Heej…
Ik was de laatste tijd niet erg actief op ‘t forum, maar daar wil ik verandering in brengen…
Hoop hier ook een hoop over mijn auto te leren.
Nou ja, mijn auto…
Financeel is ie van mijn pa, maar als ik 18 ben koop ik em van hem over
(ben nog maar 15 )
We hebben em zo ongeveer een jaar geleden uit belgië gehaald…
Misschien wel bekend van Marktplaats…
Tis een Citroën BX GTi uit 1992 met nog maar 50.000 km op de teller!!!
Als dat nog niet speciaal genoeg is, er zit ook nog ABS op!
Echt mooie auto in de kleur Gris Silex, schijnt speciaal te zijn…
Onder de moterkap lijkt ie wel nieuw!
(Mocht je het niet geloven zie hier onder…)
[/url]
en na de tocht van belgië naar haulerwijk
We hebben em bij een echte citrofiel weg. Na een storm was een deel van zijn loods ingestort en hij had geld nodig. Daarom verkocht hij deze BX. Zo kwamen wij daar binnen:
En achterin stond een grijze GTi, de enigste auto die daar schoon was…
“Dat zal hem dan wel zijn…” zeiden we tegen elkaar.
En verder hoe andere auto’s daar stonden:
Na de tocht naar Haulerwijk hebben we ff een fotoshoot genomen van de nieuwe aanwinst en mn pa’s CX Pallas en 2CV Club:
We hadden de originele velgen er ff afgehaald en er Xsara VTR velgen eronder gezet… Leek wel leuk, maar het BX was er een beetje af vond ik… Over smaak valt niet te twisten! We hebben die VTR velgen nu verkocht en omdat de velgen gespoten worden, er even stalen velgen onder gezet. Voor de sier wat doppen erop. We hebben em nu op bokjes (ten behoeve van het veersysteem) staan, in de hoek van de loods met een hoes erover.
Af en toe de hoes er even af en er even in zitten voor het gevoel en em even te aaien. En ben nu bezig een radio aan te sluiten. Heb de originele 12W boxen vervangen door 120W Pioneer’s. En heb er een leuke JVC CD speler in. Ik bewaar de originele boxjes wel btw. Nou had ik bedacht om op de hoedeplank nog boxen te monteren. Nou kan ik wel gaten er in zagen en boxen monteren maar ik wil iets aparts… van hout 2 behuizingkjes maken waar de luidsprekers weer in passen. Als het erin zit stuur ik wel een fototje!
Ik knutsel er lekker aan verder. Nog tips hier?
Ik hoop op leuke reacties!
Groetjes Martijn.
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Wow een gti met een nieuwe motorruimte! Dat ziet er gaaf uit zeg. Is het ding al wel geimporteerd en op NL kenteken gezet?
Enne… ik zie toch geen chromen kentekenplaathouder he?
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Wow. Wat ziet dat ding er nieuw uit!!
Gefeliciteerd er mee!
Hopelijk is de benzine nog te betalen als je er in mag rijden
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Hey, mooie GTI zeg! veel plezier er mee
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007
- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Oh, ZO ziet dat er uit, een nieuwe motor…
Tsjonge, wat zul jij er nou nog meer van balen dat je nog 3 jaar moet wachten….
RIP: Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82
dat worden een lange 3 jaar
Harm schreef:Wow een gti met een nieuwe motorruimte! Dat ziet er gaaf uit zeg. Is het ding al wel geimporteerd en op NL kenteken gezet?
Enne… ik zie toch geen chromen kentekenplaathouder he?
Nee nog niet op kenteken..
Zo kost ie ook niks!
Enne… is een chromen kentekenplaathouder niet mooi dan?
Dat carpoint papiertje vond ik er wel leuk bijstaan.
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Chromen kentekenplaathouders zijn het allerergste toppunt van autostyle-tjoening… bijna net zo erg als booskijkers, spinners en haaievinnetjes met lampje
Da’s een prachtige BX!
Wel balen, nog 3 jaar wachten…......wat zou een litertje peut kosten tegen die tijd?
Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.
Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).
Harm schreef:Chromen kentekenplaathouders zijn het allerergste toppunt van autostyle-tjoening… bijna net zo erg als booskijkers, spinners en haaievinnetjes met lampje
Ik vind chroom eerder een beetje oldschool!
Kijk alleen al naar een Citroën CX Pallas!!!
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
weinig, dan laadt de lease-rijder z’n auto op met een snoertje, dan krijg je een overschot, wordt het goedkoop.
Wat een mooie BX, Martijn. Ik kan me nog herinneren dat ie te koop stond op Marktplaats, en vroeg me inderdaad al af of ie door een Nederlander was gekocht.
Gris Silex (ETWcR) is echt een hele mooie kleur, die je niet zo vaak ziet. Maar echt heel zeldzaam is die kleur nu ook weer niet.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
mooi hoor!
Waar is die liefhebber? daar wil ik ook wel eens een rondje lopen!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Wow mooie bx man.
En dan nog met zo weinig kilometers.
Eigelijk ben ik wel een beetje jaloers als mensen die net hun rijbewijs hebben al meteen een bx gti kunnen rijden. Alleen de verzekering is zo verschrikkelijk duur van die dingen.
En je hebt er zelf toch zeker wel al een stukje in gereden?
Verzekering doe je gewoon via CCNL (of BXclub) en dan bij Emerpark Daar is die van mij ook verzekerd.
Mooi ding
En wel grappig;
Ik was ook 14 toen ik mijn 1e BX kreeg, en ja, dan duurt het nog heel lang voordat je 18 bent
Zeker als je er af en toe ook nog aan kunt sleutelen…..
Mals je dan eenmaal je rijbewijs hebt, kan het plezier natuurlijk niet meer stuk
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90