Godinnen in Marrokko.
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 410

Gepost: 14 juli 2008 05:00 PM

Kreeg een leuke reaktie van een Marrokaanse man die me zag sleutelen aan de DS.

Hij vertelde me dat vroeger in Marrokko de DS niet bij bankgebouwen in de buurt mocht komen.

Overvallers zouden gretig van de DS gebruik maken om zo tijdens de vlucht de “trage” arm der wet te snel af te zijn tijdens de vlucht.

Tijdens sleutel werkzaamheden kom je wel vaker leuke mensen tegen, ben wel benieuwt of dit inderdaad klopt.

Groet.

C’est une voiture du ministre !

Profiel  

M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 657

Gepost: 14 juli 2008 05:47 PM
  [ # 1 ]

de Traction Avant staat/stond toch ook bekend als maffia auto / vluchtauto? Tja, weer ‘ns wat andere dan een amerikaanse pooierbak! Twisted Evil  Twisted Evil

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2864

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 14 juli 2008 05:55 PM
  [ # 2 ]
M'thijs schreef:

de Traction Avant staat/stond toch ook bekend als maffia auto / vluchtauto? Tja, weer ‘ns wat andere dan een amerikaanse pooierbak! Twisted Evil  Twisted Evil

Uiteraard alleen de zescilinders…

@TS: misschien niet zo vreemd; niet dat de auto nu zoveel sneller was dan de concurrentie, maar wel sneller in slecht begaanbaar terrein (iets wat met elke rallye, toen en nu telkens weer naar voren komt)...

Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

gerardeux
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314

Gepost: 14 juli 2008 05:56 PM
  [ # 3 ]

Het zou goed kunnen. De DS was wel een populaire gangsterauto, net als de Traction ooit populair was bij smokkelaars in de grensstreek. De kneep zit m erin dat op de slechte wegen in die dagen dit de snelste auto’s waren. De politie in de grensstreek is op een gegeven moment daarom ook maar overgeschakeld op TA’s. Ik kan me ook een aflevering herinneren van “De tijd stond even stil” waarin een van de eerste grote bankroven in Nederland behandeld werd. De daders waren Fransen en de vluchtauto’s twee DS’en.

Profiel  

TerrorGiesje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79

Gepost: 15 juli 2008 12:32 AM
  [ # 4 ]

heb in m’n ‘archieven’ nog een ander gangster verhaal uit een oude krant.
in België was een man die een rijke baron had overvallen, hij vluchtte met z’n buit in een DS waarvan de ramen ingesmeerd waren met bruine zeep zodat niemand naar binnen kon zien. ?
In de bodem van de DS had hij een gat gemaakt (zal niet moeilijk geweest zijn met die roest lol ) hij parkeerde de wagen met z’n buik op de grond en vluchtte via het gat in een -op voorhand- losgemaakt riooldeksel. in het riool had hij een karretje klaarstaan om het geld op te vervoeren…  idea
Echt wel gek maar waar gebeurt verhaal, er staat zelfs een foto van de DS in het artikel met daaronder het riool en de vluchtweg GETEKEND !
spijtig dat ik het niet kan inscannen.

Profiel  

Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 410

Gepost: 15 juli 2008 03:04 AM
  [ # 5 ]

Ja mooi hoor, weet ook dat bij ons in de grensstreek bij Poppel enzo de DS ook werd ingezet tijdens dranksmokkel met de zuiderburen. De hydraulique van de DS was uitermate geschikt voor de slechte binnendoor wegen.

Had zelf ook wel een keer wat leuks met een vriend van me die een Alfa GTV6 heeft. In de ardennen probeerde hij mij in mn DS te volgen op zeer leuke weggetjes Smile

Voor de DS een heerlijke speeltuin maar die GTV zat mooi vast tot op het carter.

Ennuuuh de vrouwtjes meenemen naar zeer afgelegen maar wel degelijk romantische plekjes is natuurlijk ook zeer goed weggelegd voor onze voiture   Wink

C’est une voiture du ministre !

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7774

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 15 juli 2008 03:23 AM
  [ # 6 ]

Ook modernere Citroëns hebben nog wel eens een streepje voor bij criminelen.

Paar jaar geleden werd een franse Xantia Activa V6 met een paar drugsrunners erin vanaf Hazeldonk achtervolgd door de KLPD, het heeft tot aan het Prins Clausplein geduurd voordat ze dat tuig eindelijk te pakken hebben kunnen krijgen..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 912

Gepost: 15 juli 2008 10:30 AM
  [ # 7 ]

Artikel in de Telegraaf van 16 oktober 1965:

Profiel  

askii
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 274

Gepost: 17 juli 2008 01:22 AM
  [ # 8 ]

La gendarmer"IE” strikes back… (Auxerre 1972)

[Break 20 Familiale ‘71]

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook