hel1 schreef:kijk, dat is aanpakken!!
Het thermocontact zit er inmiddels in. En als de temperatuurmeter iets boven de 90 graden komt slaat de fan in op de lage stand dus dan wordt ie netjes gekoeld en gaat ie niet gelijk naar de 110 graden, waarbij het zaakje ternauerwnood nog op temperatuur wordt gehouden door de hoge stand.
Verder kwam ik er laatst al achter dat het flink olie lekte vanaf de basis van de verdelerkap. Het beruchte o-ringetje was idd flink gaar en hard. Tijd voor een nieuwe dus.
Verder heb ik flink staan vijlen op de dynamospanner. Het doel is dat de dynamo wat naar onderen kon op de steun, zodat de spanner onderaan het carter een wat grotere hoek kan maken. Er zat al een sleuf in de dynamosteun, maar die was niet lang genoeg.
Door deze actie kan de spanner onderaan het carter wat meer naar boven en raakt de multieriem zowel de krukaspoelie als de aircopomppoelie over een groter deel van de omtrek. Het lijkt nu gelukt want hij krijst niet meer.. Natuurlijk moet je er eerst weer een paar weekjes mee riijden zodat e.e.a zich kan zetten.
En gelijk nog weer een koelwaterslang ontdekt die aardig bol stond (van thermostaathuis naar een buisje achterop de kop). Als we toch bezig zijn die ook maar eens vervangen. Verder zou ik het koelsysteem wel eens mogen spoelen, want het heeft de kleur van peopwater.
Harm schreef:Zou je dan niet eens een ZX overwegen?
Ook redelijk zuinig, en vaak ook erg betrouwbaarMinstens net zo karakterloos als een Swift…. maar dan zou ik nog liever die swift hebben, lekker zonder franse onderdelen!
Een ZX rijdt anders wel een factor 1000 beter dan een swift, zowel qua wegligging als qua comfort. En de mythe dat japanse auto’s niet stuk kunnen en ‘wel blijven rijden’ is echt niet waar, geloof me het is net een bx wat dat betreft…. alles zit net zo gammel en goedkoop in elkaar en de electronica is nog erger dan van een franse auto….
maarja, als je dan 516km gereden hebt en je hoeft maar 30 liter te tanken maakt dat weer een hoop goed natuurlijk ( 1op 17,2)
en over die BX GTI, raar dat het koelvloeistof er nu alweer uitziet als strontwater, het is in elk geval onder mijn hoede minstens 2x vervangen en volgens mij door de vorige eigenaar ook nog eens een keer.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Ontopic aub! Ik begrijp dat je erg blij bent met een gunstig brandstofverbruik en daar schijnbaar werkelijk alles voor over hebt, maar daar hebben we een cafe topic voor.
Edit: bovenstaande reactie was toen ik je (latere) onderste toevoeging nog niet gezien had…
Trouwens, vanmorgen bij de dealer langsgeweest voor die o-ring van de ontsteking en een koelwaterslang die rechts onder de verdelerkap doorloopt. Deze was erg opgezwollen. De slang moest besteld worden.
Ter indicatie: het olieverbruik was wel zodanig stevig dat er de laatste paar duizend kilometer toch wel een liter olie uitgelekt is (peil gezakt tot minimum). De bak en alles erachter was drijfnat van de olie (in alle inkepingen van de v-bak stond olie) en het lekte ook op straat (kleine plasjes). Grappig dat je er van bovenaf niks van ziet. Ik begon toen ik plasjes zag alweer gelijk te flippen vanwege het carterpangebeuren, maar die bleek kurkdroog te zijn.
Inmiddels heb ik de waterslang en o-ring ook binnen. Nu nog even monteren.
mpostma schreef:Inmiddels heb ik de waterslang en o-ring ook binnen. Nu nog even monteren.
Check: waterslang gemonteerd en o-ring gemonteerd. Daarna weer fijn teruggeparkeerd in de garagebox. Andere keer maar eens uittesten.
Mag ik vragen wat de reden van verkoop is? Gaat de GS Break de plaats van de GTI innemen als tweede auto?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Mag ik vragen wat de reden van verkoop is? Gaat de GS Break de plaats van de GTI innemen als tweede auto?
Gezien bovenstaande gebreken hoef ik er de hoofdprijs niet voor te hebben. Hij heeft sinds de APK eigenlijk voornamelijk in de stalling gestaan en nu ik mijn GS weer rijdend heb is ie eigenlijk overbodig als backup auto. De GTI hoeft ook niet op stel en sprong weg, maar als ik er een redelijk bod op krijg mag hij weg.
Met 2 afgebroken kopbouten wordt het hoofdstuk GTI hierbij voor mij afgesloten. De auto is in zijn geheel verkocht.
Zou de moderator ook dit topic van een slotje willen voorzien?
Totaal aantal Berichten: 27900
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké slot hangt eraan