Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
mkatgert schreef:Heb je nou al eens naar de lamda gekeken/laten kijken? Dat kom ik niet tegen namelijk, wel heel veel suggesties om dat te doen.
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
kan je zelf ook dingen door meten?
zoals lambda? en welke waarder moeten die hebben?
en over dat garage gebeuren.. ik doe het liefst zoveel mogelijk zelf dan leer ik dr ook wat van en ik ga geen geld uitgeven aan een garage als ik zelf ook hetzelfde kan doen.
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Status Quo schreef:kan je zelf ook dingen door meten?
zoals lambda? en welke waarder moeten die hebben?
Ik had exact hetzelfde als jij, lampje continu aan, 100 rijden, gas los, lampje uit, gas intrappen, lampje aan. Dat was toen inderdaad de lambdasonde, die was gewoon overleden.
Storing mengselregeling krijg je doordat je lamdasonde een bizarre waarde meet. Zo kreeg ik laatst een foutmelding toen ik over een bergpas op 2650 meter reed. Als je lamdasonde niks meer meet, dan meet ie dus constant een bizarre waarde en brandt het lampje continu.
De garage kan het als het goed is ook uitlezen. Ik weet niet of de lexia zo diep kan gaan bij een ZX, maar bij een Xantia is gewoon realtime de uitgangswaarde van de lamdasonde af te lezen.
Ik geloof overigens dat iemand ooit op het forum heeft aangegeven hoe je zelf de lamdasonde kan checken.
Maar dus inderdaad, voordat je alles wat los en vast zit gaat vervangen: je wordt een stuk wijzer als je de auto aan de lexia hangt en kijkt welke sensor bizarre waarden geeft. Ik hoop tenminste dat dat ook kan voor jouw ZX.
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
wat is zo een lexia ding?
bij gragage laatst geprobeerd ecu uit te lezen maar konden er niet in komen wel vaag.. werden geblokt. Knippers tellen lukte dan weer wel.
En dan te bedenken dat ik de hele rattaplan voor je klaar heb liggen, ECU tot aan einddemper, alles wat je nodig had (en hebt) de shait staat er nog en is nog steeds beschikbaar. De hele berg originele onderdelen, ze liggen er voor je, een complete 1.9i Volcane, afgesloopt wat je nodig had (en zo te lezen nog immer nodig hebt)
Als je niet voor je eigen huis kunt sleutelen ivm buren en politie zoals je me mailt dan kunnen we ongetwijfeld ergens iets fixxen. Heb al eerder een Volcane hak-meeting in Roermond gehad, een Volcane donor meeting in -weetikwaar- is natuurlijk altijd mogelijk.
Ben de moeilijkste niet.
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Ik weet niet precies hoe je de lambda moet controleren. Ik weet alleen dat i tussen de 1v en 9v moet door geven. Is het 1v is je mengsel te rijk heeft hij 9v is het te arm. Als hij stuk is gaat het ecu over op noodloop 4.5v
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
david.tb schreef:En dan te bedenken dat ik de hele rattaplan voor je klaar heb liggen, ECU tot aan einddemper, alles wat je nodig had (en hebt) de shait staat er nog en is nog steeds beschikbaar. De hele berg originele onderdelen, ze liggen er voor je, een complete 1.9i Volcane, afgesloopt wat je nodig had (en zo te lezen nog immer nodig hebt)
Als je niet voor je eigen huis kunt sleutelen ivm buren en politie zoals je me mailt dan kunnen we ongetwijfeld ergens iets fixxen. Heb al eerder een Volcane hak-meeting in Roermond gehad, een Volcane donor meeting in -weetikwaar- is natuurlijk altijd mogelijk.
Ben de moeilijkste niet.
je woont nogal ver weg ook he op noodloop is dat een dure rit. En ik heb er gewoon geen tijd voor om steeds met die auto te gaan prutsen.
Hij staat nu ook te koop voor de gene die hem wil overnemen. Doe een goed bod.
Breng m naar de garage man. Straks ben je maar 100 euro kwijt aan dat ding en dan heb jij m goedkoop verkocht. En ze gaan toch altijd eerst zeggen hoeveel het kost en dan kan jij zeggen of ze m moeten maken of niet.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Zonde man
Ik zou hem ook ff naar de garage brengen,alleen kan ik niet in jou beurs kijken.
Maar ik begrijp je wel,op een gegeven moment heb je er genoeg van.
Maar met Citroen moet je proberen niet op te geven.
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
Ik vind het ook wel zonde joh. Idd ff naar een garage brengen en goed uit laten meten. Zoek desnoods een goed demontagebedrijf die er ook auto’s naast doen.. die mannen rekenen niet veel, maar weten wel van aanpakken..
Ja dat bedoel ik. Ik zou je zowat geld geven om m te maken
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Als een ax-lambda hetzelfde is als die van een zx, kan ik eens even voor je gaan zoeken. Die mag je zo hebben. Punt is vaak met oudere auto, dat je even moet investeren voor deze echt goed is. Niet te snel opgeven, ook al drijft zo’n apparaat je soms tot wanhoop.
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
ja dat kan wel zo zijn. Maar ik rij bijna niet in die auto omdat ik voor mijn werk al hele dagen op de weg zit in een bestelbus.
ik betaal dus 70 euro verzekering per maand ( ja op eigen naam…)
en 25 wb en hij staat eigelijk meer stil dan die rijdt op het moment.
Zit serieus te denken om iets kleiners gewoon.. een ax ofzo die zijn ook leuk heb dr 1 gehad en die was opzich wel heel erg goedkoop.
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
jaimieberkhout schreef:Breng m naar de garage man. Straks ben je maar 100 euro kwijt aan dat ding en dan heb jij m goedkoop verkocht. En ze gaan toch altijd eerst zeggen hoeveel het kost en dan kan jij zeggen of ze m moeten maken of niet.
de garages waar ik geweest ben kunnen niet zo zeggen wat het gaat kosten. .want ze hebben geen idee waar het aan ligt. dus het kan ook best meer worden dan die 100 euro.
en die auto moet ook uitgelijnt worden, roest moet gelast ( weer 100 euro) nieuwe banden moeten er voor om.
Nou als je der vanuit gaat dat die auto als hij goed is iets van 800 euro waard is. En als je hem nu verkoopt er meschiem 200 voor vangt. Dan heb je nog een paar 100 te gaan
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF