jaimieberkhout schreef:Ja ik vind echt dat de garage er vanuit moet gaan dat jij die auto gebruikt waar hij geschikt voor is. Als hij 230 kan moeten ze er gewoon vanuit gaan dat je dat ook doet.
Mijn ervaring is dat ze je aanbieden wat ze het meeste op stock hebben liggen (er waar ze het meeste aan verdienen, % gewijs).
Vraag duidelijk om de juiste snelheid, duurt 2 seconde meer aan de balie.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Paso schreef:
Mijn ervaring is dat ze je aanbieden wat ze het meeste op stock hebben liggen (er waar ze het meeste aan verdienen, % gewijs).
Vraag duidelijk om de juiste snelheid, duurt 2 seconde meer aan de balie
Helemaal waar.
Let wel dat jij zelf voor de volle 100% verantwoordelijk bent om goede aankopen te doen. Je kunt nog zoveel verwachten van garages, je kunt verwachten dat ze conform prestaties leveren, dat doen ze niet! Kijken naar maat en type. Het je er een band onder zitten tot 180 dan kijken ze in ‘t magazijn en zien ze overtollig rubber tot 180. Terwijl jij met je Volcane tot 210 kan… Sta je al… Kies bewust, kies origineel, kies kwaliteit wbt je rubbers (je wil ook niet voortijdig vader worden, laat je kind ook niet voortijdig vaderloos worden)
En TS moet beseffen dat zijn ZX 210 kan op zijn max. Da’s gewoon heel hard. Zorg voor reserve, zegge cker 220. Neem banden die veel grip bieden, stijve wang icm breed loopvlak, heb je veel meer aan op je ZX.
Michelins van de juiste maat doen het bij 140 altijd nog beter dan ‘Milestone Revolution’ bij 80, doen het ook beter op een dijkweggetje, berpasje of Frans karrespoor wat niet eens op de GPS te vinden is. Lage spanning? Goede banden kunnen het hebben, hoge spanning, goede banden kunnen het hebben…
Maar f terug op starter, heb ooit met een Trekker (MAN 18.380) loopvlak-separatie gehad. Oei oei… da was niet leuk. Dan is luchtvering helemaal niet gaaf.
Tevens eens met de Biks GTi met platte band met 180 over ‘s-Heeren wegen getuft. Op gegeven moment vond ik het trekken aan stuur, lawaai en geur wel wat apart. Flinke schade aan wielkast en bijna leidingen door… Om over een potentiële noodstop maar te zwijgen.
Met AX canvasbreuk gehad. Tsjonge wat ging het hok heen-en-weer… Als ik dat met >80 had gehad was er weinig van me over gebleven.
Klapband nog gehad met de Voltage bij 130. Goede auto, erg goed onderstel, maar ging wel schudden en trok als een idioot naar rechts. Moest ff goed sturen om de zooi in ‘t gareel te houden. Gelukkig goede banden rondom en lage snelheid (130).
Oftewel, kies je banden nauwkeurig, net als met remmen niet op bezuinigen, wel het allerlaatste waar je op moet bezuinigen (weet ik na aantal harde lessen)
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Nou dan ga ik heel goed onthouden wat je daar hebt gezegt
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
david.tb schreef:Paso schreef:
Mijn ervaring is dat ze je aanbieden wat ze het meeste op stock hebben liggen (er waar ze het meeste aan verdienen, % gewijs).
Vraag duidelijk om de juiste snelheid, duurt 2 seconde meer aan de balieHelemaal waar.
Let wel dat jij zelf voor de volle 100% verantwoordelijk bent om goede aankopen te doen. Je kunt nog zoveel verwachten van garages, je kunt verwachten dat ze conform prestaties leveren, dat doen ze niet! Kijken naar maat en type. Het je er een band onder zitten tot 180 dan kijken ze in ‘t magazijn en zien ze overtollig rubber tot 180. Terwijl jij met je Volcane tot 210 kan… Sta je al… Kies bewust, kies origineel, kies kwaliteit wbt je rubbers (je wil ook niet voortijdig vader worden, laat je kind ook niet voortijdig vaderloos worden)
En TS moet beseffen dat zijn ZX 210 kan op zijn max. Da’s gewoon heel hard. Zorg voor reserve, zegge cker 220. Neem banden die veel grip bieden, stijve wang icm breed loopvlak, heb je veel meer aan op je ZX.
Michelins van de juiste maat doen het bij 140 altijd nog beter dan ‘Milestone Revolution’ bij 80, doen het ook beter op een dijkweggetje, berpasje of Frans karrespoor wat niet eens op de GPS te vinden is. Lage spanning? Goede banden kunnen het hebben, hoge spanning, goede banden kunnen het hebben…
Maar f terug op starter, heb ooit met een Trekker (MAN 18.380) loopvlak-separatie gehad. Oei oei… da was niet leuk. Dan is luchtvering helemaal niet gaaf.
Tevens eens met de Biks GTi met platte band met 180 over ‘s-Heeren wegen getuft. Op gegeven moment vond ik het trekken aan stuur, lawaai en geur wel wat apart. Flinke schade aan wielkast en bijna leidingen door… Om over een potentiële noodstop maar te zwijgen.
Met AX canvasbreuk gehad. Tsjonge wat ging het hok heen-en-weer… Als ik dat met >80 had gehad was er weinig van me over gebleven.
Klapband nog gehad met de Voltage bij 130. Goede auto, erg goed onderstel, maar ging wel schudden en trok als een idioot naar rechts. Moest ff goed sturen om de zooi in ‘t gareel te houden. Gelukkig goede banden rondom en lage snelheid (130).
Oftewel, kies je banden nauwkeurig, net als met remmen niet op bezuinigen, wel het allerlaatste waar je op moet bezuinigen (weet ik na aantal harde lessen)
Jeetje zeg, wat doe je toch allemaal? Ik heb in mijn leven pas 2 lekke banden gehad, beiden gelukkig met de DS en dat is het.
Altijd zorgen dat ze goed op spanning zijn, geen haarscheurtjes of beschadigingen hebben en als ze vervangen moeten worden (volgens mijn maatstaven bij 2 mm) dan worden ze vervangen.
En inderdaad, kies goed rubber. Je hebt zelf de keuze. Het is het enige contact (letterlijk) wat je hebt met de weg.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Bas schreef:
Jeetje zeg, wat doe je toch allemaal? Ik heb in mijn leven pas 2 lekke banden gehad, beiden gelukkig met de DS en dat is het.
Niet altijd even goede banden, niet altijd even zuinig en respectvol, ook gewoon domme pech soms.
Maar genoeg om veel lering van te hebben getrokken.
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
ja dat is puur geluk de ene keer doe je een paar jaar met je banden en de andere keer zitten ze der nog geen week op en dan moet je alweer anderen
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF