Totaal aantal Berichten: 242
- C4 (2004-heden) 2.0 hdi 16v Exclusive H6 berline, 2009
Vandaag de ZX een grote beurt laten geven. We moeten er toch veilig en goed mee op vakantie kunnen. Best spannend, het was de eerste beurt na aankoop van mijn 3e ZX en met een 11 jaar oude bak waarvoor je niet de hoofdprijs hebt betaald weet je het natuurlijk nooit ! Croisette/Citrofiel vond niets ! Complimenten over de technische staat van de auto
Nu maar even wat investeren in deze ZX. Ik zit te denken aan een wat luxer interieur; dat kale reflex / X-interieur heb ik na 7 jaar ZX’en wel gezien. Mooiere en betere stoelen/bank + natuurlijk de deurpanelen. Ik vraag me af of het veel werk is de boel over te zetten. Levert het ovezetten van de deurpanelen van een exemplaar met electrische ruiten naar een handbediende (de mijne dus) nog problemen (gaten e.d.) op ? Zitten de stoelen van een luxere versie ook beter ? Eerlijk gezegd vind ik de basismodel-stoelen ook wel goed zitten. O ja, het is een 5-deurs.
Wie heeft er ervaring mee ?
Ex: 3x ZX D, 1x Xsara TD, 1x Xantia V6
Ook in bezit: Volvo 240 sedan, Daf 55
Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar ben wel bezig mijn 15 jaar oude ZX een flinke impuls te geven voor nog eens tien jaar. Moet toch te doen zijn. Dus het interieur komt hier ook aan de beurt, maar eerst alle technische zaken
Das toevallig was dat die donker rode zx 5d ? Ik was vanmiddag ook ff om wat matriaal te bestellen, en ff een afspraak maken voor morgen.
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
Kloppet !
Doe’t ik m ophelle (oer as fiif) stie der in griene ZX 16V foar de doar. Wie dy fan dy ?
Idd ben er wel vaker te vinden daar,zal er morgen weer ff heen om zelf te sleutelen.
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
Totaal aantal Berichten: 714
- C5 2.0 Break Exclusive
Een interieur overzetten stelt echt niets voor. Een BX bijvoorbeeld is in een tweetal uurtjes gedaan (stoelen, achterbank, deurpanelen). Dit moet ook lukken bij een ZX. Ze hebben bovendien stoelen die wat makkelijker (lees: lichter) zijn. Zorg wel voor een passende torksleutel in combinatie met een ratel. Dat werkt lekker snel. En let even op de bouten bij de achterbank, die zijn vaak doorgeroest. Voor je het weet breek je er zo een paar af!
Se concentrer sur l’essentiel
Klopt, bij mij zat er een geheel vastgeroest. Ik heb ook altijd wat Screw Grab “Friction drops” Werkt als een tiet
Welke bouten zijn dat ? Waar zitten ze / dienen ze voor ?
Totaal aantal Berichten: 1542
- AX GT injection ph1
Re: Interieur overzetten veel werk ?
GerbenZX schreef:Vandaag de ZX een grote beurt laten geven. We moeten er toch veilig en goed mee op vakantie kunnen. Best spannend, het was de eerste beurt na aankoop van mijn 3e ZX en met een 11 jaar oude bak waarvoor je niet de hoofdprijs hebt betaald weet je het natuurlijk nooit ! Croisette/Citrofiel vond niets ! Complimenten over de technische staat van de auto
Nu maar even wat investeren in deze ZX. Ik zit te denken aan een wat luxer interieur; dat kale reflex / X-interieur heb ik na 7 jaar ZX’en wel gezien. Mooiere en betere stoelen/bank + natuurlijk de deurpanelen. Ik vraag me af of het veel werk is de boel over te zetten. Levert het ovezetten van de deurpanelen van een exemplaar met electrische ruiten naar een handbediende (de mijne dus) nog problemen (gaten e.d.) op ? Zitten de stoelen van een luxere versie ook beter ? Eerlijk gezegd vind ik de basismodel-stoelen ook wel goed zitten. O ja, het is een 5-deurs.
Wie heeft er ervaring mee ?
moah ze zouden me bellen voor pakkingen die zaak.. nu 3 week geleden en nog niks gehoord. heb ze al bij andere garage weg gehaald inmiddelss. 2e keer dat ze iets niet bestellen bij mij.
ik heb een Torx set met t-handgrip, zo een setje van 2.5€ uit de DHZ en daar heb ik het interieur uit de ZX mee losgehaald.
Ok ik heb nog beter gereedschap maar soms doen die goedkope spullen het echt wel.
Als je de voorste zetels hebt verwijdert kijk dan eens of de bevestigingspunten aan de zijbalken niet gescheurd zijn, bij mijn ZX en mijn Belingo was het beide zo (alle 2 ongeveer 200000km).
Verder kun je misschien de elektrische ramen ook mee inbouwen…..
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Zo te doen in een middag.
Alleen de knopjes van de sloten binnenzijde zijn lastig, is handigheidje voor nodig. Priem noodzakelijk
Dash ook overzetten? Neem gelijk kachelradiator mee, ben je daar ook weer van verlost.
Controleer de achterste raammechanismen en portiersloten alsmede ontgrendelmechanisme. Moetem goed gangbaar zijn.
Rechter elektriek (als je het elektrisch maakt) ook checken, motortje doet het vaak wat traaaaag…
Houd je Luidspreker kabels in de gaten, goed weer vast monteren in de klipjes en zorgen dat ze niet tussen ruit en geleider kunnen komen.
Stoelen voor uitbouwen/inbouwen. Draai het plastieken doppie net niet vast tegen stoelrails , draai dan de bout los. Inbouwen nieuwe stoelen, doppie handmatig vast tegen rails, dan bout vast. Kun je als laatste alles goed vast draaien.
En wat rubberen ringetjes kan ook geen kwaad. Hep Troen nooit ingebouwd maar hadden ze best kunnen doen
Khep nog wel eea over uit een Volcane. Zijn de beste stoelen voor een ZX, zit er elke dag op, in vgl met een Reflex weet je niet wat je overkomt, heb zelfs de ‘SX’ zetels verruild voor de Volcane zetels (SX zetels zijn nog beschikbaar overigens:
Links Volcane, rechts ‘SX’)
Maar je moet wel alle electriek voorbereid hebben, kabels en al. Anders heeft ‘t weinig zin. Dan kun je max een Avantage/X panelen overzetten, dit ivm electrische ramen en dito handgreep.
Wil je met alle plezier van dienst zijn.
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
ho eens
is je hele interieur compleet en kan het zo in een break?
wat mot je dr voor hebben dan?
xsara Hdi VTS uit 2000 175.000km
PUG 205
Mmm, SX-zetels kan ik niet echt mooi vinden, qua stofje/kleurtje. Zouden ze anders / beter van vorm zijn dan de standaard-stoelen of is het alleen een ander stofje ?
Elektrieke ramen begin ik niet aan. Zwengelen bevalt me best (en gaat ook niet stuk). CV zou wel aardig zijn…. Dash hoeft ook niet; ik heb er al een met toerenteller + temp. meter en kastje (de X had dat standaard i.t.t. de reflex).
Die Volcane-stoelen, zaten die ook in andere modellen ? Furio bijvoorbeeld ?
katuut schreef:ho eens
is je hele interieur compleet en kan het zo in een break?
wat mot je dr voor hebben dan?
Nou, uit de ‘oude’ Volcane kan het hele interieur gehaald worden. Even reinigen en dan overzetten. Bank weetik echter niet of die in Break anders is, kan ik me niet voorstellen. Dat zou je ff moeten uitzoeken. Dan zit je te denken aan stoelen, bank, deurpanelen (met/zonder elec)?
GerbenZX schreef:Mmm, SX-zetels kan ik niet echt mooi vinden, qua stofje/kleurtje. Zouden ze anders / beter van vorm zijn dan de standaard-stoelen of is het alleen een ander stofje ?
Elektrieke ramen begin ik niet aan. Zwengelen bevalt me best (en gaat ook niet stuk). CV zou wel aardig zijn…. Dash hoeft ook niet; ik heb er al een met toerenteller + temp. meter en kastje (de X had dat standaard i.t.t. de reflex).
Die Volcane-stoelen, zaten die ook in andere modellen ? Furio bijvoorbeeld ?
Furio stoelen zijn de mindere van Volcane stoelen.
De SX stoelen zijn ook weer beter dan de latere Avantage stoelen, geloof vergelijkbaar met Aura.
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Zijn de deurpanelen van een ZX met elektrieke ramen anders dan één zonder ? (afgezien van het gat waar de raamslinger op zit) Ik weet dat de handgreep anders is, maar dat staat toch los van het paneel ?
Als het wèl zou passen en je hebt nog een Volcane-interieur over met die vorstelijke stoelen (ook zo’n verstelbare en in twee delen neerklapbare bank ?) houd ik me aanbevolen !
GerbenZX schreef:Zijn de deurpanelen van een ZX met elektrieke ramen anders dan één zonder ? (afgezien van het gat waar de raamslinger op zit) Ik weet dat de handgreep anders is, maar dat staat toch los van het paneel ?
Als het wèl zou passen en je hebt nog een Volcane-interieur over met die vorstelijke stoelen (ook zo’n verstelbare en in twee delen neerklapbare bank ?) houd ik me aanbevolen !
Panelen zijn gelijk, alleen handgreep idd anders ivm afwezigheid van slinger.
Bank is niet in lengte verschuifbaar. Heb zowel deelbaar als niet deelbare bank/leuning over. Stoelen moeten ff gereinigd worden. Zal morgen bij leven en welzijn (en weersomstandigheden) wat foto’s sturen.
Gehad: