Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007
- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Heb al een hele tijd last van water in mijn lampkap achteraan,
Hoe kan ik dit voorkomen zonder het vast te lijmen of plakken.
Want anders kan je uw kap niet meer losmaken om lampjes te vervangen.
Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.
hoi,
waarschijnlijk zit er dan ergens een klein scheurtje in je achterlicht unit waardoor er beetje water naar binnen gaat..
mooie oplossing is door aan de onderkant een klein gaatje te boren waardoor water wegloopt! let op dat je dan wel op de goede plaats boort
Rik
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 07-11-2006
- Xsara Picasso 1.8I 16V
Is de rubber afdichting nog wel oké? anders zou je hier wat aan moeten doen. En als je weet waar de kap lek is zou je ook nog kunnen kitten of iets dergelijks. Laatste optie is natuurlijk nog om een vervanger uit de sloop te halen.
let’s go picasso!
als je niks van scheurtjes of een slecht rubber kan ontdekken kan dit condens vorming zijn, oplossing hiervoor is:
Je koplamp de rubber afdichting eraf halen
De koplamp warm stoken met een Fohn
Zodra de koplamp warm is, nog even doorgaan, totdat de condens is verdwenen
dan voordat de koplamp afgekoelt is, de rubber afdichting terug plaatsen.
Hebben we met de ‘werk-saxo’ van mijn vrouw ook.
Kap zelf is hierbij niet beschadigd, maar ik denk dat de rubber aan vervanging toe is. Die voelt nogal hard en korrelig aan.
Ik heb eerst het water uit de lampkap laten lopen en dan gedroogd met de fohn, beetje vaseline aan de rubber gedaan.
Staat wel op het lijstje voor de volgende onderhoudsbeurt.
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95