Ik heb een Tesor TF 166F afstandbediening gekocht voor mijn ‘95 XM.
(vanzelfsprekend omdat de deursloten niet meer werken,....)
Heeft iemand ervaring met het aansluiten van zo’n ding?
Ik ben nog aan het zoeken waar ik hem het beste kan aansluiten.
:photo
de kabeltjes met aansluitnummers 3 & 4 van de huidige CV-module
doorknippen en op de afgaande (= richting de deurver/ont-grendelingsmotoren) aansluiten volgens de zwarte bekabeling van bovenstaand schema
suc6
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Bedankt voor het schema en de nummers,..maar eeeuh,.. waar vindt ik die CV module? :27
Volgens de instructes kan de afstandbediening ook aangesloten worden op het knipperlicht.
Gaat dat rechtstreeks op het knipperlicht of op de bediening van de knipperlicht installatie?
Haspels schreef:Bedankt voor het schema en de nummers,..maar eeeuh,.. waar vindt ik die CV module? :27
dashboard kastje verwijderen daar zit ie precies onder
Haspels schreef:Volgens de instructes kan de afstandbediening ook aangesloten worden op het knipperlicht.
deze hebben niks met de motoren CV-ver/ont-grendeling te maken
Haspels schreef:Gaat dat rechtstreeks op het knipperlicht of op de bediening van de knipperlicht installatie?
heel gauw vergeten…..............(zie vorige opmerking)
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
niet dat gele draad voor de knipperlichtindicator vergeten ........he
dan is ie pas echt af
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
@Citroen23,
Het heeft me een aantal zekeringen gekost,... ops: maar uiteindelijk is het gelukt.
In tegenstelling tot jou suggestie om aansluiting 3 en 4 door te knippen moet de afstandbediening als volgt worden aangesloten:
de blauw/wit en groen/wit draad van de afstandbediening parallel op de aansluiting 5&6.
Als je dat niet doet, werkt de controle van de CV niet meer (zoals automatisch ontgrendelen als er nog een deur openstaat etc. etc.).
Op 5&6 moet de module niet naar plus worden geschakeld , maar naar massa. dat zijn dus de blauw/wit en groen/wit draad op de afstandbediening.
Toch bedankt voor je suggesties.
Haspels schreef:
Op 5&6 moet de module niet naar plus worden geschakeld , maar naar massa. dat zijn dus de blauw/wit en groen/wit draad op de afstandbediening.
Toch bedankt voor je suggesties.
Op 5&6 moet de module niet naar plus worden geschakeld :
deed ie dat dan :
wat ik dus uit jouw verhaal begrijp is dat je alleen de blauw/wit en groen/wit draad van de afstandbediening parallel op de aansluiting 5&6
hoeft te zetten.
en die ouwe module moet die er nu wel uit :
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
citroen23 schreef:
Op 5&6 moet de module niet naar plus worden geschakeld :
deed ie dat dan :
Nee, maar zoals jij voorstelde hem aan te sluiten zou dat wel het geval moeten zijn.
citroen23 schreef:
wat ik dus uit jouw verhaal begrijp is dat je alleen de blauw/wit en groen/wit draad van de afstandbediening parallel op de aansluiting 5&6
hoeft te zetten.
Mijn verhaal is niet helemaal compleet geloof ik
De schakeling van de ingebouwde module schakelt naar massa. M.a.w. als er een verbinding naar massa tot stand wordt gebracht op aansluiting 5 (sluiten) of aansluiting 6 ( openen) gaat de deur op slot, cq van het slot.
Draad groen/wit en blauw/wit moeten dus naar massa verbonden worden en niet zoals in jouw schema aangegeven naar de +12V.
De twee draden van de afstandbediening die in het bijgeleverde schema zijn aangegeven met “open” en “sluit” moeten op de ingebouwde module worden aangesloten op 5 & 6.
citroen23 schreef:
en die ouwe module moet die er nu wel uit :
De oude module moet er dus niet uit
ik heb het schema ff niet bij de hand. als je er prijs op stelt wil ik hem morgen wel scannen en posten :
HASPELS wrote:
ik heb het schema ff niet bij de hand. als je er prijs op stelt wil ik hem morgen wel scannen en posten
>>> graag .....want ik zie (denk ik) iets over het hoofd
DIT heb ik niet beweerd: 5&6 moet de module naar plus worden geschakeld
Affijn eerst maar fff dat schema van jouw zien :photo
terzijde: alle nummer die ik genoemd heb slaan op de “ouwe” CV-module
van de nieuwe weet ik ze niet heb alleen het PDF’je van autostyle gedownload
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
centrale vergrendeling afstandbediening
Hoi,
Jullie berichten lezende wist ik de CV-module te vinden, om een vervangende AB-CV-module aan te sluiten.
Alles geprobeerd, op aansluiting 3/4 daarna 5/6, naar massa en naar +12V, maar het werkt allemaal niet.
Kan jij mij helpen, bij jou is het gelukt?
Zijn er nog anderen met ervaring?
ALvast bedankt!
Haspels schreef:citroen23 schreef:
Op 5&6 moet de module niet naar plus worden geschakeld :
deed ie dat dan :Nee, maar zoals jij voorstelde hem aan te sluiten zou dat wel het geval moeten zijn.
citroen23 schreef:
wat ik dus uit jouw verhaal begrijp is dat je alleen de blauw/wit en groen/wit draad van de afstandbediening parallel op de aansluiting 5&6
hoeft te zetten.Mijn verhaal is niet helemaal compleet geloof ik
De schakeling van de ingebouwde module schakelt naar massa. M.a.w. als er een verbinding naar massa tot stand wordt gebracht op aansluiting 5 (sluiten) of aansluiting 6 ( openen) gaat de deur op slot, cq van het slot.
Draad groen/wit en blauw/wit moeten dus naar massa verbonden worden en niet zoals in jouw schema aangegeven naar de +12V.
De twee draden van de afstandbediening die in het bijgeleverde schema zijn aangegeven met “open” en “sluit” moeten op de ingebouwde module worden aangesloten op 5 & 6.citroen23 schreef:
en die ouwe module moet die er nu wel uit :
De oude module moet er dus niet uit
ik heb het schema ff niet bij de hand. als je er prijs op stelt wil ik hem morgen wel scannen en posten :
CX 2.5 GTI ‘85
He RobertWilma,
Welke AB CV module wil je inbouwen?
Het is belangrijk te weten welk signaal je moet schakelen.
Standaard AB modules vervangen de signalen die normaal van de deursloten komen. Dit zijn dus niet de draden die de motoren van de deurvergrendeling bedienen.
in dat geval moet je dus de draden aansluiten op 5&6 van de ingebouwde CV module.
Heb je een electrisch schema? Zo ja, stuur ‘m dan ff. kijk ik er ff naar!
mocht het haspels niet lukken…............
wat ik betwijfel…........dan kun je mij ook (alsnog) het schema mailen
wat haspels zegt: iedere cv module vereist weer een andere aansluiting
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
dan heb ik ook een vraagje, mijn bestaande cv wil ik namelijk aansluiten op de cv functie van het alarm. Uit het alarm komen twee stuurdraden die bij open of sluit resp. een 12V geven. Nu heb ik geprobeerd de boel aan te sluiten, maar dat is me uiteraard nog niet gelukt…De zekeringen knallen steeds
Ik heb overigens een ouderwetse XM uit 91, wie weet er dan op welke punten van de ouwe cv module ik de 2 12V draden van het alarm moet schakelen? (De aansturing van het alarm gaat uit van een simpele motor met twee draden waarop om beurten 12V staat voor sluiten en openen).
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Hoi Haspels,
Bedankt voor je aanbod!
Ik ben nieuw op dit forum, en begrijp niet hoe ik jou een bijlage (schema) kan meesturen.
Hoe gaat dat, of kun je mij je e-mail adres sturen?
Groet, Robert
Haspels schreef:He RobertWilma,
Welke AB CV module wil je inbouwen?
Het is belangrijk te weten welk signaal je moet schakelen.
Standaard AB modules vervangen de signalen die normaal van de deursloten komen. Dit zijn dus niet de draden die de motoren van de deurvergrendeling bedienen.in dat geval moet je dus de draden aansluiten op 5&6 van de ingebouwde CV module.
Heb je een electrisch schema? Zo ja, stuur ‘m dan ff. kijk ik er ff naar!
CX 2.5 GTI ‘85
@malle pietje
Als je de motoren rechstreeks wil bedienen moet je de oude CV module eruit halen.
Deze heeft dan sowieso geen nut meer.
probleem is dan wel dat het automatisch ontgrendelen als je bv nog een portier hebt openstaan, niet meer werkt.
ook reageert het systeem dan niet meer als je in de auto handmatig de deur op slot doet (je weet wel,.. dat knopje boven op de voordeuren
Weet je overigens zeker dat je de draden van het alarm moet aansluiten op de motoren : Staat dat in het aansluitschema? Op zich is dat een vreemde manier van schakelen omdat zoals boven al vermeld daarme de CV module zijn functie verliest.
Ik ben niet helemaal zeker, maar volgens mij is de module van de 91 XM niet anders. Dat betekent dat de aansluitingen 5&6 gebruikt moeten worden om de deuren te bedienen. Probleem hierbij is dat deze draden juist naar massa geschakeld moeten worden om de deuren te bedienen.
(dat zou ook verklaren dat de zekering er steeds uitvliegt )Als je een beetje electrisch onderlegd bent zou je kunnen overwegen om de aansturing van de alarm module met twee relais om te zetten.
Daarmee moet dan het alarm de relais bedienen. De schakel kring van de relais maken dan een massa verbinding naar 5&6.