karel schreef:BX4TC schreef:Ook na vandaag weer hartelijk dank voor de reacties, het is erg leuk om te zien hoeveel mensen reageren!
Keuren zonder APK had ik niet aan gedacht, maar klinkt als een goede optie om de druk te verlagen. Ik ga informeren.
Waarom zou je dat willen dan?
Hij is nog niet niet wegenbelastingvrij, en vanaf het moment dat er een kenteken op zit moet je schorsen om aan de APK-plicht te ontkomen.
Goed verzekeren moet je een auto als dit sowie so wel, en niet alleen WA…
Je hebt gelijk, maar het komt me in mijn planning waarschijnlijk beter uit om het van elkaar los te koppelen. Daarnaast heb ik dan zekerheid over het verkrijgen van een kenteken voordat ik veel moeite en geld in de auto stop (ik heb al een keer soort gelijke problemen meegemaakt).
Maar deze auto is gewoon toegelaten in een EU-land, en dus mag je ‘m op kenteken zetten, mits je de papieren hebt. Douane en RDW sites bevatten alle ins en outs.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Maar deze auto is gewoon toegelaten in een EU-land, en dus mag je ‘m op kenteken zetten, mits je de papieren hebt. Douane en RDW sites bevatten alle ins en outs.
bedankt, ik heb het gelezen en ik heb alle papieren dus dat moet goed komen.
Nieuwe foto’s
Voor de liefhebbers: ik heb vanmiddag een groot aantal nieuwe foto’s toegevoegd nadat ik de stickers van de auto heb afgepeuterd en ben begonnen met het schoonmaken van het interieur.
De auto is behoorlijk versmeerd en verwaarloosd dus het duurt nog wel even voordat ‘ie weer lekker fris oogt. Een nieuwe laklaag op termijn lijkt onvermijdelijk, niet vanwege roest, maar meer vanwege algehele malaise.
Overigens dien je een 25 jaar oude auto ook te schorsen als je wilt ontkomen aan de keuringsplicht [behalve bij>40jaar] en de verzekeringsplicht.
Ik vind het persoonlijk fijn om de invoering en de APK los te koppelen omdat je dan maar één keer naar de RDW hoefd, want als je alle papieren hebt weet je zeker dat het ding op kenteken komt.
De APK kun je dan lekker in je eigen dorp doen, en 10 keer terugkomen als het moet.
Of je moet naast een RDW station wonen natuurlijk. Maar die luxe is niet veel mensen toegedaan denk ik….
Test
Ik woon vlakbij het keuringsstation in Waddinxveen
Ich bin ein Breaker
Re: Nieuwe foto’s
BX4TC schreef:Een nieuwe laklaag op termijn lijkt onvermijdelijk, niet vanwege roest, maar meer vanwege algehele malaise.
Je kan er altijd eerst wel even flink op los poetsen!
Daar word een auto altijd een stuk mooier van…
Ik had trouwens gewone koplampen erin gezet, ik vind die ronden niet zo mooi bij passen…
Maarja over smaak valt niet te twisten!
Groetjes Martijn…
Ps. Wat voor moter licht er nou eigenlijk in zo’n 4TC? ops:
Kan iemand me er wat over vertellen?
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Re: Nieuwe foto’s
CitroMarty schreef:BX4TC schreef:Een nieuwe laklaag op termijn lijkt onvermijdelijk, niet vanwege roest, maar meer vanwege algehele malaise.
Je kan er altijd eerst wel even flink op los poetsen!
Daar word een auto altijd een stuk mooier van…
Ik had trouwens gewone koplampen erin gezet, ik vind die ronden niet zo mooi bij passen…
Maarja over smaak valt niet te twisten!Groetjes Martijn…
Ga ik zeker doen en die koplampen gaan er ook zo snel mogelijk uit. Ik zoek nog nieuwe exemplaren voor een geschikte prijs.
Groeten, Ber
Ps. Wat voor motor licht er nou eigenlijk in zo’n 4TC? ops:
Kan iemand me er wat over vertellen?
Mailaise? Wat is dat eigenlijk? Soort verwering?
Bart1989 schreef:Mailaise? Wat is dat eigenlijk? Soort verwering?
Mailaise is niets, malaise is volgens de Dikke Van Dale:
“sombere, gedrukte stemming “....
Re: Nieuwe foto’s
BX4TC schreef:CitroMarty schreef:BX4TC schreef:Een nieuwe laklaag op termijn lijkt onvermijdelijk, niet vanwege roest, maar meer vanwege algehele malaise.
Je kan er altijd eerst wel even flink op los poetsen!
Daar word een auto altijd een stuk mooier van…
Ik had trouwens gewone koplampen erin gezet, ik vind die ronden niet zo mooi bij passen…
Maarja over smaak valt niet te twisten!Groetjes Martijn…
Ga ik zeker doen en die koplampen gaan er ook zo snel mogelijk uit. Ik zoek nog nieuwe exemplaren voor een geschikte prijs.
Groeten, Bert
Ps. Wat voor motor licht er nou eigenlijk in zo’n 4TC? ops:
Kan iemand me er wat over vertellen?
De motor komt uit een Peugeot 505 Turbo, opgevoerd tot 200 pk, in rally uitvoering tot 380 pk. Hij is in lengterichting geplaats, dit is ook reden dat de neus langer is gemaakt. De versnellingsbak is van een Citroen SM, het achterdifferentieel is van een peugeot 505, de wielophanging met remmen komt van een CX.
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De velgen komen natuurlijk ook van een CX af, en ik denk als je echt gaat zoeken dat je nog wel meer tegen komt
Volgens mij heb ik een keer gelezen dat de motor een 2 liter van Chrysler was. In de lengte-richting geplaatst.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: Nieuwe foto’s
BX4TC schreef:De versnellingsbak is van een Citroen SM…
Weet je dat zeker? De sm bak heeft namelijk geen uitgang aan de achterzijde. En die bakken zijn maar tot 1983 gemaakt. Heb je een foto van de bak? Ben nieuwsgierig!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
klopt wel dat het een chrystler motor is hoor met turbo natuurlijk. spijtig dat de wagen zo zwaar is en vermits hij verlengd is schuift ie gemakkelijk over de neus weg…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!