Op de vraag of er in mijn Xsara VTS 167pk uit ‘98 lpg ingebouwd kan worden krijg ik tegengestelde antwoorden.
Het is dus de 2 liter versie waarvan er weinig in NL zijn verkocht.
Nu is het laatste dat de citro dealer zegt: bij motorcode RFN kan het wel en bij RFS niet. Weet iemand wat hier achter steekt?
C5 1.6 2005
CX GTI (20-ste Citroen sinds 1975)
C1 2011
Natuurlijk kan het ook bij een RFS (167 PK). Hier zullen dan hoogstwaarschijnlijk geen standaard inbouwpakketten voor leverbaar zijn. Er zijn wel inbouwstations die in zelfs heel wat meer exotische auto’s lpg inbouwen, maar dat kan dus maar bij een beperkt aantal.
Ik zie trouwens ook geen problemen om een G3 certificering te krijgen, dus als je het in laat bouwen, dan iig. daar naar vragen. Scheelt 318 euro wegenbelasting per jaar, dus dat is niet niks.
Waar woon je ergens?
in Groningen
C5 1.6 2005
CX GTI (20-ste Citroen sinds 1975)
C1 2011
Volgens mij kan er op jouw blok gewoon een Prince VSI G3 instalatie. Die heb je idd in 2 types. Met regelbare computer en zonder.
Ik heb een gewon e2.0 m16v xm en daar zit de regelbare op. Wat je ook even kunt doen is gewoon citroen nederland bellen. Dat heb ik ook gedaan om te weten te komen of je nu wel of niet voor G3 in aanmerking komt.
Mijn xm is bijv. uit 94 en das te oud voro G3. Het gaat echter om het modeljaar.. Cit. Ned. gaf idd de verklaring dat mijn blok een G3 homologatie heeft.
Zij kunnen je beter uitsluitsel geven dan een dealer.. Met wat uiztonderingen hier en daar… de meeste roepen maar wat.
De auto moet EG 94/12 gecertificeerd zijn en dat is een Xsara sowieso wel.
Een Prins VSI installatie is in ieder geval een goede keuze. Met inbouwers in het noorden heb ik geen ervaring. Hier staan de bedrijven die Prins aangewezen heeft om zowel de Dedicated (standaard pakket) alsook de universele systemen in te bouwen: http://www.prins-lpg.com/nl/systemen/vsi_specialisten_nl/index.html
Er staat op hun site ook nog wat over de G3 regeling: http://www.prins-lpg.com/nl/algemeen/g3/index.html