leuke annekdote…..
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1452

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 12 juli 2008 12:45 PM

We waren al enige tijd op zoek naar een ander huis. Op Funda een paar gezien, moesten 2 weken terug op zondag naar arnhem, normaal een uurtje rijden, anderhalf uur van te voren vertrokken om nog langs 4 huizen te rijden die min of meer op de route lagen. Eerste huis was niets, tweede huis lag iets dieper in de woonwijk. Links, rechtsaf, weer linksaf en rechtsaf. Ik merkte dat bij knipperlicht rechts dat ik geen klik-klik geluid hoorde.
3e huis was niets, het vierde zag er leuk uit, met garage aan de zijkant van het huis. Voor die garage (uit het zicht van het huis) gestopt om even te kijken naar het knipper-euvel, per slot van rekening zou de volgende stop pas in Arnhem zijn.
Voorkant rechts niets aan de hand, achter bleek iets in de fitting afgebroken.
Komt er iemand aan lopen “Mooie DS, hoe oud ?”. Wat verteld over de auto, ook gevraagd hoe het hier wonen is, buurt, park nabij, etc. Gesprek ging weer over de auto, motor-kap open. Verteld dat we wel geinteresseerd waren in het huis waar we voor stonden en de beste man bleek hiervan de eigenaar te zijn. Na een half uur over en weer praten ging m’n vrouw Linda toch maar even met ‘m mee in sneltreinvaart door ‘t huis, ik bleef bij de kinders. Toen Linda terug was, naar Arnhem waar we toch alweer een dik half uur te laat waren.

We hebben eind afgelopen week nogmaals samen gekeken, bod gedaan, geaccepteerd met als clausule dat we een keertje gaan rijden in de DS (goh wat erg Laughing ), alles doordat we met de juiste auto een klein defect kregen, exact op de juiste tijd…...

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  

Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1154

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 12 juli 2008 01:13 PM
  [ # 1 ]

Gefeliciteerd met je nieuwe huis!
Is de garage groot genoeg voor de DS en het sleutelwerk?

Heb zelf vorig maand ook een ander huis gekocht,krijg nu een garage van 8 x 4 meter…...,eindelijk wat ruimte om te sleutelen.

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  

Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2972

Gepost: 12 juli 2008 03:06 PM
  [ # 2 ]

Welkom in de buurt in de regio Arnhem. Ik verhuis binnenkort naar Beekbergen en zal dus ook vaker in de regio Arnhem te vinden zijn.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  

boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 807

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 12 juli 2008 03:15 PM
  [ # 3 ]

haha, leuk verhaal.  Laughing Nog weer een onderbelicht voordeel van het rijden in een klassieker.

Mijn DS heeft ook in een clausule gestaan van het koopcontract van ons huidige huis; de garagedeuren waren niet echt breed en je moet ook nog eens schuin naar binnen rijden (huis scheef tov straat) dus ik had als ontbindende voorwaarde opgenomen dat mijn DS naar binnen moest kunnen rijden. De oud-eigenaar kreeg nog best de zenuwen toen ik dat ook daadwerkelijk ging doen. “Ga je het huis echt niet kopen als het niet gaat?” Nou, we kopen het huis omdat we dan een garage voor de DS hebben, dus wat denk je zelf? Gelukkig had ik aan beide kanten een centimeter over.  Shocked

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  

bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1452

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 12 juli 2008 06:50 PM
  [ # 4 ]
Egbert schreef:

Welkom in de buurt in de regio Arnhem. Ik verhuis binnenkort naar Beekbergen en zal dus ook vaker in de regio Arnhem te vinden zijn.

euh, dank je maar we verhuizen binnen Eindhoven, hadden alleen afgesproken met mensen in Arnhem.
We hadden inderdaad een rolmaat mee en als ie te klein was dan ging het alsnog niet door. De garage is gelukkig netaan groot genoeg voor de DS maar minder geschikt om daar ook te klussen dus (als het niet had gepast hadden we inderdaad het huis niet gekocht). Ook zit er een deur in naar de tuin die echter naar de garagekant open draait. Met DS in de garagebox is deze dan niet meer begaanbaar. (nog een klusje op m’n lijst dus om die draairichting om te draaien)......

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  

Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2972

Gepost: 12 juli 2008 11:01 PM
  [ # 5 ]
boeman schreef:

ontbindende voorwaarde opgenomen dat mijn DS naar binnen moest kunnen rijden.

Wel prettig gestoord die DS rijders.
Bij onze huizenjacht was voor mij ook bijna het eerste waar ik naar keek of er een geschikte schuur bij was etc.

Voorzitter stichting DS-TT

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  

GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1659

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 12 juli 2008 11:24 PM
  [ # 6 ]

Bij mij zou dat de ENIGE reden zijn om ooit nog te verhuizen. Ik heb nu stalling gehuurd op 3 kilometer afstand. Ze kan daar goed staan en ik kan en mag er klussen. Maar ja, in de schuur naast het huis op eigen erf is het meest IDeal…......natuurlijk.

Copain van DS-TT

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  

alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 13 juli 2008 12:16 AM
  [ # 7 ]
Egbert schreef:

Wekom in de regio, Egbert Very Happy

Profiel  

GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1659

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 13 juli 2008 12:20 AM
  [ # 8 ]

Ja, nog even en we kunnen de Regio Apeldoorn gaan opstarten…... Wink

Copain van DS-TT

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  

M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 657

Gepost: 13 juli 2008 12:21 AM
  [ # 9 ]

haha, herkenbaar. Toen wij op huizenjacht waren zei mijn vriendin tegen iedereen dat ik op zoek was naar een garage met woonruimte erbij…  Very Happy

... en die hebben we inmiddels al weer een tijdje!  Laughing

Profiel  

stefaan5089
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1142

Gepost: 13 juli 2008 01:30 AM
  [ # 10 ]

Toen wij gingen bouwen vonden we de garage (die op het plan in het huis zat) nogal krap. We hebben dan eerst info genomen of weeen aparte garage mochten bijbouwen en dit ook doorgegeven aan de bouwfirma.

Nu hebben we dus een aparte garage van 10 op 4 en nog een parkeerplaats achter de garage (en een oprit naar de garage van een dikke 30m ).

C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
      AX 1.0 Tonic ‘95

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook