Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
En hier de laatste foto’s voorlopig.
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ziet er niet slecht uit…!
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Netjes hoor! Maare…. waar komt die drukgroep vandaan? Da’s geen originele
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ziet er zeker goed uit
Was het niet mogelijk om die spruitstukken nog even glimmend te krijgen?
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
@waterman: deze komt van de SMCDF.mss namaak??
@Arjan Verkade: dat bling bling is niet voor mij.
Het functionele,daar heb ik vooral interrese in,dus als hij goed rijd,ben ik blij!Er bestaat coating voor,welke bestand is tot 1900°C maar de prijs….
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Blooper1963 schreef:@waterman: deze komt van de SMCDF.mss namaak??
Ja, zeer zeker namaak: dit is de zelfde drukgroep die chyparse verkoopt voor de ds.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Die Frauduleux toch héé!!
Hij zal het zeker niet komen zeggen.
Is dat dan een Nederlands bedrijf,welke deze drukgroepen maakt?
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Proficiat, op naar de volgende filmpjes zou ik zeggen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Blooper1963 schreef:En eindelijk zijn we weer wat verder geraakt.
Hier volgt een filmpje van de eerste start van mijn motor.
De oliedruk ziet er goed uit.
slechts 7 bars! das net genoeg om te beginnen!
oliedruk mag gerust meer zijn hoor dan 7 bar in een sm…. die gaan gerust over de 10 bar als de olie koud staat…..
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Oliedruk 10 bar :
Dan werkt je overdrukklep niet goed, en zo blaas je de afdichtingen er uit als je niet uitkijkt.
Ik de handleiding staat hoeveel veerdruk die overdrukklep moet hebben, en dat zou dan 5.5 tot 6 bar moeten opleveren als maximum druk.
groet,
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Citroensmgz schreef:Oliedruk 10 bar :
Dan werkt je overdrukklep niet goed, en zo blaas je de afdichtingen er uit als je niet uitkijkt.
Ik de handleiding staat hoeveel veerdruk die overdrukklep moet hebben, en dat zou dan 5.5 tot 6 bar moeten opleveren als maximum druk.groet,
ik heb het over de startdruk…. heb nu toch al 3 maserati revisiemotoren samen met walter gedaan… en deze hadden bij de start rond de 10 bar hoor… volgens walter klopt dit ook….
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
10 bars,is wel veel volgens de technieker die mijn motor gedaan heeft en toch een 20 jaar ervaring gehad heeft in Ferrari motors.
En ook,de afgelezen druk is bij een toerental van ongeveer 2000 à 3000 rpm.
Bij 4000 tot 5000 toeren haalt deze motor ook 9 bars druk. wat nog veel is.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goed, even nuanceren: de motoren waar BX sport het over heeft waren allemaal van nieuwe lagers voorzien, een enkele ook van een geslepen krukas. De motoren haalden bij de eerste start, dus alles nieuw en niet ingelopen, met koude olie (20w50) zo’n 9 bar. Na enige tijd warmdraaien liep dit natuurlijk terug. Na enige kilometers hadden die motoren rond de 5.5-6.5 bar oliedruk bij warme motor op 3000-4000 toeren.
Mijn motor: Nieuwe lagers, krukas geslepen, drijfstangen ook, 9 bar bij eerste start, nu na 5000 km: 6.2 bar bij 4000 toeren. Koud heeft ie toch wel dik 8 bar, maar dat duurt niet langer dan 2 minuten.
Overigens zag ik op het filmpje dat jullie de motor lieten lopen zonder uitlaatdemper. Daar ben ik géén fan van. Waarom niet? Omdat je namelijk door het kabaal (ik zag zelfs mensen met oorbeschermers op lopen in de film…) niet kunt horen wat voor rare geluiden er eventueel uit een motor komen. Daarnaast hebben ze het koelsysteem niet aangesloten, en dus kun je die motor ook niet echt lang laten draaien om eventuele narigheden uit te sluiten. Nu ga je dus een motor inbouwen die je dus eigenlijk vrijwel niet getest hebt. Ga dan zover dat je een échte testbank met koeling in elkaar beunt. Dan heb je wat….
Maar goed, da’s mijn mening hé... Mooi dat ie loopt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Hoi waterman. Mijn motor heeft ook alles nieuw zoals de krukaslagers en die van de stoterstangen. krukas,is ongewijzigd gebleven doordat hij er nog helemaal onbeschadigd uitzag. Deze proeftest had enkel tot doel,om de kleppen laten in te slaan,in de zittingen,opdat ze definitief geregeld kunnen worden,mocht dit nodig blijken. De grondige test volgt nog,en met koelvloeistof er in,en de 2 uitlaatstukken er op. Olie is ook mineraal 20 W 50 tot hij mooi ingelopen is.Dan gaat er castrol of Mobil 10 W 60 of,10 W 50, syntheet in voor deze laatst genoemde oliesoort.