Hallo citrofielen,
Weet een van jullie of het normaal is dat de achterkant van mijn Xantia Break 1.9 TD niet altijd zakt nadat de motor uit is gezet?
Xantia 1.9 TD Break
Dat komt omdat hij voorzien is van anti-sinck
Als je uitstapt komt hij iets omhoog doordat er minder gewicht inzit
hij zakt meteen weer terug naar rijhoogte en blijft daar dan netjes op je wachten
tis nét geen bx.
Re: Achterkant zakt niet altijd
Ralph schreef:de achterkant van mijn Xantia Break 1.9 TD niet altijd zakt nadat de motor uit is gezet?
Anti zink is toch pas na een bepaalde leeftijd? Wat is het bouwjaar van de auto? (of werden er alleen breaks gemaakt nadat de anti zink kleppen erop zijn gezet?)
Betekend ‘niet altijd’ dat ‘ie meestal wel zakt of meestal niet? Of zakt ‘ie nooit?
Serge.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
(of werden er alleen breaks gemaakt nadat de anti zink kleppen erop zijn gezet?)
Ja. Elke Break heeft anti-zink. Of het altijd werkt is een ander verhaal
Jeroen
Re: Achterkant zakt niet altijd
voge schreef:Ralph schreef:de achterkant van mijn Xantia Break 1.9 TD niet altijd zakt nadat de motor uit is gezet?
Anti zink is toch pas na een bepaalde leeftijd? Wat is het bouwjaar van de auto? (of werden er alleen breaks gemaakt nadat de anti zink kleppen erop zijn gezet?)
Betekend ‘niet altijd’ dat ‘ie meestal wel zakt of meestal niet? Of zakt ‘ie nooit?
Serge.
Alleen Xantia’s waarvan de double chevron op de motorkap staat, hebben geen anti-zink. De modellen met double chevron op de radiatorgrille hebben dit allemaal wel.
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Er zijn geen breaks met de chevrons op de kap….
Dus de stelling dat alle breaks anti-zink hebben is juist!
Ah, wist niet wanneer de breaks voor het eerst geleverd waren.. Maar dat betekend dat de anti-zink van de topicstarter (af en toe??) niet werkt dus…
aha, altijd handig om te weten.
De ene keer zakt de Xantia niet, en soms gelijk na het uitstappen.
Kheb trouwens het citroen-logo op de grille en de auto is van 97.
Ook vreemd is dat de auto soms linksvoor een flinke herrie maakt als de auto zakt nadat de motor is afgezet.
soms als ik de auto start en hij komt omhoog komt er ook herrie van linksvoor. Zal wel nieuwigheid zijn : Of…is dit typisch citroen?
Xantia 1.9 TD Break
Ralph schreef:De ene keer zakt de Xantia niet, en soms gelijk na het uitstappen.
Als je uit je auto stapt komt deze een beetje omhoog, omdat de vering ineens minder massa te dragen heeft. De Xant merkt dit en zorgt dan dat ‘ie weer terug zakt naar de rijhoogte, als ‘t goed is zakt ie niet helemaal naar beneden, toch?
Ralph schreef:
Ook vreemd is dat de auto soms linksvoor een flinke herrie maakt als de auto zakt nadat de motor is afgezet.
soms als ik de auto start en hij komt omhoog komt er ook herrie van linksvoor. Zal wel nieuwigheid zijn : Of…is dit typisch citroen?
Niet typisch Citroen. Wat voor geluid is het? Als je de auto van de rijstand in de laagste stand zet, heb je dit dan ook? Misschien een veerpoot die niet meer helemaal soepel loopt?
Re: Achterkant zakt niet altijd
c5breakhdi schreef:
Alleen Xantia’s waarvan de double chevron op de motorkap staat, hebben geen anti-zink. De modellen met double chevron op de radiatorgrille hebben dit allemaal wel.
Waarmee niet gezegd is dat alle Xantia’s met de chevrons op de kap geen anti-zink hebben…...
Overgangsmodellen???