nu 3 weken en al 3000 km later ben ik nog steeds onder de indruk…
eventjes 800 km rijden op autopiloot is als de krant lezen in de living met een goede plaat op de achtergrond, geen last van lawaai (buiten het snurken van de meerijders) en vibraties
De bollenvering is zoals ze moet zijn…..het zweven van een perzisch tapijt over de autostrade is even geruisloos, zelfs bij ietwat hogere snelheden…trouwens de 201 als max speed kan je rustig door een hoger getal vervangen….
hetgeen wat mij iets tegenvald is de reactiesnelheid als je het gas induwt.
de wagen blijkt zich eventjes van het gevraagde commando niks aan te trekken, maar dan schiet die wakker. waarschijnlijk is dit normaal voor een automaat, (ik heb altijd met een roerbak gereden)
rijdende sinds 19/06 in een C5 Tourer exclusive 2l diesel BAV
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
on7nh schreef:rijdende sinds 19/06 in een C5 Tourer exclusive 2l diesel BAV
een fotootje mag best!
Een geweldige auto: wil hem zo ruilen voor mijn Grand C4 Picasso met alles d’rop en d’ran.
Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)
Ik dacht dat ik al eentje gepost had…
Wat me opvalt aan de Tourer, is dat hij zo’n heel erg klein achterruit wissertje heeft. Is er al iemand met ervaring in slecht weer?
C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection en Trekhaak.
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
geerts schreef:Ik vind die spiegels erg lelijk op de autoportieren geplaatst, past niet bij de auto dunkt mij ,lijken ook vrij klein…
Spiegels zijn op de foto om / op geklapt…..............
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
daar zat ik ook al naar te kijken…
uitgeklapt lijken ze door dat zwarte vlakje aan de onderkant optisch gezien minder lomp…
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Goeie test Yuri, ben eigelijk ook wel benieuwd naar de 20l 16v versie!?
En zou de C5 met bollen net zo rijden als een C6?? Ik wacht af.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Vandaag gereden met een C5 Ph3 2.0 Tourer Exclusive met automaat. Eentje dus met H3+. Niet lang daarvoor reed ik met een 2.0 HDI met gewone schroefvering. Die vond ik al prima rijden, maar de H3+ rijdt FANTASTISCH! Wat een zalige auto. Bijna fluisterstil en het veercomfort is echt uitstekend. Hij strijkt het wegdek vlak, zoals de vorige C5 deed, maar geeft daarnaast toch ook meer door van dat wegdek. Dingen die het stuurgevoel verbeteren. Eh…. hij is minder, hoe moet ik dat zeggen, eh… boot-achtig. En dat bevalt me heel goed. Echt klasse! Het moet er volgend jaar dan toch maar van komen. Een C5 2.0 Comfort (met LPG) lijkt me wel wat. Of een Exclusive met de kop er af…. Tourer of Berline maakt me niet zoveel uit, vind ze beide mooi (en dat was met de vorige wel anders…)
Autobild is al wild enthausiast. Deze C5 is een bizar goede auto, hopen dat het zich allemaal heel houd… Da´s toch een puntje waar troen zich altijd ff achter de oren moet krabben na verloop van tijd.
Verder lees ik enkel lovende berichten, zowel van engelse als Duitse kenners. De Ned pers volgt hen gestaag (al is die nauwelijks interessant) .
Zie er wel eens ene rijden, afschuwelijk mooie auto, waarlijk meesterlijk. Marketingtechnisch ook een juweel. Hebben ze goed gedaan. Oude C5 kan niet in schaduw staan.
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Leuke test, schitterende foto’s, zeker meteen na het wegrijden genomen? Mocht dat zo maar van de ING? Of hebben jullie toestemming moeten vragen. Mooie auto, vanmiddag een zilvergrijze berline gespot op een parkeerplaats. De ingeklapte spiegels ogen niet fraai, vind ik ook.
Wat Jeremy Clarckson aangaat. Een vriend van mij, geen aanhanger van Franse dames, zag laatst die test van de C6 en is helemaal enthousiast geworden. Nu denkt ie over de aanschaf van de Mondeo, heeft iemand al een online filmpje van Jeremy over de C5 gezien, wie weet wordt hij dan ook enthousiast en hoef ik niet mee te rijden in een Mondeo.
Ook autoweek was zeer enthousiast over de C5 las ik zowaar.
@heer Mulder, in de autoweek een naamgenoot van jou die de C5 Tourer ging bestellen… 2x Freek Mulder op deze planeet en allebei Citroenthousiast. Grappig.
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
C4 2.0 HDI fan schreef:Mulder schreef:Dat je in een C5 achterin meer beenruimte hebt dan in een C4 lijkt me logisch. In een XM heb je achterin ook meer beenruimte dan in een ZX. Om maar wat te noemen. Voor een auto van deze omvang vind ik de beenruimte ronduit teleurstellend (met mijn 1.90m), de reden waarom ik een tweede- of derdehandsje (tegen die tijd worden ze voor mij betaalbaar…) niet zomaar zal aanschaffen.
Ik wil mijn C4 zeker niet vergelijken met de C5, laat dat duidelijk zijn. (sorry) Ik had het anders moeten omschrijven; de hoofdruimte in de C5 sedan is beperkter dan in de Tourer. In de sedan raak ik met mijn haren het plafond, maar dat komt natuurlijk door de aflopende daklijn. Dat de ruimte in de phase 3 beperkter is dan in de phase 2 kan ik helaasniet beoordelen, ik geloof het meteen.
Ben toch wel benieuwd hoe de kenners hier de grootte van de nieuwe C5 inschatten.
Als ik een lijstje neerzet volgens mijn perceptie:
- GSA
- BX (was als puber duidelijk ruimer achterin dan de GSA ervoor)
- Xantia = CX (Maxi Cosi stond even ruim/krap achter mijn 1m90)
- C5-I (niet gereden, wel in gezeten)
- XM (nu aan 2e bezig, aanmerkelijk ruimer dan CX)
Waar zouden jullie de nieuwe C5 dan plaatsen, tussen Xantia en C5-I in ofzo?
Edit: en verschil sedan/tourer hebben we altijd gehad. De CX-berlines zijn ook laag voor lange mensen achterin, terwijl de Xantia Break daar (uiteraard) geen enkel probleem gaf.
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 20-03-2008
- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
Vandaag een tourer voor de deur ops: 200 en hij gaat niet harder maar rijdt wel zeker naaicceeeee
vandaag samen met waterman een C5 Tourer getest met bolletjes. Rijdt zalig maar die 2.0 16v is echt bagger. Verslag en filmpje komen eraan!
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Rogier Verhoef schreef:C4 2.0 HDI fan schreef:Mulder schreef:Dat je in een C5 achterin meer beenruimte hebt dan in een C4 lijkt me logisch. In een XM heb je achterin ook meer beenruimte dan in een ZX. Om maar wat te noemen. Voor een auto van deze omvang vind ik de beenruimte ronduit teleurstellend (met mijn 1.90m), de reden waarom ik een tweede- of derdehandsje (tegen die tijd worden ze voor mij betaalbaar…) niet zomaar zal aanschaffen.
Ik wil mijn C4 zeker niet vergelijken met de C5, laat dat duidelijk zijn. (sorry) Ik had het anders moeten omschrijven; de hoofdruimte in de C5 sedan is beperkter dan in de Tourer. In de sedan raak ik met mijn haren het plafond, maar dat komt natuurlijk door de aflopende daklijn. Dat de ruimte in de phase 3 beperkter is dan in de phase 2 kan ik helaasniet beoordelen, ik geloof het meteen.
Ben toch wel benieuwd hoe de kenners hier de grootte van de nieuwe C5 inschatten.
Als ik een lijstje neerzet volgens mijn perceptie:
- GSA
- BX (was als puber duidelijk ruimer achterin dan de GSA ervoor)
- Xantia = CX (Maxi Cosi stond even ruim/krap achter mijn 1m90)
- C5-I (niet gereden, wel in gezeten)
- XM (nu aan 2e bezig, aanmerkelijk ruimer dan CX)Waar zouden jullie de nieuwe C5 dan plaatsen, tussen Xantia en C5-I in ofzo?
Edit: en verschil sedan/tourer hebben we altijd gehad. De CX-berlines zijn ook laag voor lange mensen achterin, terwijl de Xantia Break daar (uiteraard) geen enkel probleem gaf.
Heb achterin de nieuwe C5 berline gezeten: is errug krap. Zowel hoofd- als been/voetruimte zijn veel minder dan in een CX of BX. Met met mijn 1,81m zat ik met m’n hoofd tegen ‘t plafond en m’n voeten kon ik net kwijt. En dat terwijl ik een C5 phase 1 er al zo krap uit vond zien (maar daarin heb ik nooit achterin gezeten). Maar hij is nog altijd ruimer dan een MB C-klasse