Iemand ervaring met motor tuning??
Barry S
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19

- Xsara coupe vtr 1.6 16v
Gepost: 16 juli 2008 11:47 PM

Hallo allemaal Cool ,

Ik ben serieus aant overwegen om mijn xsara 1.6 16 vtr te tuning. Niet dat hier een bepaalde rede voor is, maar ben altijd wel te porren voor wat meer trekkracht (Nm). Nu ben ik benieuwd of iemand dit al heeft laten uitvoeren.
Nu zal ik even zeggen wat voor en na Vermogen/trekkracht zou zijn:
Voor: 110 / 150   en   Na: 122 / 170.
Dit ter indicatie.
De prijs hiervoor ligt rond de 400 euro bij verschillende tuners gekeken, maar weet niet of er iemand positieve/negatieve ervaringen hiermee heeft. Dit wil ik eerst nagaan om daarna evt. een goede beslissing te nemen wat betreft tuning van de motor.
Alvast bedank.
Razz Razz
Barry

Profiel  

r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1146

Gepost: 17 juli 2008 12:35 AM
  [ # 1 ]

Volgens mij is er nog wel meer mee te doen haar met de chip, maar dat gaat je dan extra brandstof kosten. Vriend van me had 110 pk dieseltje, de tuningbedrijf kreeg um over de 180 pk!! De auto liep alleen wel 1:12.

Dus als je serieus wilt gaan, chip um dan iets meer, maar dan met extra brandstof verbruik

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27944

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 juli 2008 12:45 AM
  [ # 2 ]

Ik denk juist dat je niet veel meer moet gaan vragen.
Dit is extra slijtage Wink
Voor een kleine stap voorwaard is alles wel op berekend, maar niet 50% meer vermogen, waardoor je trouwens ook lang de RDW zou moeten Wink
Je moet dan ook naar andere dingen gaan kijken, remmen en of de rest van de auto het wel aankan.

Overigens vind heel veel meer vermogen je koppeling ook niet leuk Razz

Ik denk dat je met 122 pk voorlopig aardig vooruit kan, dat moet wel te merken zijn Smile

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook