2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

LNA Cannelle
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1501

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 16 juli 2008 01:38 AM
  [ # 16 ]
75-amitolee schreef:

.... Ze heeft een rembekrachtiger ....

Zonder welles-nietes te willen beginnen…: waar dan? Ík zie ‘m niet op de foto die net geplaatst is!

Gr Martijn

Profiel  

djmoqua
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1129

- Visa 11RE S6
Gepost: 16 juli 2008 07:22 AM
  [ # 17 ]

Re: LNA canelle

75-amitolee schreef:

Het is heel zeker een originele , de eerste Canelle’s waren op basis van LNA 11E en pas later op basis van de 11RE . Deze is 1 juni 1983 gekentekend. Ze heeft een rembekrachtiger en had lichtmetalen velgen alleen zaten daar helemaal uitgedroogde banden op en bovendien heb ik nog een andere project-auto waarvoor ik deze velgen nodig heb als ze weer netjes gemaakt zijn .

De auto’s op de fotorapportage zijn overigens met uitzondering van de oranje varkensneus allemaal te koop . Ze worden alleen aan liefhebbers verkocht die deze auto’s met respect gaan behandelen. Ik ben geen handelaar maar reeds ruim 25 jaar verzamelaar en momenteel staat er op dit forum bij aangeboden een advertentie voor de Bruine visa-decapotable. De Ami Super break is een hele vroege uit Februari 1973 en heeft 25000 km geleden nieuwe distributieriemen en koppeling gekregen. De Ami 8 berline april 1974 heeft origineel net iets meer dan 48000 km.
Deze niet “verbastelde “originele auto’s soms zelfs al voorzien van extra nieuwe onderdelen zijn voor hele faire prijzen te koop .

Klinkt goed! Maarehm, doe mij een plezier: maak die varkensneus schoon en zet hem onder een doek. Het gaat me echt aan het hart om dit zo te zien, ook al weet ik dat ze in goede handen is!

"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio

Profiel  

75-amitolee
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 145

Gepost: 16 juli 2008 03:07 PM
  [ # 18 ]

Voor alle bezorgde lieden onder jullie ,

De oranje varkensneus heeft haar oranje kleur AC 435 weer terug. Ze is vanmorgen grondig gewassen. Ze komt niet onder een doek of zeil te staan omdat ik daar heel slechte ervaringen mee heb . Voor alle nieuwschierige lieden onder jullie ze is visa club (2- cylinder) met net geen 31000 originele kilometers en is van 16-03-1979. Ze heeft even staan te wachten tot de nieuwe kenteken serie met 3 letters uitkwam omdat ze verplicht gele platen moet voeren in Nederland. Verder moet ik nog even wachten tot mijn plaatwerk-meneertje een gaatje in zijn planning kan vinden om de beide rechterspatborden (voor en achter) en de onderplaat weer in ongedeukte staat te brengen. Zodra een van mijn andere auto’s uit de collectie een nieuw goed tehuis heeft gekregen zal ze op een bestaande polis verzekerd gaan worden en op korte termijn weer aan het verkeer gaan deelnemen

Profiel  

Pimperklaas
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 527

- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
Gepost: 16 juli 2008 06:30 PM
  [ # 19 ]

Volgens een oude expert van LNA/Visa zijn er meerdere uitvoeringen van de Cannelle. Dus het is een echte uitvoering. Het is te vergelijken met het heden waar we ESP appart kunnen bestellen..

Dinsdag krijg ik een orginaliteits verklaring.

..............

Profiel  

djmoqua
> 1100 berichten

- Visa 11RE S6
Gepost: 16 juli 2008 07:08 PM
  [ # 20 ]
75-amitolee schreef:

Voor alle bezorgde lieden onder jullie ,

De oranje varkensneus heeft haar oranje kleur AC 435 weer terug. Ze is vanmorgen grondig gewassen. Ze komt niet onder een doek of zeil te staan omdat ik daar heel slechte ervaringen mee heb . Voor alle nieuwschierige lieden onder jullie ze is visa club (2- cylinder) met net geen 31000 originele kilometers en is van 16-03-1979. Ze heeft even staan te wachten tot de nieuwe kenteken serie met 3 letters uitkwam omdat ze verplicht gele platen moet voeren in Nederland. Verder moet ik nog even wachten tot mijn plaatwerk-meneertje een gaatje in zijn planning kan vinden om de beide rechterspatborden (voor en achter) en de onderplaat weer in ongedeukte staat te brengen. Zodra een van mijn andere auto’s uit de collectie een nieuw goed tehuis heeft gekregen zal ze op een bestaande polis verzekerd gaan worden en op korte termijn weer aan het verkeer gaan deelnemen

Waarom verplicht gele platen? Tot welk jaartal mag je, ook na invoer, dan blauwe platen aanvragen? Bij mij achter staat ergens een DS in een garage, import, nieuw NL kenteken, maar wel met blauwe platen.

Lijkt me trouwens wel grappig: blauwe 3 letter platen.  Laughing

Wat zijn jouw slechte ervaringen met een doek dan?
Ik ben overigens ook wel benieuwd naar een foto van de gewassen versie. Wink

@Pimperklaas: goed bezig! 30 en 31 juli zit ik in Zwolle, met de auto. Rendez-vousje doen ergens?

"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15823

- Ami 8 Club
Gepost: 16 juli 2008 09:41 PM
  [ # 21 ]
Pimperklaas schreef:

Volgens een oude expert van LNA/Visa zijn er meerdere uitvoeringen van de Canelle. Dus het is een echte uitvoering. Het is te vergelijken met het heden waar we ESP appart kunnen bestellen.

Op de link die ik je eerder gaf, zie je onderaan staan dat de Cannelle in verschillende landen ook een andere naam had. Overigens wel grappig dat iedereen Cannelle steeds met één ‘n’ schrijft, terwijl het volgens die site met twee ‘n’-en is.

djmoqua schreef:

Waarom verplicht gele platen? Tot welk jaartal mag je, ook na invoer, dan blauwe platen aanvragen?

Als de eerste toelating van het voertuig van ná 1 januari 1978 is, moet je verplicht een nieuw kenteken voeren. Dat moeten officiële gele GAIK-platen zijn.

djmoqua schreef:

Bij mij achter staat ergens een DS in een garage, import, nieuw NL kenteken, maar wel met blauwe platen.

Dat mag dus niet, ook al zie je het veel op (semi-)klassiekers.
Het is echt de datum die bepaalt of je gele of blauwe platen mag hebben.
Als de auto tussen 1 januari 1973 en 31 december 1977 voor het eerst op kenteken is gezet, mag je een Youngtimerkenteken aanvragen (bijvoorbeeld 01-YB-23).
Als de auto vóór 1 januari 1973 op kenteken is gezet, mag je een Oldtimerkenteken aanvragen (bijvoorbeeld AM-45-53).

Bij de Youngtimer- en Oldtimerkentekens geldt dat de eigenaar mag kiezen of het blauwe of gele platen worden. Aangezien de meeste auto’s van voor 1978 als klassiekers worden gerekend, kiest men over het algemeen voor blauwe platen, maar je mag op een Traction gewoon gele platen hebben (ook al staat dat voor geen meter…).

Als je dus een auto hebt die ná 1 januari 1978 voor het eerst op kenteken is gezet, heb je automatisch een nieuw kenteken. Indien je die laat maken op blauwe platen, zou je daarvoor mogen worden aangehouden door de politie. Daarom is het devies om in dat geval de gele platen in de kofferbak te houden. Als je ter plaatse de gele platen kunt monteren, krijg je geen boete. Dit is trouwens iets dat nauwelijk wordt gecontroleerd door de politie, maar officieel volgens de wet mag het niet.

Zo had ik op mijn Dyane blauwe platen gemonteerd, en de gele exemplaren altijd mee in de kofferbak (zie daarvoor ook het woord “Dyane” in mijn onderschrift).

Weer on-topic: wat een mooie kleur heeft zo’n Cannelle zeg! Volgens mij kun je met goed poetsen er echt een heel blinkende voiture van maken (al zal het dak best lastig zijn, net als bij alle LNA’s).

Kun je overigens zien of jouw Cannelle een verlichting heeft in de asbak? Dat schijnt ook iets typisch van de Cannelle geweest te zijn, ten opzichte van de “normale” LNA’s.

Profiel  

djmoqua
> 1100 berichten

- Visa 11RE S6
Gepost: 16 juli 2008 10:02 PM
  [ # 22 ]

@XBXG: Die kerel van die DS heeft ook inderdaad óók de gele platen, maar hoeft die niet bij zich te hebben geloof ik. Daar heeft hij nog een tijdje op moeten wachten ook zelfs.

Ontopic: Pimpie, ik wacht op Visa - LNA foto’s!  Wink

Project Cabrio

Profiel  

Gepost: 16 juli 2008 10:51 PM
  [ # 23 ]
djmoqua schreef:

@XBXG: Die kerel van die DS heeft ook inderdaad óók de gele platen, maar hoeft die niet bij zich te hebben geloof ik.

Dat hoeft ie dus wel en wel gemonteerd op zijn auto. Die blauwe platen mogen niet. Mag alleen als hij een oldtimer of youngtimerkenteken aanvraagt, maar dat is hierboven al uitgelegd.

Profiel  

djmoqua
> 1100 berichten

- Visa 11RE S6
Gepost: 16 juli 2008 11:19 PM
  [ # 24 ]
graddus schreef:
djmoqua schreef:

@XBXG: Die kerel van die DS heeft ook inderdaad óók de gele platen, maar hoeft die niet bij zich te hebben geloof ik.

Dat hoeft ie dus wel en wel gemonteerd op zijn auto. Die blauwe platen mogen niet. Mag alleen als hij een oldtimer of youngtimerkenteken aanvraagt, maar dat is hierboven al uitgelegd.

Dat kenteken heeft hij dus aangevraagd.  Wink

Project Cabrio

Profiel  

Pimperklaas
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- BX SPORT
Gepost: 17 juli 2008 02:27 AM
  [ # 25 ]

Na een lange nacht en dag werd ze wakker gemaakt…. JAJA ze was moe Surprisedops: Ze wou toch nog vandaag even op de uitkijk en kennis maken met de buurt. Wat kwam ze tegen…??? DE VISA Wink (SPECIAL FOR MOQIE)

Ze reed een beetje te hard en stond plotseling stil vanwege zijn kontje Rolling Eyes

Sorry van de foto’s maar ze werd pas laat gewekt.

Ik heb even zelf gekeken wat er allemaal nog moet gebeuren en ff op een rijtje gezet en wat ik nog wil doen voor volgend jaar Citromobiel SmileSmile

- Spuitwerk (Dak + Motorkap+Klep) op me werk.
- Spuitwerk (Bumper voor en achter)
- Deuk eruit halen van me achterklep
- TRX velgen (heb ze al gekocht)
- Koppeling vernieuwen + gelijk kleppen stellen en nieuwe ventilator plaatsen.
- Remmen vernieuwen
- Fuseekogel(s)

Ik denk dat dit mij zo’n 500 euro gaat kosten.  Wink

Tevens wordt ook nog mijn Visa voorscherm meegespoten/vernieuwd Very Happy is hij ook weer even blij Very Happy

Profiel  

djmoqua
> 1100 berichten

- Visa 11RE S6
Gepost: 17 juli 2008 02:30 AM
  [ # 26 ]

Dan weet je dat goedkoop te regelen!

Bedankt trouwens, dat je speciaal voor mij die foto’s gemaakt hebt!!

love9 Wink  Laughing

Project Cabrio

Profiel  

Pimperklaas
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- BX SPORT
Gepost: 19 juli 2008 12:42 AM
  [ # 27 ]

Joepie…... Ik heb te horen gekregen dat mijn autotje nieuwe schoenen met sokken gaat krijgen (TRX velgen met bandjes) en dat vindt ze wel zeker leuk!!!...

Afspraak bij de spuiter gemaakt Surprisedops: dan gaat ze weer stralen…

Alleen jammer dat het pas na me vakantie is Sad

Profiel  

chevron43
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28

- XM v6
- ID/DS D super
- C2 VTR
Gepost: 21 juli 2008 03:37 AM
  [ # 28 ]

cannelle

Pimperklaas schreef:

Volgens een oude expert van LNA/Visa zijn er meerdere uitvoeringen van de Cannelle. Dus het is een echte uitvoering. Het is te vergelijken met het heden waar we ESP appart kunnen bestellen..

Dinsdag krijg ik een orginaliteits verklaring.

..............

Kan niet, Cannelle is Cannelle, en het MOET er op staan met nu wel zwakke letters….. Ik heb er wel eentje, dan zie je het verschil. Enne…. die heeft wel de rembekrachtiger !
DUS: doe de waarheid geen geweld aan, en trouwens wat zeuren ze toch over een Cannelle? De 11 E is ook bizar zeldzaam !!! Houwen zo.

een citrofiel heeft twee strepen voor!

Profiel  

Jeroen-citroen
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 158

Gepost: 21 juli 2008 01:16 PM
  [ # 29 ]

Ik heb dit draadje van het begin af gevolgd en vraag me af of niemand bij de RDW gekeken heeft ? Daar staat de auto gewoon als RE te boek. Wink Kan dus gewoon een canelle zijn.

Als het niet gaat zoals het moet…Dan moet het maar zoals het gaat
2CV6 Club ‘87

Profiel  

Michiel van G.
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 841

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 21 juli 2008 01:27 PM
  [ # 30 ]

‘t is een origineel NL LNA, dat is al bijzonder genoeg, canelle of niet Cool

Profiel