13 van de 14
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 Volgende > 
   
Schakelproblemen: versnellingsbak eruit erin en nu afwerken
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 01 juli 2008 12:59 PM
  [ # 181 ]

De motorsteun is tijdens het vervangen van de koppelinsplaat los geweest. Hij zal nu dus wel makkelijk weer loskomen.

Maar M’thuis, bedankt voor de tip, ik ga gelijk even kijken op de site.

Enne Proost!

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 03 juli 2008 01:42 AM
  [ # 182 ]

Tip voor mensen met een gaar hitteschild…

Na montage van de motorsteun heb ik het hitteschild onder handen genomen, zat een scheurtje in en was flink verroest. Een nieuwe kost iets van 45 euro en dat vond ik erg veel voor een stukje plaatijzer. Dus scheurtje hersteld met ander stukje plaat, gaatjes geboord en met popnagels vastgezet, als soort ‘pleister’ over het scheurtje. Zo heb ik laatst ook mijn koeltunnel gefixed.

Toen de roest weggeschuurd en gespoten met hittebestendige zilverkleurige motorblokverf, die ik nog had staan. Perfect spul, weer als nieuw! Na drogen ‘afgebakken’ tussen het uitlaatspruitstuk van de BX, gewoon ertussen duwen en een stukje gaan rijden. Goed alternatief voor afbakken in de oven van je gloednieuwe keuken… en ruzie thuis…. Rolling Eyes

Kortom: ding is weer als nieuw, koste haast niks en een half uurtje prutsen…

Doe er je voordeel mee! Bling bling onder de motorkap! Cool

Vraagje: de kleurcode van een zwart dak is AC 200. Maar is dat werkelijk anders dan standaard zwart (motip ofzo)?? Ik wil mijn dak opnieuw gaan spuiten, mooi zwart bij het witte Blanc Meije (AC 088).

Kwam er achter dat mijn auto origineel groen is geweest, AC 522 Vert Charmille. Mooie kleur, maar ik houd m nu lekker wit, toch wat mooier vind ik.

Zo, en nu weer on topic Laughing

Profiel  
 
patri
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 04-04-2005

Gepost: 04 juli 2008 02:34 AM
  [ # 183 ]

Toen je in het topic over afbakken had met je motorblok. Moest ik onmiddelijk hier aan denken.

 

Zal vast wel wat tussen staan waar een biertje bij past. Heb je wel verdiend na zon klus. Proost

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 04 juli 2008 11:56 AM
  [ # 184 ]

Laughing

Ik hoop straks een 5-gangen diner te gaan koken met/op/in mijn DS

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 04 juli 2008 12:00 PM
  [ # 185 ]

Het einde komt in zicht, maar we zijn er nog niet. Ik moet mijn kinnebak nog spuiten, dat hoop ik volgende week te doen. issie ook weer mooi wit ipv zwart.
Verder zag ik gisterenavond een toch wel verdacht natte plek aan de rechterzijde achter het voorwiel. vermoedelijk een lekke lekzak (jaja, klinkt mooi zo, nietwaar?). Dus ook die vervangen. Verder ben ik bezig met een (extreem??) grote beurt uit te voeren, dus alles afstellen, dorosmeren, verversen, checken en indien nodig vernieuwen. Meteen wat plekjes bijwerken (en dus ‘nieuwe’ kinnebak) en dan kan ie er straks weer effe tegenaan! Daarna volgt het interieur, maar da’s een volgend hoofdstuk…

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 07 juli 2008 02:15 PM
  [ # 186 ]

heb idd een kapotte lekzak. Vervangen dus. Is het raadzaam om meteen de veercylinder mee te nemen? Ik zag dat je daarvoor revisiesetjes kunt kopen, is dat goed te doen en noodzakelijk of zal ik de boel lekker zo laten en gewoon een nieuwe lekzak monteren?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 juli 2008 02:49 PM
  [ # 187 ]
M'thijs schreef:

heb idd een kapotte lekzak. Vervangen dus. Is het raadzaam om meteen de veercylinder mee te nemen? Ik zag dat je daarvoor revisiesetjes kunt kopen, is dat goed te doen en noodzakelijk of zal ik de boel lekker zo laten en gewoon een nieuwe lekzak monteren?

Even voelen hoe makkelijk de zuiger loopt. als ie erg los zit kan het raadzaam zijn…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 12 juli 2008 10:55 AM
  [ # 188 ]
M'thijs schreef:

heb idd een kapotte lekzak. Vervangen dus. Is het raadzaam om meteen de veercylinder mee te nemen? Ik zag dat je daarvoor revisiesetjes kunt kopen, is dat goed te doen en noodzakelijk of zal ik de boel lekker zo laten en gewoon een nieuwe lekzak monteren?

Vervangen is niet zo lastig, zit lekker hoog in de wagen (vergeleken met de achtercylinders zeker!).
Wel opletten met de klemband om de lekzak, mag geen scherpe punt van uitsteken, anders ben je zo opnieuw aan het sleutelen…
Ligarex gebruiken, dus.
Ik neem aan dat de hele boel alweer klaar is Wink ?

knuffel

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 12 juli 2008 04:55 PM
  [ # 189 ]

nee, nog niet klaar, wel zo goed als… (maar daar kun je niet mee rijden)

Bestelde lekzak bleek een scheurtje in te zitten, kon dus direct weer retour… Sad

Ben intussen met de BX bezig, moest e.e.a. aan gebeuren voor de APK.

En de kinnebak spuit ik, die ene van jouw sloper, remember Vlietmansje?

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 12 juli 2008 05:28 PM
  [ # 190 ]

Yep, I remember!

Lekzakken heb je ook in namaak, kwaliteit is in het algemeen naar zijn geld…

Ben intussen wel benieuwd naar het eindresultaat, schakel je nu goed?

knuffel

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 13 juli 2008 09:27 PM
  [ # 191 ]
vlietmansje schreef:

Lekzakken heb je ook in namaak, kwaliteit is in het algemeen naar zijn geld…

Ben intussen wel benieuwd naar het eindresultaat, schakel je nu goed?

Dat verklaart het prijsverschil tussen DS-club en Chyparse dan misschien. Bij de club bijna 3 maal duurder! Dan denk ik ach, rubber is rubber (?), dan over een jaartje of wat misschien nog eens herhalen… Heb overigens erg goede ervaringen met Chyparse en hun kwaliteit.

De auto is de garage nog niet uitgeweest, was erg druk met andere zaken. Hoop op komende week… I’ll let you know!  Cool

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 23 juli 2008 01:28 PM
  [ # 192 ]

jaja, we rijden weer!!!!  Very Happy Razz Cool

Vorige week de BX na veel gedoe door de APK gekregen, was ook nog een heel gesleutel; nieuwe voorremmen, remslangen en hoezen om de aandrijfassen. Maar goed, hij is weer prefect voor een jaartje trouwe dienst.

Gisteren had ik een dagje vrij dus lekker aan de DS beziggeweest. Twee nieuwe lekzakken erop gedaan, alles doorgesmeerd, remmen ontlucht en wat doorgespoeld, paar keer omhoog en omlaag, en toen, soepel als een banaan in een bepaalde bar in amsterdam, gleed ie in z’n achteruit, hoppekee de garage uit. Weliswaar nog zonder voorschermen, motorbeplating, kinnebak en bumper, maar goed genoeg om te testen. Klein rondje gereden (achter ons huis is een soort woonerf, ideaal hiervoor) en alles deed het perfect! Goed sturen, schakelen boterzacht, in alle versnellingen, ook 5. Terug naar 1 gaat nu soepelder dan ooit, alles prima!!!!

clap clap clap

Toen heb ik mijn garage maar eens flink uitgemest, dat gaf lucht en ruimte.

Gisterenavond heb ik na ruim 2 uur schuren de kinnebak in de primer gezet, hoop vanavond weer te gaan schuren en primeren, misschien morgen weer zodat ik ‘m dan in het weekend kan spuiten in mooi Blanc Meije zoals de rest van de auto. De binnenzijde komt in de tectyl te staan.

Zal eens kijken of ik binnenkort nog foto’s kan posten…

Man wat een goed gevoel geeft dit!  Laughing

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 juli 2008 01:40 PM
  [ # 193 ]

Goed bezig!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 23 juli 2008 01:45 PM
  [ # 194 ]

Thanks, met dank aan velen hier op het forum en de DS club!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 24 juli 2008 10:26 AM
  [ # 195 ]
M'thijs schreef:

jaja, we rijden weer!!!!  Very Happy Razz Cool

Man wat een goed gevoel geeft dit!  Laughing

Houdt dit gevoel vast, overkomt je maar een keer Very Happy yes

knuffel

Profiel  
 
 
13 van de 14
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook