink

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 12 juli 2008 01:57 AM
  [ # 141 ]
waterman771 schreef:

SM ( en dus ook DS) remaccu’s gaan nog wel eens lekken op het schroefdraad van de 2 helften van de bol.  Daarom een CX-bol: die is gelast ( zoals de voorraadbol, want dat is het namelijk) en als die stuk gaat dan gaat ie dus niet lekken. Er zijn heel veel SM’s door de ANWB naar de garage gebracht omdat die stomme remaccu ging lekken..

vraagje als je nu een nieuwe bol van citrotech steekt ben je toch ook voor 20 jaar goed. niet?

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 juli 2008 02:05 AM
  [ # 142 ]
bxsport schreef:
waterman771 schreef:

SM ( en dus ook DS) remaccu’s gaan nog wel eens lekken op het schroefdraad van de 2 helften van de bol.  Daarom een CX-bol: die is gelast ( zoals de voorraadbol, want dat is het namelijk) en als die stuk gaat dan gaat ie dus niet lekken. Er zijn heel veel SM’s door de ANWB naar de garage gebracht omdat die stomme remaccu ging lekken..

vraagje als je nu een nieuwe bol van citrotech steekt ben je toch ook voor 20 jaar goed. niet?

Nee, dat is helaas niet gezegd: ook die heb ik al zien lekken. Probleem is dat de bollen gaan lekken op de rand waar het membraam in valt. Dat kan ook met een nieuwe gebeuren, en tja, dan sta je dus….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 12 juli 2008 02:14 AM
  [ # 143 ]

Nu je dat zegt!! Ik heb dit bij mijn DS gehad.
Is volgens mij in het DS forum nog terug te vinden.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 12 juli 2008 02:55 AM
  [ # 144 ]

Of met een XM steun,en een moderne bol, gaat het ook!enkel vraag ik mij af in welke modellen XM deze steun terug te vinden is??
zie foto:

 

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 12 juli 2008 10:51 AM
  [ # 145 ]

momenteel zit er bij mij een nieuwe van citrotech op… moet je veel ombouwen?

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 juli 2008 10:54 AM
  [ # 146 ]
bxsport schreef:

momenteel zit er bij mij een nieuwe van citrotech op… moet je veel ombouwen?

Nee: je hebt de complete bol van een cx nodig en 3 stukjes draadeind om de klemmen mee te verlengen. Het is een half uurtje werk om de cx bol te monteren. Maar ik zou voorlopig niets doen als ik jou was en mijn geld gebruiken om een slang ivp de hogedrukleiding van te kopen. De kans dat die stuk gaat is namelijk veel groter Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 juli 2008 02:01 PM
  [ # 147 ]

Het vervelende van NPG is alleen dat de koelwaarde vele malen slechter is dan water. De effectieviteit is dus minder. Verder is het zo dun als alcohol dus sneller lekkages in je pomp.
De vraag is of je radiator het nu wel bijsloft.

Fijne test voor 40 $ de gallon. Plus dat je het niet mag mengen met water dus moet je eerst je blok spoelen als je nu water erin hebt..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 12 juli 2008 06:47 PM
  [ # 148 ]

Euhh, er zit momenteel nog niets in!Het blok is geasembleerd,zo goed als volledig. dus poederdroog en gereinigd.Ik heb nu ook een 3 rijen radiator,dus die zal wel genoeg leveren,met de race ventilatoren.
En er staat ook: EXTENDS COOLING PERFORMANCE,wat volgens mij betekend: verhoogt of breidt het koelvermogen uit.
Dan staat er ook: PERMITS USE OF A SMALLER RADIATOR, wat volgens mij betekend: je kan een kleinere radiator gebruiken! Ik gebruik een grotere dan origineel,dus hier ook geen probleem.En ik heb uitbreidig gemaild met EVANS, en het tast niks aan en heeft dezelfde dikte als water.
Mijn SM,heeft het jaar voor ze in restauratie is gegaan,allen op water gereden,want ik heb er ooit radiator flush in gekieperd,en ik moest daarna spoelen met zuiver water,geduurende 1000 km.
En ja, sorry Surprisedops: ik ben er daarna mee door gereden,zonder antivries in te gooien,zonder maar enige lek aan het water gedeelte!!Ook bleek bij demontage,mijn waterpomppakking kapot.Op het draaivlak van de de schoep was gans het rubber door gewreven,zonder ook maar één lek.
Wat ik wel had, zo een beetje overal,waren olielekken! WB weet dit ook nog goed. Wink

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 13 juli 2008 02:11 PM
  [ # 149 ]
waterman771 schreef:
bxsport schreef:

momenteel zit er bij mij een nieuwe van citrotech op… moet je veel ombouwen?

Nee: je hebt de complete bol van een cx nodig en 3 stukjes draadeind om de klemmen mee te verlengen. Het is een half uurtje werk om de cx bol te monteren. Maar ik zou voorlopig niets doen als ik jou was en mijn geld gebruiken om een slang ivp de hogedrukleiding van te kopen. De kans dat die stuk gaat is namelijk veel groter Wink

hahah nope… toch niet Very Happy denkt dat we beter eerst een kleppen gaan stekken in een aantal sm’s Very Happy die gaan namelijk nog sneller stuk Very Happy

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 13 juli 2008 08:48 PM
  [ # 150 ]

Hier volgen weer een paar pics van de verdere afwerking aan mijn blok.
Het einde nadert guys!!













Voila! Dit is het weer voor deze keer Very Happy

Profiel  
 
 
10 van de 32
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook