Ik zie helaas geen foto’s in deze topic.
Ik heb grijze velours stoelen.
Die zitten heerlijk.
Maar ik ben toch blij als ik eindelijk een 16V interieur hebt.
Is ten eerste veeeeeeeeeel mooier, maar het belangrijkste nog is het zitcomfort!!!
Daar kan geen andere BX stoel aan tippen
Edit: sjemug wat posten jullie snel…
@Bram
maar de looks doen ook mee hoor
En de GTi stoelen hebben een beetje meer kuipvorm. vooral acherin is dat heerlijk vind ik…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Bram schreef:WYD schreef:karel schreef:GoofBlikscha schreef:Wij hebben hem idd ook in de TZI zitten, maar dat was niet orgineel, dus wist ik het niet zeker….
Het zit idd fantastisch!!Wees blij, zo’n “originele” (niet velours) TZI-stoel wordt je toch ook niet blij van?
Een originele tzi-stoel is altijd velours.
Grijs of zwartOh ja ?
Die grijze GTI-stoelen op de foto zijn niet de meest luxe uitvoering, meen ik me te herinneren….ik denk dat Karel gelijk heeft, je hebt ook nog echte luxe (gti) Velours stoelen.
Maar ze zitten beiden even heerlijk hoor
Je hebt ze in het grijs velours met een heel dun zwart stippellijntje en dit zwarte velours GTI-type, da’s allebei met dezelfde pasvorm. Ik heb in m’n 19tgd break zo’n grijs gedoetje, uit een gecrashde tzi, dus ben 100% positief zeker dat dat ook een “pasvorm” heeft.
Er is ook in de TZI’s tot 1992 een soort grijs en bruin in een soort gevangenispak-streep geleverd. Ik zit persoonlijk liever op de plee dan op zo’n stoel. Qua uiterlijk (doet pijn aan je ogen van lelijkheid) is er al veem is, qua pasvorm is ie niet best en gewoon gelijk aan hetgeen in de 19TGD of RE’s en RD’s zit: wel stevige stof en daarom beter dan het crisis-spul maar geen pasvorm in de onderliggende kussens.
16v stoelen zijn heel anders; wat steviger en hoger maar helaas voor mij wat meer voor de compact gebouwde BX-rijder geschikt.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 1349
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
SAMBXSPORT schreef:Stoelen op de foto zijn van een BX SPORT of eerste type GTI, te herkennen aan het blauwe stof en de grijze middenband met chevronnetjes.
voor zo ver ik weet zijn het geen sport stoelen.
@jebbers
spijtig maar Alcyone was eerst hij komt ze halen.
moest hij nog van gedacht veranderen zijn ze voor jou.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Maar welke stoelen zijn er nu allemaal?
-de basisstoelen geleverd in de basis BX
-de ‘middenmoter’ stoelen zoals in de tg(i, d)
-de ‘hoge klasse’ stoelen zoals in de tz(i,d)
-de GTi-stoelen?
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Volgens mij heb ik exact dezelfde stoelen.
Iemand heeft eens met mij mee gereden, die werkte vroeger bij de citroën importeur, en die zei dat het gti stoelen waren?
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Robin schreef:Maar welke stoelen zijn er nu allemaal?
-de GTi-stoelen?
Nou, vraag me niet naar de bekledingstypes, maar globaal gezien zijn er 4 typen stoelen:
- de allereenvoudigste, zoals in de TE modellen, met snel slijtende bekleding, geen hoogteverstelling; achterbank alleen leuning in 1 stuk neerklapbaar;
- iets luxueuzer, zelfde stoel maar met wat stevigere bekleding en hoogteverstelling, achterbank met zitting neerklapbaar en voorzien van middenarmsteun, later ook gedeeld. Geleverd in o.a. de TG/TZ en TR modellen;
- het GTI interieur die op het laatst ook werd geleverd in de TZI en diverse actie-modellen (bijv. Progress), oftewel de beroemde kuipstoelen, was uiteindelijk leverbaar met diverse bekledingtypes, maar altijd velours of leer. Ook in dit geval bij type 3 een gedeeld neerklapbare achterbank. Was overigens voor het eerst leverbaar in de BX Sport!
- het 16V interieur, met wat uitgebreider verstelbare kuipstoelen, deze is alleen in de 16 V geleverd.
winnetou schreef:Robin schreef:Maar welke stoelen zijn er nu allemaal?
-de GTi-stoelen?Nou, vraag me niet naar de bekledingstypes, maar globaal gezien zijn er 4 typen stoelen:
- de allereenvoudigste, zoals in de TE modellen, met snel slijtende bekleding, geen hoogteverstelling; achterbank alleen leuning in 1 stuk neerklapbaar;
- iets luxueuzer, zelfde stoel maar met wat stevigere bekleding en hoogteverstelling, achterbank met zitting neerklapbaar en voorzien van middenarmsteun, later ook gedeeld. Geleverd in o.a. de TG/TZ en TR modellen;
- het GTI interieur die op het laatst ook werd geleverd in de TZI en diverse actie-modellen (bijv. Progress), oftewel de beroemde kuipstoelen, was uiteindelijk leverbaar met diverse bekledingtypes, maar altijd velours of leer. Ook in dit geval bij type 3 een gedeeld neerklapbare achterbank. Was overigens voor het eerst leverbaar in de BX Sport!
- het 16V interieur, met wat uitgebreider verstelbare kuipstoelen, deze is alleen in de 16 V geleverd.
okee, dan weet ik waar ik naar op zoek moet, de ‘vloeipapieren’ bekleding van mijn TD begint nu echt overal uit elkaar te scheuren.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Hmm, dan heb jij inderdaad de allergoedkoopste versie. De kwaliteit van de stoelen is tot daar aan toe, maar die bekleding slijt echt abominable hard…. elke andere stoel is in jouw geval een verbetering. Tipje: als je andere stoelen vind in een sloop BX, neem dan gelijk de deurpanelen mee, staat wat netter.
Robin schreef:Maar welke stoelen zijn er nu allemaal?
-de GTi-stoelen?
Je hebt leren stoelen (16v):
Je hebt GTI 16v stoelen:
Je hebt GTI 8v stoelen (‘89):
Je hebt GTI 8v stoelen (‘91 & ouder):
karel schreef:16v stoelen zijn heel anders; wat steviger en hoger maar helaas voor mij wat meer voor de compact gebouwde BX-rijder geschikt.
Ideaal voor mij dus, want ik ben 1.80m en weeg slechts 70 kg
Maar deze stoelen zijn ook veel prettiger als je gewent bent de bochten wat harder te nemen dan normaal. Dan hoef je tenminste niet aan het deurpaneel of de middenarmsteun te grijpen
Ik was op inet aan het surfen kom ik ineens dit interieur tegen… wel apart
WYD schreef:karel schreef:16v stoelen zijn heel anders; wat steviger en hoger maar helaas voor mij wat meer voor de compact gebouwde BX-rijder geschikt.
Ideaal voor mij dus, want ik ben 1.80m en weeg slechts 70 kg
Kun je nagaan…..ik ben 1.88 lang en weeg zo’n 61 kg.
Dat is o.a. een reden dat ik al jaren zweer bij dit type stoelen (en natuurlijk de auto die er omheen gebouwd is)
gti_styling84 schreef:
Je hebt leren stoelen (16v):
Bij mijn weten zijn de 16V-zetels niet in leer verkrijgbaar, dit zijn volgens mij “gewoon” 8V-zetels.
Totaal aantal Berichten: 1349
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
André schreef:gti_styling84 schreef:
Je hebt GTI 8v stoelen (‘91 & ouder):
Die heb ik nu sinds kort in mijn 14E.
Duidelijk een verbetering ten opzichte van de oude en versleten oude stoelen.
volgens mij zijn het deze .
van een GTI dus…
ze zouden van ‘89 zijn.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.