4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Adam - inmiddels volledig gedemonteerd…
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 12 juli 2008 11:40 PM
  [ # 46 ]
GW-tje schreef:

RVS-lijstwerk van de dakrand en A-stijlen?

Isdrnog!

knuffel

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 12 juli 2008 11:44 PM
  [ # 47 ]

euh…combien d’euro’s?

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 12 juli 2008 11:46 PM
  [ # 48 ]

Stuur je me pb-tje?
Reservering neem ik wel vast op in de lijst…

knuffel

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 12 juli 2008 11:52 PM
  [ # 49 ]

is gedaan…... Wink

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 17 juli 2008 12:10 AM
  [ # 50 ]

Update: inmiddels is demontage in gang, de vier portieren staan keurig in het gelid op een magazijnwagentje, de voorspatborden als wachters rechtop tegen de muur, het rechtse achterspatbord ligt nog in de auto, de linkse is naar Arnhem. De kofferklep is naar het noorden vertrokken.

Blijft over het dak en de motorkap. De laatste heeft een plekje gekregen bij de zwarte van het vorige project,
en dan het dak, ja, het dak: wie kan er iets mee?

Gratis af te halen in Oss, kleur vert argente…

knuffel

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7315
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 17 juli 2008 02:27 AM
  [ # 51 ]

en die motorkap ??? is die zonder corrossie; dus een kwestie van schuren en spuiten ?? anders moet ik eerst de oude laklaag er helemaal afschuren en zo’n kapje heb ik al staan…..... Surprisedops:

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 17 juli 2008 11:08 AM
  [ # 52 ]

Zwarte kap is redelijk, tenminste vergeleken bij de kap die ik nog op mijn wagen heb. Die bladdert aan de zijkanten.
Groene kap ziet er veel beter uit, maar precies in het midden zit een soort sterretje, met opgebolde lak. Kappen schijnen lastig te spuiten te zijn wegens de kwaliteit van het materiaal.

knuffel

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 22 juli 2008 09:37 PM
  [ # 53 ]

Updeetje…de hele achterkant is inmiddels kaal, wieltrommels, voeringen, veercylinders, remcylinders, hoogteregelaar. Alleen de gastank ligt er nog in, de motor heeft vandaag voor het laatst gedraaid (voorlopig, wordt netjes weggezet voor slechtere tijden), samen met de 4-bak.

Er heeft zich niemand gemeld voor het dak, dat gaat dit weekend dan maar naar het stort (snif…).

De uitlaat kwam er ook netjes onderuit, flexpijp ook.

Morgen het vervolg met de voorkant.

knuffel

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 22 juli 2008 09:48 PM
  [ # 54 ]

Ik wil nog wel een wieltrommel om een afstelhulpje van te maken…....

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 23 juli 2008 01:12 AM
  [ # 55 ]

Goed bezig! Ook vakantie?  Smile

Citroen!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 23 juli 2008 01:44 AM
  [ # 56 ]

Eigenlijk niet, maar mijn baas ziet me maar twee dagen in de week…

@GW-tje: is het niet zonde om een remtrommel uit te snijden?

knuffel

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 23 juli 2008 01:48 AM
  [ # 57 ]

Ja, misschien heb je wel gelijk, zijn er tekeningetjes van dat andere malletje/gereedschapje? Ik vind dat ding namelijk erg duur voor die ene keer per jaar dat je hem gebruikt…...

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7315
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 23 juli 2008 02:22 AM
  [ # 58 ]
GW-tje schreef:

Ja, misschien heb je wel gelijk, zijn er tekeningetjes van dat andere malletje/gereedschapje? Ik vind dat ding namelijk erg duur voor die ene keer per jaar dat je hem gebruikt…...

ik heb ‘m nog liggen

 

je mag ‘m wel namaken Idea

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 23 juli 2008 11:36 AM
  [ # 59 ]

Gereedschapje lijkt me “tres simple”...
Met geschikte maatvoering namaken is niet zoveel werk, vergeleken met aanpassen van wieltrommel.
Zelf rijd ik zoveel snelwegkilometers, achter slijt nauwelijks, dus afstellen nooit nodig…

knuffel

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 23 juli 2008 07:05 PM
  [ # 60 ]

Vervolg:
gastank en leidingwerk aan achterkant eruit. De bedrading zat met kale uiteinden in elkaar gedraaid, isolatieband er om heen en klaar!
Het tankframe hoorde niet bij de tank, was dan ook een stukje plaatstaal tussen de banden gezet om de tank in te klemmen. Het frame paste ook niet in de breedte, trouwens. Allemaal in elkaar gebeund, denk ik.

Vervolgens de auto gekeerd buiten de garage en achteruit naar binnen.
Eerst dashbord eruit, dan motor vrijmaken en takelen maar.
De draagarmen laat ik deze keer maar zitten, aandrijfassen, spoorstangen en fusees gaan er uiteraard wel af!

Morgen naar andere DS voor EHBO…

knuffel

Profiel  
 
 
4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook