Chrono schreef:Met al die gti onderdelen die jullie gebruiken…....
er is niet toevallig iemand die nog een bev. blokje heeft liggen, van de stablisatorstang achter (visa GTI)??? Misschien?Zou ik erg mee geholpen zijn.
zit toch een 205 achteras onder?
die rubbers mogen dus geen probleem zijn.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Ben je al wat gevorderd Dappie?
Misschien nog een leuke tip voor jouw project:
De tellerbehuizing van een Visa GTI met de tellers van een BX GTI.
Lijkt me wel te passen bij zo’n dikke turbodiesel.
Haha.
Dat heb ik hier al liggen. Visa gti dashboard met bx turbo diesel(ideaal voor de toerenteller)
Van wie is die foto trouwens? Heeft die ook wat speciaals er in liggen?
Verder kwa update.
De koets is op wat laswerk na klaar.
Ben alleen nog aan het prutsen om de sideskirts ( visa gti style ) pas te maken.
Zie foto’tje wat het gaat worden ongeveer.
De rand van het dak is ook helemaal weggewerkt.
Nerjes dichtgelast omdat met dit geweld de kit in die rand gaat scheuren en dan roesten..
Ik heb een nieuw blok weten te scoren.
Compleet dus van de krukas tot en met alle kleppen.
3 dozen vol nieuwe delen.
Het onderblok wordt compleet uitgewogen en gebalanceerd.
Dus dat wordt allemaal nieuw en goed!
Foto’s:
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Dat lassen van die dakrand is wel slim idd! Bij mijn (ex)C15 was me dat eigenlijk ook een doorn in het oog (tot de auto onder me vandaan begon te roesten, toen viel het in 1x minder op ) die kitrand…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Ja en je hebt ook een beetje meer stevigheid.( zal wel niet super heilig zijn maar toch )
Voor mensen die het ook willen doen.
Vergeet niet aan de binnenkant gaatjes in het originele plaatwerk te maken zodat je het metaal kan behandelen van binnenuit.
Anders roest het ook weer tzt.
Zonde van je werk.
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Dat is mijn eigen GV met overigens het heerlijk zuinige, betrouwbare en werklustige 1769cc oliestokertje.
Ik was even aan het passen en aansluiten, hij moet nog gespoten worden.
Ik ben bijna klaar met het laswerk, ga straks nog ff naar de sloperij om de rechterzijflank uit een C15 te halen. Er zit bij mij namelijk een deurtje in en het plaatwerk daaronder is kats verrot.
Mooi he, die naden weg! Heb je de inspiratie geput uit mijn aanhanger?
In mijn interieur komen overigens ook nog kaartleeslampjes uit de BX en stoelen uit een BX GTI.
Ik zag dat jij op zoek was naar een tapijt van een Visa. Denk dat ik dat ook maar eens ga doen, werkt toch wat mooier af he?
De A- en B-stijlen ga ik bespannen met zwart skai.
Maarrehh, het gaat de goede kant op zie ik. Als we onze wagentjes klaar hebben moeten we maar eens een keer meeten denk ik.
Goed bezig!
Veel gelijk alleen nog het motortje
Ik had eerste de visie om de hele zijkant glad te trekken.
Dus alle naden weg te werken.
Maar dat was me wat teveel werk.
Dus heb ik concessies gedaan met alleen de raampjes eruit halen en die naad dicht te lassen. Ik had het al gedaan en zag toen dat jij het ook al op je aanhanger hebt zitten.
Maakt toch niet zo heel veel uit.
De auto’s zijn toch wel zeer verschillend!
bx gti stoelen heb ik er ook in gehad.
Zitten erg lekker. Maar wou weer wat anders van daar de half leer uit de 205.
Ik ga de A en B stijlen aanpassen met polyester zodat ik er een tweeter in kan maken.
En dan laat ik het flocken. Wordt in de rally veel gebruikt.
Ziet er ook stijlvol uit.
Tja is gewoon veel werk.
En ik doe alles buiten tot nu toe.
Dus dan regend het weer kan je niet echt makkelijk lassen.
Dan is het druk op het werk enz enz.
Dan vind je weer onderdelen aan de andere kant van nederland en ben je je weekend weer kwijt.
Maar we komen er wel uit. En mooi zal het worden!
Lijkt me zeker leuk. Wel leuk het verschil in ruimte onder de kap te zien…
En ik kom binnenkort zowiezo al eens langs…
Zal nog even reactie geven op het mailtje van de achterdeurtjes….
Dat ben ik namelijk
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
In de A stijl zitten toch al voorbereidingen om tweeters aan te sluiten? Bij mijn cabrio achter de bekleding, bij mijn 11RE zitten er dopjes op. Dan kun je daar het draadje doorheen steken en bij de voetenbak (bij de carbio zit daar een speakerhuisje, bij een C15 ook???) aansluiten op de rest van je systeem.
Ik ga er zelf ook eens aan denken om in de cabrio alles in wit skai uit te gaan voeren en dan tweeters in de A en B stijlen te prutsen en speakers in de deuren te zetten (in combinatie met elektrische ramen en centrale vergrendeling).
Laswerk ziet er wel strak uit trouwens! Wanneer is de planning hem helemaal af te hebben?
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Ja dat klopt deels.
Maar ik wil de tweeters ook nog netjes richten.
Dus wil ik zelf een mooi cupje ervoor maken van polyester.
En ik heb wel zo’n kapje voor in de voetenbak.
Maar ga hem in de deur maken met een speakerring gefixxeerd op de deur zelf.
Komt genoeg speelgoed in.
Heb een hertz hsk165 composet en 2 jbl p1220E subwoofers.
Alles wordt aangestuurd door een dls en een genesis versterker.
Beide super goeie merken. Dus daar zal het niet aan liggen
De hertz hsk165 heb ik ook in mijn mini zitten en dat gaat echt super.
Het blijft helder op hoog volume.
Je oren houden er eerst mee op voordat het geluid vervormd.
De planning.
Gevoelig punt
Ik had hem al lang bij de spuiter willen hebben.
Ik hoop vanavond de verbrederset netjes vast te zetten.
En dan nog 1 volle zaterdag voor lassen en slijpen.
En dan moet hij netjes zwart worden gespoten.
Dus ik hoop toch echt dat hij in augustus klaar is…
Als hij rijdt ga ik het nieuwe blok helemaal klaarmaken.
En dan is het feest echt helemaal compleet!
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
dappieman schreef:Ja dat klopt deels.
Maar ik wil de tweeters ook nog netjes richten.
Dus wil ik zelf een mooi cupje ervoor maken van polyester.
En ik heb wel zo’n kapje voor in de voetenbak.
Maar ga hem in de deur maken met een speakerring gefixxeerd op de deur zelf.Komt genoeg speelgoed in.
Heb een hertz hsk165 composet en 2 jbl p1220E subwoofers.
Alles wordt aangestuurd door een dls en een genesis versterker.
Beide super goeie merken. Dus daar zal het niet aan liggen
De hertz hsk165 heb ik ook in mijn mini zitten en dat gaat echt super.
Het blijft helder op hoog volume.
Je oren houden er eerst mee op voordat het geluid vervormd.
De planning.
Gevoelig punt
Ik had hem al lang bij de spuiter willen hebben.
Ik hoop vanavond de verbrederset netjes vast te zetten.
En dan nog 1 volle zaterdag voor lassen en slijpen.
En dan moet hij netjes zwart worden gespoten.
Dus ik hoop toch echt dat hij in augustus klaar is…
Als hij rijdt ga ik het nieuwe blok helemaal klaarmaken.
En dan is het feest echt helemaal compleet!
Ga je hem met de verbredersetjes erop spuiten? Ik zou dat los doen namelijk. Maargoed, dat “planning” een gevoelig punt is, weet ik zelf maar al te goed. Mijn cabrio had 2 jaar geleden alweer moeten rijden namelijk. Maarrr .. nu heb ik een duidelijk doel: eerst een bepaald bedrag sparen, zodat in een keer alle benodigde materialen voor vooral het spuiten aan kan schaffen. Dan gaan we hem helemaal schuren, rotte plekken wegwerken (zullen er niet zo veel zijn denk ik, deze wagen is vrij hard), alles in de primer zetten, losse delen spuiten en de wagen zelf. Spuiten doen we zelf, maat van me heeft een schuurtje ingericht als soort van spuitcabine. En bij een cabrio hoeft het dak niet gespoten te worden, dus dan lukt het hem wel om die wagen strak in de lak te zetten.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Nee hij wordt helemaal uit elkaar gehaald voor het spuiten.
Alleen de gti sideskirts zeg maar, passen niet dus heb ik ze zelf gemaakt.
En die moeten nog pas gemaakt worden dat ze netjes erop zitten en stevig vast zitten.
En dan haal ik alles er weer af voor het spuiten.
Maar altijd eerst alles passen en meten en dan uit elkaar en spuiten.
Wat een werk als je er bij na denkt
En wat de planning betrefd.
Hoe langer je wacht hoe meer je ervan kan genieten denk ik.
En je trekt genoeg bekijks met een nette c15. Mensen kennen ze niet en al helemaal niet zoals die van mij eruit ziet.
One of a kind zeg maar…
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Dat one-of-a-kind gaat mijn cabrio ook worden. En ik hoop ook dat hoe langer het wachten is, hoe mooier het wordt.
Mijn cabrio wordt namelijk wit, met een 14 trs blok met dubbele Webers (mooi setje aangeboden gekregen voor 5 tientjes), Chrono velgjes (maar die komen pas later, eerst de 185 sloffen eronder (zie foto hieronder)), spatschermverbreders en een vette voorbumper.
Daarna maar eens kijken voor een Chrono bodykit (kan ik nog wel aan komen) of ook van die GTi skirts (Hoe doe jij dat? Jij maakte ze toch na?), centrale vergrendeling, electrische raampjes en dan speakers in de deuren (voor en achter) bouwen.
Foto van de bandjes, maatje 185:
Voor pasten ze, achter niet (daarvoor moeten de wielkasten een stukje uitgeklopt worden, gaat bij de cabrio dus wel gebeuren).
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Aha, nu valt het kwartje
Ik was me ook al aan het afvragen waar ik tweeties kwijt zou kunnen.
Kun je niet een setje extra bekleding maken?
@djmoqua: Als je ‘m wit laat spuiten, doe het dan metallic. Dan heb je wat bijzonders. (een paar ledlampen in de bumper en het lijkt net een splinternieuw R8 )
C15GrandVolume schreef:Aha, nu valt het kwartje
Ik was me ook al aan het afvragen waar ik tweeties kwijt zou kunnen.
Kun je niet een setje extra bekleding maken?@djmoqua: Als je ‘m wit laat spuiten, doe het dan metallic. Dan heb je wat bijzonders. (een paar ledlampen in de bumper en het lijkt net een splinternieuw R8 )
R8 .. das toch van de Aldi? Dat zou voor mij al een hele goede reden zijn het niet te doen.
LED lampjes lijkt me ook wel een leuk idee hoor (en dat witte metallic ook), maar ik ben voorlopig nog 2 jaar student met beperkt budget. Als ik over een paar jaar aan het werk ben, ga ik de cabrio nog een keer ECHT grondig aanpakken, dan krijgt ze een chemisch badje en wordt ze electrolytisch verzinkt; een behandeling waar ze 10 jaar garantie op geven.
Edit: als je toch met die A-stijl bezig gaat: maak je daar een mal van?
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
One of a kind klopt weer Arjen
Ajeto!!!