Hallo, even een vraagje die geen betrekking heeft op een Citroen, maar op een Peug.
Ik heb al eens een postje eraan gewaagd, en ben eigenlijk op zoek naar een AX. Nu kwam ik bij deze zoektocht toevallig een 106 XRD Commercial tegen voor een leuke prijs en met slecht iets meer als 100K km op de teller!
Nu is dat ding dus ooit als grijs kenteken geleverd. Als je daar nu een achterbank in zet (kan nooit moeilijk zijn toch?), moet zo’n apparaat dan opnieuw door de keuring en moet het kenteken worden aangepast?
Kan toch een leuke optie zijn voor naast de Citroen toch?
Hij moet idd opnieuw voor de keuring, want je krijgt een nieuw kenteken (niet beginnend met V of B).
Vergis je niet in die aanpassingen. Het komt vaak voor dat de aansluitpunten voor achterbank en gordels zijn weggeflexed, juist om te voorkomen dat de wagen makkelijk (tijdelijk tussen APK keuringen) van een achterbank is te voorzien.
Verder zit je nog met de achterzijruiten die nu waarschijnlijk dicht zijn.
Maar heb je die achterbank werkelijk nodig? Anders rij je er toch zo mee door?
Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 22-02-2007
- C5 1.8i Differance2
- C4 (2004-heden) 1.6 VTR+ Coupé
- C3 1.6 eHDI Collection
- C3 1.2 Puretech Feel Edition
Ik heb wel gehoord dat als je van een Grijs-kenteken weer en geel kenteken wil maken dat je alsnog de BPM moet betalen. Was dat nou de rest BPM of de hele BPM?
Pieter
Huidige
Citroën C5 2.0 Berline Linge Prestige 2001 grijs
Citroën C3 1.2 PureTech S&S Feel Edition 2020 zwart/wit
Vorige
Citroën Xantia Berline 2.0 16v SX 1997 wit
Citroën Xantia Break 1.8i 16V 2000 grijs
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2003 grijs
Citroën C4 1.6 Coupé VTR+ 2005 grijs
Citroën C3 1.6 e-HDi Collection 2012 Antraciet
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2004 zwart
Doordat de Peugeot 106 al lang niet meer aan de grijskenteken wet voldoet geld hij als gewoon geelkenteken ondanks dat het numerbord og wel met een B of V begint.
En dus betaal je mot.bel. voor geelkenteken. ENaar mijn idee mag daar dan dus ook een achterbank in worden gezet.
Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden
Ja….en reken maar dat er binnenkort heel wat grijs kenteken-auto’s voor een appel en een ei te koop worden aangeboden….als van de zomer die nieuwe regeling ingaat.
Je zal toch wel gek zijn als je straks opeens net zoveel WB moet gaan betalen voor aan auto MET achterbank ?
Gaat dat niet op 1 Juli in, die regeling ?
Je moet dan de rest-BPM betalen, er gaat elk jaar dat de auto ouder is wat vanaf, maar er blijft geloof ik altijd 5 of 10% bpm over dat je moet betalen als je weer een geel kenteken wilt, en natuurlijk de kosten van de keuring door de rdw.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Er is net een nieuwe BPM tabel uit waardoor het bij midden-oude autos weer wat interessanter is om de BPM gewoon te betalen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:Er is net een nieuwe BPM tabel uit waardoor het bij midden-oude autos weer wat interessanter is om de BPM gewoon te betalen.
waar is dat te vinden?
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
Mijn zwagert heefd een BX TZD turbo break service op grijs kenteken. Wil hij daar een achterbank inzetten. Toch ff 10% BPM betalen, oeps!!
Is toch een boel geld. En hij betaalde al voor geel kenteken. Wat een kl*te regeling zeg. Je betaald ergens voor, vervolgens wil je een keuring doen om ook van de lusten te kunnen genieten, kost ook 70 euro bij de RDW, moet je ook nog rest BPM betalen.
[edit]Dit hoort thuis in het grote klaag topic denk ik?[edit]
Test
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
hugo schreef:sans-pareil schreef:Er is net een nieuwe BPM tabel uit waardoor het bij midden-oude autos weer wat interessanter is om de BPM gewoon te betalen.
waar is dat te vinden?
Hmmm, heb hem laatst gezien… moet haast wel gewoon op de site van de belastingdienst zijn zoek… zoek…
Nee niet op de site van de belastingdienst, maar hier wel:
http://www.autobelastingen.nl/text.php?t_ID=38
Beide de oude en de nieuwe tabel. In elk geval zit je na 18 jaar en 10 maanden (hoe verzinnen ze die termijnen ook) in de laagste categorie, da;s 3% rest bpm… hetgeen betekent dat CX’en invoeren aantrekkelijker is geworden…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
er blijft altijd 10% restwaarde van de BPM over.
Echter, als het voertuig 25 jaar of ouder is, heb je vrijstelling.
Het loont aan alle kanten om toch maar weer eens oude troep te gaan rijden.
Grijs kenteken, BPM, hoge motorrijtuigbelastingen.
Alleen zul je zien dat als Nederland massaal oude rommel op de weg zet, dat die 25 jaar opgeschroeft gaat worden naar 35 jaar ofzo.
Dan toch maar een auto van voor 1960? Hoef je ook geen APK te hebben!!!
Test
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Ja ik zit goed met de besteleend uit 1957 op gas !!!
Goeiekoper ken nie….hahaha