Heej kijk es aan… vale motorkappen en bumpers die kan je aan mij overlaten vraag maar aan ZX 1.4i.
Uhm, ik wil het eigenlijk zelf doen, vind ik wel zo leuk. Nog tips?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Uhm, ik wil het eigenlijk zelf doen, vind ik wel zo leuk. Nog tips?
Had k je al een keer gezegd, neem rode schoenensmeer, van ong. dezelfde kleur ! dan wordie weer heel mooi.
Klinkt heel raar maar is echt zo !!!!!
Stuur me ff een pb’tje met de gebruiksaanwijzing van rode schoensmeer…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Of gewoon vervangen zoals bij mij gebeurd is (door de vorige eigenaar)
Als je de bumper wilt spuiten dan moet je uiteraard eerst schuren. Begin met grof schuurpapier en dan steeds fijner. Let op! Niet fijner dan 800 (aantal korrels op een oppervlak) 1200 is namelijk weer te fijn, dan hecht de verf minder.
Het beste is om te spuiten met een temperatuur van ongeveer 40 graden Celcius. Bij het spuiten de spuitbus op een goeie afstand houden, zodat de verf goed kan vernevelen. De spuitbus blijven bewegen om de kleur goed egaal te kunnen verdelen. Niet de hele bumper in 1 keer willen spuiten. Begin met een lichte laag, wacht ongeveer 20 minuten en doe er dan een wat dikkere laag op, waardoor je de oude verf (bijna) niet meer ziet. De volgende dag of 4uur later ofzo, een laatste dunne laag er overheen (of 2).
Zo deed ik het altijd met brommertjes.
Slechte oppervlakken spoot ik altijd eerst in met grondlak, maar dat lijkt me bij de bumper niet nodig.
Ik kan het verkeerd doen, weet ook niet hoe het officieel moet, maar het ging altijd prima
over spuiten gesproken,................
zo ziet een rode bx16v eruit na een spuitbeurt:
Aangeboden: BX liefhebbers opgelet! BX 16V MK2 met airco
Prijs: € 5.850,00
Beschrijving: BX-clublid biedt wegens beeindiging hobby te koop aan: BX 16V mk2 1990, met ongeveer 155 pk.
Kleur: Rouge Furio, in maart/april 2003 geheel gespoten na grondige (technische) restauratie. Na de restauratie getaxeerd op 6150 euro.
Gedane zaken voor de taxatie: draagarmlagers achter, draagarmbussen vóór, koppeling, versnellingsbak, veerbollen, hd-regelaar, opbrengstverdeler, veerpoten, bougiekabels, voorzien van nieuwe voorruit, nieuwe gele mistlampen. Na de taxatie zijn vervangen: de waterpomp, spanrollen, distributieriem, multieriem, drijfstanglagers, stappenmotor, remslangen, remservo, opbrengstverdeler, hd regelaar en de hd pomp, en de airco: nieuwe condensor, filterdroogelement+drukschakelaar, andere pomp en ombouw naar r134a.
Verder altijd het normale onderhoud gehad.
Uitrusting: beide spiegels elektrisch bediend en verwarmd, origineel schuifkanteldak, cv met de originele afstbed. airco, enz.
Momenteel staat de auto geschorst (sinds 3 weken) in de stalling, vanwege slechte versnellingsbaklagers. De bak (afkomstig van zx volcane) dient dus wel vervangen te worden, en de achterbumper wegens parkeerschade opnieuw gespoten.
Km-stand nu: 224.770, gedane zaken sinds 180.000 (6-10-2001)
Apk tot op 11-11-2005Vaste prijs 5850,-e. Alleen echte bx liefhebbers/kenners graag, anders niet reageren.
Foto’s: zie>>www. marktplaats.nl>>auto’s>>citroen
Datum: 14-01-2005, 17:56
Gezien: 100 keer bekeken.
Adverteerder
Naam: N Wijnhoven
E-mail: .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Telefoonnummer: 06-15292460
Woonplaats: gemert/mariahout
Regio: Noord-Brabant
ik heb deze al eens eerder gezien maar,...............wat een mooie bak
airco,schuifdak,etc,etc….................
nou weet ik het weer….....................................
http://www.bx16v.nl/nl/lijst.php?kenteken=XZ-76-NB
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Is een hoop geld voor een auto met gebreken en een vrij hoge kilometerstand!
On topic:
Kwaliteit van nieuwe verf kun je helaas heel moeilijk op foto’s zien.
WYD schreef:Of gewoon vervangen zoals bij mij gebeurd is (door de vorige eigenaar)
Bedankt voor de uitleg
De bumper ga ik absoluut niet vervangen. Met een kilometerstand van ruim 344.000 km vind ik dat zeker de moeite niet meer. En de voornaamste reden dat ik er niet een andere rode bumper op zet, is het feit dat ik dan in die andere bumper een gat moet maken voor de LPG-vulopening
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ik heb mijn bumper ook vaal gehad en heb nu een oplossing gevonden
Ik gebruik de vaselinepot en een doek wrijf het op de bumper en deze kleurt weer helemaal bij in de juiste kleur hoe meer hoe beter.
De bumper heeft nu weer een waterafstotende laag en gaat weer even mee :partytime
Gr ErnstJan
Als het echt de bedoeling is om de bumper te spuiten dan moet je er voor zorgen dat je ten eerste het schuren afgerond hebt.
Daarna een dikke laag (2 à 3mm) kunststof plamuur spuiten om de werking van het kunststof ten opzichte van de lak op te vangen.
Hiernaa weer licht opschuren met ±800 schuurpapier en daarna in de kleur spuiten.
Denk ook aan het goed reinigen van de te spuiten delen tussen elke handeling door
Sterkte
ps Kunststofplamuur in spuitbus is gewoon bij de DHZ zaak te krijgen.
ex: Saxo 1.1 gris aluminium
ex: Xsara PHII 1.6i 16v vert hurlevent
ex: C4 1.6i 16v gris aluminium
nu: Saxo 1.4 VTS Zwart
http://www.citroen.nl/NR/rdonlyres/43386BE3-5AB5-413A-948A-96B54FB42281/69034/natuurlijk_citroen.jpg
Hakkie schreef:Als het echt de bedoeling is om de bumper te spuiten dan moet je er voor zorgen dat je ten eerste het schuren afgerond hebt.
Daarna een dikke laag (2 à 3mm) kunststof plamuur spuiten om de werking van het kunststof ten opzichte van de lak op te vangen.
Hiernaa weer licht opschuren met ±800 schuurpapier en daarna in de kleur spuiten.
Denk ook aan het goed reinigen van de te spuiten delen tussen elke handeling doorSterkte
ps Kunststofplamuur in spuitbus is gewoon bij de DHZ zaak te krijgen.
Bedankt voor de uitleg, maar de BX ligt al 2 maanden op de sloop
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ik laat het spuitwerk door een professionele spuiter doen. Ik hou niet zo van half werk
Bisschop autoschade in Bellingwolde.
Niet duur! Ik heb er voor mijn Fiat Punto een voor en achterbumper laten spuiten voor 120 euro. Was geen metallic lak trouwens.
Succes!
Saxo 1.5D wat een bakkie!
1 : 20 zelfs met winterbanden!
je kan ook gewoon spuitbusjes laten maken bij bv Autocare autoschade.
die maken de perfecte kleur die bij jouw auto hoort en vervolgens maken ze daar gewoon een spuitbusje van. kost misschien wat meer, maar dan heb je ook wat.
beter kan je niet hebben.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
vortex schreef:je kan ook gewoon spuitbusjes laten maken bij bv Autocare autoschade.
die maken de perfecte kleur die bij jouw auto hoort en vervolgens maken ze daar gewoon een spuitbusje van. kost misschien wat meer, maar dan heb je ook wat.beter kan je niet hebben.
Idd. het grootste probleem bij het zelfspuiten met een busje is meestal dat men @#%$!^spuitbusjes gekocht heeft. Niet de luiste kleur, net een ander soort lak, en natuurlijk busjes die heel slecht spuiten…
En de prijs ? Ok, je betaald het dubbele, maar wat spaar je uit bij de spuiter… Dan kan dat tientje extra er toch wel af ?
Johan Piek
C8 Ligne Prestige 2003, LPG