4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4

facelift Citroen C4
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1093

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 14 juli 2008 09:12 PM
  [ # 46 ]
sans-pareil schreef:
gompy58 schreef:
sans-pareil schreef:

Geldt net zo goed voor de C5. Langer dan een CX, en prut binnenruimte.

Ik vind het wel grappig om te zien in Grun…

De nieuwe C5 en daarachter stond je cx…  De cx die toch niet echt klein te noemen is werd in een keer een klein hok… Confused

Het zit hem in die hoogte. Een nieuwe C5 is 10cm langer dan een CX. Niet dat ik enig idee heb wat ze er mee gedaan hebben, die 10cm, maar goed, dat valt wel mee dus. Alleen die nieuwe auto’s zijn enorm hoog. (Des te knapper dat er achterin geen beenruimte is). Zo alleen staand lijkt het nog wat, maar als je het naast de voitures van vroegah zet, dan zijn het allemaal bijna MPV’s en SUV’s.

En dat vind ik niks, nog los van de mysterieus verdwenen binnenruimte, en het enorm hoge gewicht.

Maar goed, volgens mij hadden we het in dit topic gemunt op de C4…

Of het nu om C4 of C5 gaat (of om welke ander segment), de redenen voor minder binnenruimte en hoger gewicht zijn helemaal niet mysterieus en liggen zo voor de hand…. Zullen we beginnen met de veiligeheid? Hierna kunnen we het over meer luxe en comfort hebben. En aansluitend kletsen we nog even bij over de krachtigere motoren. En ga zo maar door want dit is slecht het topje van de ijsberg Wink

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 14 juli 2008 11:09 PM
  [ # 47 ]

Ach ik vind dit soort discussies niet leuk.

Veiligheid. Ja gut. Tamelijk slap dat ze dat niet kunnen met behoud van binnenruimte. Of sterker nog, dat ze door de auto groter te maken in alle dimensies, niet eens dezelfde binnenruimte kunnen realiseren.

Luxe. Electronische gadgets die je aan alles met 12v zou kunnen hangen? Of bedoel je eena airco die al in een DS leverbaar was? Wat een vooruitgang. En meer comfort? Dan een DS, CX of SM of zelfs een klapper XM? Dacht het toch echt totaal niet. Ik was laatst zeer verbaasd door een C6 omdat ie even goed veerde als een CX. Niet beter. Even goed.

En krachtigere motoren? Mijn Gti turbo’tje heeft standaard maar 167pk… ja er zijn krachtigere motoren, maar omdat al die auto’s achtelijk zwaar zijn zijn ze allemaal stuk voor stuk dramatisch langzamer dan een CX. gti T2. Nu ik er aan denk, de snelste zijn waar het telt even snel als mijn Gti 2400 uit ‘77 met 128pk.  Nuttig, zo’n krachtige motor.

Al met al, er zijn 2 drijvende factoren voor ontwikkelling in de auto industrie. De ene is veiligheidswetgeving, de andere is miliieuwetgeving Auto’s als de SM, DS, GS, CX stammen uit een bedrijfscultuur waar het doel was om een betere auto te maken. De huidige automobiel industrie is totaal niet geintereseerd in het bouwen van betere auto’s. Als ze niet moesten door bovengenoemde wetgevingen, stond er elke paar jaar dezelfde auto met een iets ander jasje… oh wacht kennen we dat ergens van… misschien de amerikaanse auto-bouwers bijvoorbeeld?

Er zijn hier en daar wat stuiptrekkingen van ontwikkelling geweest… noem maar Activa of zo… er zwierf een drive-by-wire C5 rond… maar het zijn uitzonderingen. De nieuwste generaties autos of ze nou van PSA zijn of welk merk dan ook zijn producten van marketting en wetgeving. De auto’s zijn zwaarder en groter geworden, maar je hebt nu minder binnenruimte dan vroegah. De motoren zijn krachtiger, maar ze zijn langzamer dan vroagah. Ze verbruiken ruwweg even veel. Ze zijn veiliger geworden, en milieuvriendelijker, maar beide zijn als ik eerlijk ben nog nooit criteria geweest voor het kiezen van een auto voor mij.

Het bouwen van een betere auto is niet.de drijvende kracht achter de ontwikkelling van de auto’s van vandaag. En ik vind ze dan ook echt helemaal niks. Maar goed, ik herhaal als ik tijd over heb graag op hoeveel manieren ik het allemaal niks vind en waarom.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1093

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 15 juli 2008 03:46 PM
  [ # 48 ]
sans-pareil schreef:

Ach ik vind dit soort discussies niet leuk.

OK, dan zal ik verder niet ingaan op je eerdere posts. Het is me nu plotseling duidelijk geworden dat wat jij een betere auto noemt, niet of nauwlijks overeen komt met wat een betere auto voor mij is. Het zij zo, iedereen is anders en over de smaken valt niet te twisten he. Hoe dan ook, ik wens je veel rijplezier in je auto’s - je hebt een heel rijtje in de lijst, zie ik - en dit is zeker zonder enige slechte bijbedoelingen gezegd.
En nu kunnen we weer on-topic Smile

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6506

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 15 juli 2008 04:05 PM
  [ # 49 ]

s-p, het is me uit het hart gegrepen.  Cool

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  

Gepost: 15 juli 2008 04:11 PM
  [ # 50 ]

Kunnen jullie nou niet gewoon zeggen dat je een oudere auto mooier vindt dan de nieuwe, zonder je uit te putten in allerlei vergezochte doch platgetreden paden?  Laughing

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3000

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 15 juli 2008 04:26 PM
  [ # 51 ]
sans-pareil schreef:

Ach ik vind dit soort discussies niet leuk….................

......een A4tje discussie…...
.

Voor iemand die het niet leuk vind hou je je aardig in…. Laughing

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3000

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 15 juli 2008 04:29 PM
  [ # 52 ]
sans-pareil schreef:

En meer comfort? Dan een DS, CX of SM of zelfs een klapper XM?

En je weet iemand ook in het hart van zijn ziel te raken…..Wil je soms ook weten wat ik van de CX vind ?

Profiel  

Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 714

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 15 juli 2008 05:19 PM
  [ # 53 ]

Over smaak raak je nooit uitgepraat. One man’s meat is another man’s poison.

Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde. Persoonlijk vind ik de nieuwe C4 een lelijke peugeot smoel krijgen. Is allemaal zo gigantisch.. Confused

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  

knight-rider
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 694

- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Gepost: 15 juli 2008 09:22 PM
  [ # 54 ]
Archi schreef:

Persoonlijk vind ik de nieuwe C4 een lelijke peugeot smoel krijgen. Is allemaal zo gigantisch.. Confused

Wel, eerlijk gezegd, dat vind ik er ook van!
Die voorkant lijkt veel te fel op een Peugeot.
Eigenlijk zijn de nieuwe achterlichten van de coupé het enige wat ik mooi vind daan de facelift, voor de rest vind ik dat de pre-facelift er beter uitziet!

Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)

Profiel  

4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook