3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

Visa 14S op de sloop gespot
chevron43
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28

- XM v6
- ID/DS D super
- C2 VTR
Gepost: 05 juli 2008 06:10 PM
  [ # 31 ]

Re: Visa 14S

stoterstangen90 schreef:
efse schreef:

Wat u verder allemaal heeft maakt mij verder niet zo veel uit.
Is wel leuk maar ook niet meer als dat!
Wie heeft er u als een leugenaar uitgemaakt dan????????
Het is gewoon belangstelling.
Stuur mij gewoon even die foto??
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
En daarbij is Nehren niet echt in de buurt om EVEN heen te rijden.
Ook een Xantia 1.9i bestaat niet!!!

Ach, ik heb heb BX 20.

type foutje Xantia 18i dan maar.
En ik maak jouw niet tot leugenaar uit ben je mal? Lees es gooed.
ik bedoelde iemand anders, nl. mijzelf: ik werd als zulk beoordeeld. En ook al niet door jouw.

een citrofiel heeft twee strepen voor!

Profiel  

stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2230

Gepost: 05 juli 2008 07:25 PM
  [ # 32 ]

chevron43 schreef:
stoterstangen90 schreef:
efse schreef:

Wat u verder allemaal heeft maakt mij verder niet zo veel uit.
Is wel leuk maar ook niet meer als dat!
Wie heeft er u als een leugenaar uitgemaakt dan????????
Het is gewoon belangstelling.
Stuur mij gewoon even die foto??
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
En daarbij is Nehren niet echt in de buurt om EVEN heen te rijden.
Ook een Xantia 1.9i bestaat niet!!!

Ach, ik heb heb BX 20.

type foutje Xantia 18i dan maar.
En ik maak jouw niet tot leugenaar uit ben je mal? Lees es gooed.
ik bedoelde iemand anders, nl. mijzelf: ik werd als zulk beoordeeld. En ook al niet door jouw.

Er zijn een aantal xantia’s, waar een 1.9 motor ingehangen is, nadat de 1.8 het op gas had begeven. Dus zo raar is een xantia1.9i dus ook weer niet.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  

chevron43
< 100 berichten
Rank

- XM v6
- ID/DS D super
- C2 VTR
Gepost: 06 juli 2008 12:37 AM
  [ # 33 ]

Re: Visa 14S op de sloop gespot

bx19gt schreef:

Hallo,

Ik heb gisteren een Visa 14S op sloperij Autosloperij H. van den Berg (Meentweg, Eemnes, 035-5383757) tegen!!!

Ik heb gehoord dat er hier nog maar 3 van in Nederland bestaan…?

De auto zal waarschijnlijk binnenkort door de pers gaan, maar er zijn ongetwijfeld nog wel onderdelen af te halen.

Naar het zich nu laat aanzien zal mijn Visa 14 S toch niet in Nehren zijn, hetzij op een ambulance….., Er zijn toch enkele onoverkomelijke dingen die verhinderen dat hij glad door de APK komt. Dus mensen wellicht dat ik deze auto dan als puur show object meesleep met mijn C25+ambu.
Maandag komt het laatste oordeel welles nietes.
Ik hoop nat op wel, ik heb me namelijk erg verheugd om met de Visa zelf te kunnen rijden tot daar. Maar ja, we zien maandag wel hoe en wat. Moet ik jullie op de hoogte houden?
Groetjes

Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 06 juli 2008 12:55 AM
  [ # 34 ]

tuurlijk!

Profiel  

chevron43
< 100 berichten
Rank

- XM v6
- ID/DS D super
- C2 VTR
Gepost: 06 juli 2008 03:08 AM
  [ # 35 ]

efse schreef:

Hier nog wat antwoorden van echte Visa kenners!!!!!

Als het een omgebouwde Spirit is zou er een Chrono-dashboard in moeten zitten, dus dat is gemakkelijk te controleren. Waarschijnlijker is het echter dat het gaat om een standaard 14S waar door een dealer of een vorige eigenaar eigenhandig wat accessoires op zijn gemonteerd. Voor zover ik weet is er geen 14S geleverd die deze onderdelen standaard had.

Ik ken het verhaal niet. Mij lijkt dat de 14 S - dat was in 1985 maar een overzichtelijk serietje van driehonderd stuks - toch wel op was vóórdat de AX kwam. Het was een aardig en modieus ding voor een redelijke prijs, in een tijd dat de Visa nog aardig liep. Van de ‘spullen van de Chrono’s’ was volgens mij ook niets ‘over’: die kwamen kant en klaar uit Frankrijk. Wat uiteraard wel waar is, is dat de meeste Chrono’s hier als GT Spirit zijn verkocht, maar dat is natuurlijk een bekend verhaal. Mij lijkt de hele geschiedenis over het opleuken van de laatste 14 S’en het product van iets te veel fantasie.

Spreekt toch voor zich!!!!!!!!!!!!!!!!!

Er spreekt niets voor zich, zijn jullie ‘kenners’ bij de productie geweest van de 14 S ? Als ik zie dat alle nog bestaande (register Harry Prins van de 10 zijn er nog maar 5 over) en zijn allen via het kentekenregister van de RDW vroege vogels LX97TP=27.02.85; LY95TX=11.03.85; NB52XL=16.04.85; NG96NP=24.05.85; terwijl de mijne NS92JP van 1e toelating uit 17.10.85 stamt. En er is beslist alles super orgineel op de 14S.
Dus…....ik heb een gewoon dashboard maar wel met toerenteller, en er zit een sportstuur in, zwart metaal met een dik rond middenstuk met chevron. Ook zit er zwarte stofbekleding met dikke rode rand in. Verder ook de bekende lichtmetalen velgen met de mooie nikkelkleurige afsluitdop met ingekerfde chevrons. Overigens heb ik ooit in België (nabij Antwerpen) een tweede set van die velgen gekocht, ik dacht toen nog dat die ook wel op mijn C15 zou passen…..ha ha ha, niet dus. Maar nu weet ik wel beter uiteraard, maar ben wel blij met die vergissing, want nu heb ik die in reserve als ik ooit nog eens een oude varkensneus tegenkom. En voor de afwisseling die velgen eens wisselen?? Zal wel niet staan.
Groetjes jongens van de Visa

Profiel  

chevron43
< 100 berichten
Rank

- XM v6
- ID/DS D super
- C2 VTR
Gepost: 06 juli 2008 03:47 PM
  [ # 36 ]

chevron43 schreef:
efse schreef:

Hier nog wat antwoorden van echte Visa kenners!!!!!

Als het een omgebouwde Spirit is zou er een Chrono-dashboard in moeten zitten, dus dat is gemakkelijk te controleren. Waarschijnlijker is het echter dat het gaat om een standaard 14S waar door een dealer of een vorige eigenaar eigenhandig wat accessoires op zijn gemonteerd. Voor zover ik weet is er geen 14S geleverd die deze onderdelen standaard had.

Ik ken het verhaal niet. Mij lijkt dat de 14 S - dat was in 1985 maar een overzichtelijk serietje van driehonderd stuks - toch wel op was vóórdat de AX kwam. Het was een aardig en modieus ding voor een redelijke prijs, in een tijd dat de Visa nog aardig liep. Van de ‘spullen van de Chrono’s’ was volgens mij ook niets ‘over’: die kwamen kant en klaar uit Frankrijk. Wat uiteraard wel waar is, is dat de meeste Chrono’s hier als GT Spirit zijn verkocht, maar dat is natuurlijk een bekend verhaal. Mij lijkt de hele geschiedenis over het opleuken van de laatste 14 S’en het product van iets te veel fantasie.

Spreekt toch voor zich!!!!!!!!!!!!!!!!!

Er spreekt niets voor zich, zijn jullie ‘kenners’ bij de productie geweest van de 14 S ? Als ik zie dat alle nog bestaande (register Harry Prins van de 10 zijn er nog maar 5 over) en zijn allen via het kentekenregister van de RDW vroege vogels LX97TP=27.02.85; LY95TX=11.03.85; NB52XL=16.04.85; NG96NP=24.05.85; terwijl de mijne NS92JP van 1e toelating uit 17.10.85 stamt. En er is beslist alles super orgineel op de 14S.
Dus…....ik heb een gewoon dashboard maar wel met toerenteller, en er zit een sportstuur in, zwart metaal met een dik rond middenstuk met chevron. Ook zit er zwarte stofbekleding met dikke rode rand in. Verder ook de bekende lichtmetalen velgen met de mooie nikkelkleurige afsluitdop met ingekerfde chevrons. Overigens heb ik ooit in België (nabij Antwerpen) een tweede set van die velgen gekocht, ik dacht toen nog dat die ook wel op mijn C15 zou passen…..ha ha ha, niet dus. Maar nu weet ik wel beter uiteraard, maar ben wel blij met die vergissing, want nu heb ik die in reserve als ik ooit nog eens een oude varkensneus tegenkom. En voor de afwisseling die velgen eens wisselen?? Zal wel niet staan.
Groetjes jongens van de Visa

Tipje van de sluier:
Toen mijn Visa nog onder het zeil stond…te poppelen?

Profiel  

chevron43
< 100 berichten
Rank

- XM v6
- ID/DS D super
- C2 VTR
Gepost: 15 juli 2008 06:11 PM
  [ # 37 ]

Hallo Mensen !!
Hier dan de foto die ik kort na het schoonspuiten met hoge druk heb gemaakt. Hij is door toedoen van enkele Visa-die hards, vooral Arnd Beckers, weer op de weg. Heeft APK en is 500 km (op en af) naar Nehren geweest waar deze Visa op grote belangstelling kon rekenen. De afgelegde tourrit (convoy) werd met veel plezier gereden. Wat een belevenis alle aanwezige 22 Visas in alle soorten achter elkaar !!
Ik ben blij dat ik dat heb kunnen meemaken.

Profiel  

djmoqua
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1129

- Visa 11RE S6
Gepost: 15 juli 2008 09:47 PM
  [ # 38 ]

Je foto werkt nog niet zo goed. 22 Visa’s .. ik heb weer wat gemist dit jaar. Volgend jaar wellicht weer, en dan met mijn cabrio (die tegen die tijd zeker weten weer rijdt).

"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio

Profiel  

chevron43
< 100 berichten
Rank

- XM v6
- ID/DS D super
- C2 VTR
Gepost: 16 juli 2008 12:57 AM
  [ # 39 ]
djmoqua schreef:

Je foto werkt nog niet zo goed. 22 Visa’s .. ik heb weer wat gemist dit jaar. Volgend jaar wellicht weer, en dan met mijn cabrio (die tegen die tijd zeker weten weer rijdt).

Ja ja de site van Michel Bats, (Jefotoonline…ofzo!?) die link die mij iemand stuurde werkte niet. Nu zet MB ze zelf op dit forum (hopelijk)
Ja, je hebt wat gemist.

Profiel  

chevron43
< 100 berichten
Rank

- XM v6
- ID/DS D super
- C2 VTR
Gepost: 16 juli 2008 09:58 PM
  [ # 40 ]
djmoqua schreef:

Hier is er vast een, die is gemaakt vlak nadat we de Visa hadden schoon gespoten met hoge druk. Zo u ziet was 9 jaren stilstand niet genoeg om de Visa “zacht” te krijgen…..

Profiel  

djmoqua
> 1100 berichten

- Visa 11RE S6
Gepost: 16 juli 2008 10:05 PM
  [ # 41 ]

Het werkt nog steeds niet. Kun je niet een album op www.mijnalbum.nl aanmaken?

"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio

Profiel  

chevron43
< 100 berichten
Rank

- XM v6
- ID/DS D super
- C2 VTR
Gepost: 16 juli 2008 10:42 PM
  [ # 42 ]
djmoqua schreef:

Heb net vier foto’s geplaatst op http://www.mijnalbum.nl gezet in de openbare sector onder Autos/Citroen/Kerkrade, moet te vinden zijn. De vier foto’s geven dus een blik op de Visa vlak nadat we hem uit de tuin hebben gehaald.

Profiel  

djmoqua
> 1100 berichten

- Visa 11RE S6
Gepost: 16 juli 2008 11:05 PM
  [ # 43 ]
chevron43 schreef:
djmoqua schreef:

Heb net vier foto’s geplaatst op http://www.mijnalbum.nl gezet in de openbare sector onder Autos/Citroen/Kerkrade, moet te vinden zijn. De vier foto’s geven dus een blik op de Visa vlak nadat we hem uit de tuin hebben gehaald.

Zie hieronder:

Project Cabrio

Profiel  

djmoqua
> 1100 berichten

- Visa 11RE S6
Gepost: 16 juli 2008 11:22 PM
  [ # 44 ]

Och, het ziet er in ieder geval gaaf uit!

En wat is origineel? Als iemand over mijn Visa zegt dat ze niet origineel is, vraag ik me verschrikt af of er nog iemand is die hem zo gemaakt heeft.  Laughing

Project Cabrio

Profiel  

chevron43
< 100 berichten
Rank

- XM v6
- ID/DS D super
- C2 VTR
Gepost: 16 juli 2008 11:38 PM
  [ # 45 ]

efse schreef:

Ja het is dus duidelijk te zien dat de verbreders er later op zijn gezet!!!
Ook moeten de strepen op de zijkant van 14S verder doorlopen.

Wat een onzin, die strepen houden precies op bij de verbreding. En lopen echt niet onder de verbreding verder.
Deze verbreding is beslist identiek op de laatste 14 S (sen) gezet op verzoek van onze NL-importeur.
En omdat de 14 S zowieso een Nederlandse variant was, en nergens anders is uitgebracht, is de 14 S van mij org. mét skirts !!!
Kom zelf en overtuig je op de A t/m ZX markt. Niet iedereen (een dealer of zo) heeft die skirts zo maar op voorraad liggen. Dus ik hou vol dat het een orginele en zeldzaam autootje is. Waar geen tweede van bestaat. Ik probeer alleen nog via vrienden in Frankrijk een kopstuk te krijgen wat op die van mij is verwijderd. (zie links voor) Het is er op geweest getuige de popgaten.
De groeten, enne ik ben reuze blij met een auto die de 500 km (heen en terug) naar Nehren moeiteloos heeft gereden. (Wel veel benzine verbruik) Maar dat moet kunne, welke hobby kost geen geld? Bij de heenrit hebben we tussen 100 en 120 km gereden, met stukken 70 en minder waar aan de weg gewerkt wordt. Terug hebben we toch ook stukken van 160 liggen rijden, zonder enig probleem. En dat na 9 jaren stilstand….

Profiel  

3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook