Bedankt voor de uitgebreide info.
Het relais -gebeuren is me wat te veel, maar de alarmlichten wil ik wel.
Alleen komt er bij mijn model maar 1 stuurdraad uit voor de aansturing daarvan.Da’s dus een probleem.
Dan zal dat ook wel met een extra relais moeten….....
Citroën-? It’s life Jim, but not as we know it!
fff 2 relaitjes met een maak EN en een verbreek-contact van de sloop halen:.........................dan moet het gaan werken:
de relais kunnen je mooi onder het handschoenebakje plaatsen
***** op het moment dat de relais door het VDO signaal worden aangestuurd gaan alle knipperlichten fff branden (inclusief dashboard indicatie lampjes)********
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
misschien heel rare vraag, maar hoe herken ik relais en een verbreekcontact op de sloop ?
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?
er moeten net zoals bij dit voorbeeld 5 “pootjes ” aanzitten.
ook staat bij ieder pootje een getal resp: 30,85,86,87,87a
wel goed zoeken want bij de meeste relais ontbreekt 87a
deze is wel belangrijk (verbreekcontact)
ook staat het soms op de zijkant dmv een schema
:photo
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ja , dit komt me bekend voor.Die vindt je in de zekeringkast van je bx.
Ik heb nog zo’n blauwe van Valeo (met maar liefst zes pootjes)
Maar geen schema erop.
KUn je nog aub ff vertellen waar de aansluitnrs 30 tm 87a zitten in het schema wat je het laatst hebt gepost? dan zal ik je niet meer lastigvallen
Citroën-? It’s life Jim, but not as we know it!
zie bovenstaand schema:
kort samengevat:
* het VDO stuursignaal op alle pennetjes met aanduidingen 87 en 85
* de pennetjes 86 aan de massa / -
* pennetje 87a en 30 (van relais1) voor alarmlichtschakelaar aansl. 5
* pennetje 87a en 30 (van relais2) voor alarmlichtschakelaar aansl. 6
de draad op pen 5 moet je doorknippen en hier de pennetjes
87a en 30 tussenplaatsen (van relais 1)
de draad op pen 6 moet je doorknippen en hier de pennetjes
87a en 30 tussenplaatsen (van relais 2)
het beste ffff die 2 relais onder het handschoenebakje of dashboard plaatsen dan de kabeltjes trekken
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
En wederom bedankt.Zo moet het wel lukken….........
Citroën-? It’s life Jim, but not as we know it!
Hoi,
Je hebt 87 en 87A verwisseld maar verder werkt het.Fijns!
Citroën-? It’s life Jim, but not as we know it!
Gorilla schreef:Hoi,
Je hebt 87 en 87A verwisseld maar verder werkt het.Fijns!
Ik ken ook niet alle relaitjes uit m’n hoofd maar je doel is bereikt:
en daar ging het me om….....: HET WERKT
kan dus een slotje op
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
ik heb in plaats van alleen aansturing van de cv maar gelijk een compleet alarm erin gezet. Dus met aansturing van de cv, een raamsluitmodule, een dakraam-sluitmodule, startonderbreker, domelichten etc….Werkt inmiddels ook uitstekend, hoewel ik er eerlijk gezegd bij moet zeggen dat ik de 12V voor de aansturing van de knipperlichten dmv een diode gewoon aan de voeding van de knipperlichten heb gehangen. Met een relais is natuurlijk veel chiquer, maarja, het werkt wel…....
De raamsluitmodule en de dome licht(als je het alarm eraf haalt gaan de deuren van het slot en de lichten binnen branden) ga ik nog wel aansluiten, de rest zoals startonderbreker en dakraamsluiter laat ik lekker hangen….....trouwens ook van marktplaats voor 55.-!!!Nieuw!!!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
malle pietje schreef:de rest zoals startonderbreker en dakraamsluiter laat ik lekker hangen….....
Ja, een startonderbreker in een BX is om te gillen natuurlijk!
(gesprek tussen autodieven; ” En wat hebben we vandaag buitgemaakt?Ik had een mooie(?) 5-serie te pakken, en jij?
Uuuh nnnnouw uuuuuh een bx….......(lange stilte- harde klappen-mag niet meer meedoen…..)
Citroën-? It’s life Jim, but not as we know it!
Gorilla schreef:malle pietje schreef:de rest zoals startonderbreker en dakraamsluiter laat ik lekker hangen….....
Ja, een startonderbreker in een BX is om te gillen natuurlijk!
(gesprek tussen autodieven; ” En wat hebben we vandaag buitgemaakt?Ik had een mooie(?) 5-serie te pakken, en jij?
Uuuh nnnnouw uuuuuh een bx….......(lange stilte- harde klappen-mag niet meer meedoen…..)
haha
en als ik de bx nou “om te stelen” vind?
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?
DaanDus schreef:
haha
en als ik de bx nou “om te stelen” vind?
Dan wordt het tijd voor een andere hobby…........ :mragent
Citroën-? It’s life Jim, but not as we know it!
helaas, dat dacht ik ook van bx-en en dievengilde combinatie…...maar mijn ervaring is anders:
1e keer Xuid Frankrijk, na een lange rit stoppen we op bestemming, zitten op een terrasje en na 4 minuten ga ik mijn sigaretten pakken=slot kapot, kofferbak ligt op de voerstoel etc…..gelukkig niets mee genomen van waarde
2e keer, Amsterdam, terug van de bios, staat achterdeur open, gelukkig geen ruit kapot, 50(gebrande )cd’s weg….
3e keer Delft, voor de deur notabene! Al dagen aan het sleutelen. s Ochtends kom ik buiten, weer slot geforceerd en flink wat gereedschap gestolen.
Oftewel, toen had ik het gehad en heb een alarm ingebouwd. Sindsdien niets meer gehad gelukkig, hoewel dat niets hoeft te zeggen over het nut van een alarm. In ieder geval heb ik het gevoel dat ie wat veiliger staat….en das voor mij voorlopig voldoende om niet over te stappen op 5000V op de wagen…dan blijven ze er wel vanaf! :photo
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Tuurlijk, tegen inbraak is een alarm wel handig,maar een startonderbreker zodat ze hem niet jatten is wat overdreven….......(nu meldt zich natuurlijk iemand wiens bx ooit gejat is…....soit; pechvogels zijn er altijd)
Citroën-? It’s life Jim, but not as we know it!