Door drukte nog nergens aan toe gekomen, les geven en verplegen vergt erg veel tijd.
Zal morgen eens kijken of er wat tijd vrij te maken is om te tips ten uitvoer te brengen.
Wbt je tip over de tulpstekkers, hoe dik moet dat kabeltje zijn en moet hij aan de radio of chassis gemonteerd worden?
Ander vraagje;
Zijn er bekleedde op-maat hoedenplanken van mdf voor een zx?
De JVC-tjes achterin presteren aardig maar komen in de hoedenplank niet uit de verf geloof ik. Het klinkt blikkerig en meen dat er rendement opgeslokt wordt door het materiaal van de hoedenplank, resoneert teveel. Heb al voorin Mission bass-mids en eenvoudige tweeters gemonteerd om eea wat warmer te laten klinken. Toch geloof ik dat het erg lastig is om fatsoenlijk sound in een zx te creëren…
Edit:
Ik heb eens geprobeerd om de speakers op de sub aan te sluiten, en om de sub op de speakeruitgangen aan te sluiten. Er zitten namelijk speakeraansluitingen op de sub. Maar in geen van beide gevalloen kwam er geluid uit. Iemand een idee hoe dat werkt op zo’n sub? Het is een actieve sub.
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Bij de Halfords verkopen ze hoedenplank bekleding, in grijs en zwart. Kost 10-15E oid. Als je je verzinkt zodat de hoedenplank uiteindelijk een vlak geheel is (roosters onder het doek) ziet het er erg netjes uit.
Vossie schreef:Bij de Halfords verkopen ze hoedenplank bekleding, in grijs en zwart. Kost 10-15E oid. Als je je verzinkt zodat de hoedenplank uiteindelijk een vlak geheel is (roosters onder het doek) ziet het er erg netjes uit.
Da’s al wat! De hoedenplank heeft echter rondingen en een opstaande rand waar het rubber van de achterklep op valt zodat eea enigszins afgesloten blijft. Hoe dat te doen met mdf?!
Edit:
Heb de Pioneers weer aangesloten, ipv de JVC’s. Heb een nieuwe radio (JVC) en die heeft genoeg pit, een heel wat beter produkt dan de AEG die ik hiervoor had. Het klinkt nu goed, komt steeds dichter bij m’n wens. Natuurlijk mis ik net dat beetje extra bas onderin maar dat gaat ook wel weer goedkomen.
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
hoefd niet dik te zijn en mag ook gewoon op de - aangesloten worden dus op het ijser van de auto of bij een min kabel. maar kijk eerst of alle kabels goed contact maken
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Met een beetje creativiteit kom je een heel eind, lijkt mij. Makkelijkste is om 2 lagen van 8-12mm MDF te gebruiken, kun je makkelijker de speakers verzinken en de uitsparingen voor de ophangingen maken. Gewoon lijmen met houtlijm, gaat nooit meer los.
De plekken waar die rubbers de hoedenplank aandrukken zal je of met netjes meten kunnen maken, of eerst de omtrek aftekenen en uitzagen en dan bijwerken tot het past. Denk daarbij wel om de dikte van de bekleding. Die bevestiging van het doek om het gat tussen hoedenplank en achterbank dicht te maken kun je er geloof ik gewoon afschroeven en op de nieuwe hoedenplank zetten.
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Kan het kloppen dat ik je vanmiddag op de A1 hebben kunnen spotten in de buurt van Deventer? Zag er goed uit in ieder geval, alleen hing het uitlaatje er wat vreemd onder.
Totaal aantal Berichten: 767
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
david.tb schreef:
Edit:
Ik heb eens geprobeerd om de speakers op de sub aan te sluiten, en om de sub op de speakeruitgangen aan te sluiten. Er zitten namelijk speakeraansluitingen op de sub. Maar in geen van beide gevalloen kwam er geluid uit. Iemand een idee hoe dat werkt op zo’n sub? Het is een actieve sub.
Als er op de actieve speaker aansluitingen zitten waar je speakers op aan kunt sluiten wil dit nog niet zeggen of het een in of uitgang is, al is het naar alle waarschijnlijk eerder een uitgang dan ingang. Noem eens een merk, dan kan ik meer. Of een fotootje natuurlijk.
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Als je een nieuwe sub gaat kopen kan je het beste geen actieve sub kopen maar gewoon een sub met een losse versterker. Is wel storing gevoeliger en neemt meer ruimte in beslag. Maar ik heb ook zo’n ding gehad en na een dag of 2 had ik t wel gehad met dat ding. En als er dan wat stuk is dan hoef je maar 1 deel opnieuw te kopen.
Totaal aantal Berichten: 5465
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
?
Ik zelf heb een Actieve sub van Pioneer al ruim een halfjaar. En ben er erg tevreden mee!
Gert
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Ja ik bedoel het ook voor als er iets stuk gaat. Dat ding van mij was na een dag al niet goed meer. En kwa prijs kwaliteit verhouding betaal je veel meer voor een actieve sub als voor een losse met versterker. Alleen ja neemt meer ruimte in beslag
Als ik nou kijk maar die actieve sub van pioneer die kost dacht ik rond de 300 euro. En is 280 watt uit me hoofd. Ik kan er naast zitten maar dat zal niet veel zijn. Dan kan je voor dat geld een veel zwaarder zetje kopen. Dat beter presteert. Alleen ja dat kost je wel veel meer ruimte in je kofferbak.
Zow, ff een heeeeele tijd afwezig geweest vanwege rugellende.
@ Poekoek:
Wanneer???
Uitlaatje hangt er idd zielig bij… X recht buigen
De Caliber sub ga ik morgen weer eens proberen aan te sluiten met de diverse bovenstaande tips ter aansluiting erbij.
Inmiddels heb ik een nieuwe unit gekocht met puik geluid. De Pio’s zijn ondergebracht in de HD plank, deze zal tzt vervangen worden door een mooie MDF plaat aangezien de hd plank een beroerd klankbord is. Voorin zitten Mission laag-mids en onder de voorruit Infinity tweeters.
Acceptabel geluid…
@majestic3jay:
Het is een Caliber BCT20 sub
Gehad:
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
david.tb schreef:ZX-Cruiser schreef:Zit je sub aan een versterker? Check die dan eerst.
Nee, is een actieve sub.
Actief?
Caliber BCT 20
Auto-luidsprekers ▪ Subwoofer ▪ Opbouw ▪ Vermogen: 200 Watt ▪ Systeem: 1-weg ▪ Passief
Hij is dus passief. Dat verklaard waarom er speaker terminals opzitten, en dat verklaard waarom je aan dit ding geen speakers kunt hangen toen je dat probeerde. De aansluitingen die er zitten zijn daar om op een versterker aangesloten te worden.
Actief betekent ingebouwde versterker!
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
majestic3jay schreef:david.tb schreef:ZX-Cruiser schreef:Zit je sub aan een versterker? Check die dan eerst.
Nee, is een actieve sub.
Actief?
Caliber BCT 20
Auto-luidsprekers ▪ Subwoofer ▪ Opbouw ▪ Vermogen: 200 Watt ▪ Systeem: 1-weg ▪ Passief
Hij is dus passief. Dat verklaard waarom er speaker terminals opzitten, en dat verklaard waarom je aan dit ding geen speakers kunt hangen toen je dat probeerde. De aansluitingen die er zitten zijn daar om op een versterker aangesloten te worden.
Actief betekent ingebouwde versterker!
Dan is het een andere. Het is nl wel een actieve, er zit een versterker in. Eigen Gain en directe voeding vanaf accu. Incl. koelribben… Hij ziet er wel hetzelfde uit…
Normaal met rooster overigens.
Zal morgen, als het me wèl meezit weer eens kijken. Mis ‘m wel
Gehad:
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Dan kan ik nog maar 1 reden bedenken waarom er speaker terminals zitten. Je hebt namelijk apparaten om van een speakersignaal (plus en min idd) een voedingssignaal (tulp-tulp dus ja) te maken d.w.z. slechts een klein printplaatje… Wellicht dus dat deze in die sub zit ingebouwd…
Betekent dus dat de speakerterminals op je sub een lijningang zijn. Probeer dat eens: dus 1 van je hoedenplank speakers aansluiten op de speaker terminals van je sub… Laat maar weten!
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002