11 van de 40
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »

Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2 (deel 1)
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27948

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 juli 2008 10:35 PM
  [ # 151 ]

Iedereen weet wat er bedoelt wordt, er wordt in de volkmond dus ook gewoon chroom gebruikt Wink

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 18 juli 2008 10:44 PM
  [ # 152 ]
Arjan Verkade schreef:

Iedereen weet wat er bedoelt wordt, er wordt in de volkmond dus ook gewoon chroom gebruikt Wink

Zucht.  Rolling Eyes

Laughing

Je hebt gelijk hoor, maar ik hoop dat die volksmond ooit gewoon eens het beestje bij de naam gaat noemen. Het is mijn persoonlijk trauma. Sorry.

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 19 juli 2008 12:29 AM
  [ # 153 ]

feli met de apk!

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 19 juli 2008 10:25 PM
  [ # 154 ]

Vandaag weer even lekker bezig geweest.

Gister had ik de CX al gestofzuigd. Vandaag alle interieurdelen met Meguiars Quick Interior Detailer schoon gemaakt. Alle zwarte delen hebben zijn weer diep zwart. Ik zit nu dus in een schoon zeer netjes interieur Cool

Toen ik de CX kocht deden alle display’s in het midden het. Maar op de terugweg begonnen de eerste streepjes al te knipperen Sad
Dit was inmiddels zo erg geworden dat vooral de motortemp bijna helemaal niet meer te lezen was, daar irriteerde ik me natuurlijk aan.

Dus maar besloten het vakje eruit te schroeven, en ja hoor de hele boel donderde uit elkaar Rolling Eyes Alle 5 de schroefjes aan de achterkant waren van het platic afgebroken waardoor er niet voldoende druk meer op het display’s werden gezet om nog goed te werken.
Na even goed gekeken te hebben hoe alles in elkaar zou moeten steken heb ik alles weer op de orginele plaats terug kunnen lijmen.

Met het volgende resultaat Cool

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 19 juli 2008 10:25 PM
  [ # 155 ]
Arjan Verkade schreef:

In de CX naar me werk was idd niet erg vervelend ofzo Wink

Toen ik vanmorgen bij de auto kwam zag ik toch een kleine verassing, de CX stond nog bijna helemaal hoog.
Ze was paar enkele cm’s ingezakt.

Eindelijk iemand die die deurschelpen opvalt Wink
Toen ik de auto te koop zag staan heb ik idd ook aantal keer moeten kijken voordat ik zag wat er anders aan was. Daarna ga je er natuurlijk op letten. Toen in in België op Jumbe was keek ik eens rond en zocht naar een CX serie 2 met zwarte deurhendels om te kijken die het niet had. Eerst zag ik aantal serie 1, waarvan de deurhendels chroom zijn. In de verte toen een CX serie 2 break, en ja hoor die had het ook Shocked
Daarna nooit meer 1 gezien met die schelpen Wink
Ik zou ze zelf niet kopen, maar ik vind het toch wel wat hebben nu dus ik laat ze lekker zitten. Misschien om nog meer zwart aan te brengen komen er misschien ooit nog eens lamellen op de achterruit.

De Xsara is voor een goed bod te koop, maar ik denk niet dat iemand mij genoeg gaat bieden Wink
De Xsara staat nu wel bij de garage, ik heb ze gister omgeruild Smile

Net ook even vol gegooit, ik kon helaas het verbruik niet precies uitrekenen, maar veel beter als 1 op 7 zal het niet geweest zijn denk ik Rolling Eyes
Goed grootste deel van de tank liep wel die rem aan, dus dat zal niet echt meehelpen dan. Redelijk korte ritjes met Turbo aanspreken zal het verbruik ook geen goed doen Wink
Vanaf nu kan ik een beter meting doen.

Hoe werkt de achterruit verwarming trouwens? Rolling Eyes
Ik heb een knop op het plafond met 2 moment standen. 1x iets met “auto” en een normaal achterruit verwamingslogo’tje
Beide standen schieten terug naar de midden stand na het loslaten van de knop. Als ik hem op de normaal stand ingedrukt houd hoor ik wel een relais schakelen. Ik had eigenlijk verwacht dat deze knop ingedrukt zou moeten blijven staan, maar dat doet die niet.

Iemand nog een idee hoe dat zit met die achterruit verwarming? Wink

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 20 juli 2008 12:26 AM
  [ # 156 ]

Die schakelaar van de achteruitverwarming is dan stuk, hij hoort in beide standen te blijven staan. De mijne doet dat wel voor ‘auto’, maar dat heeft geen effect op de achterruit.

De notmale aan stand houd ik op zijn plek met een opgevouwen parkeer bonnetje. De nieuwe schakelaar ligt al 2 jaar in het dashboard kastje.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 20 juli 2008 12:28 AM
  [ # 157 ]

Ik heb inmiddels ook gemerkt dat die auto stand wel blijft staan, maar dan heb ik ook niet het idee dat die wat doet Rolling Eyes

Goed, op zoek naar een nieuwe schakelaar dus..

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 20 juli 2008 01:57 AM
  [ # 158 ]

Of een opgevouwen parkeerbonnetje… Wink

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 20 juli 2008 02:04 AM
  [ # 159 ]

De ‘auto’ is een heel simpele constructie. Als je naar de bedrading kijkt die op de achterruit zit, dan zie je bovenaan in het midden een vierkantje met heel fijne draadjes. De auto werkt op dit vierkantje. Als je achterruit erg bewasemd is, dan is een druppeltje genoeg om de fijne draadjes in dat kleine vierkantje te verbinden en daardoor de hele achterruitverwarming in bedrijf te stellen.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 20 juli 2008 02:12 AM
  [ # 160 ]

Thanx weer wat geleerd Wink
Ik zal die autoknop wel inschakelt laten voorlopig, eens kijken of dat werkt Smile

Tot mijn verbazing heb ik het idee dat die binnentemperatuur draaiwiel ook nog echt werkt. Zover ik tot nu toe begreep zit er aan het dak een sensor. In dat kooitje.
Gewoon climate control (zonder airco dan) in 19 jaar oude CX Cool

Overigens begint die naar beneden vallende zonnewering wel irritant te worden…
En aan die kant waar je de klep uit de houder kan halen is al eens gerommeld, want daar zit een schroef door heen en het houdertje is gebroken.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 20 juli 2008 11:00 AM
  [ # 161 ]

Even een goed houdertje scoren dus. Die heb ik hier nog wel voor je.  Wink

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 21 juli 2008 01:46 AM
  [ # 162 ]

Het blijkt, ik heb er maar eentje.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 21 juli 2008 10:14 PM
  [ # 163 ]

Haha, hoe kan het ook anders Wink

Die van mij zijn overigens wel anders gebroken, dwars over het gehele ding. Wordt nu door een schroef bij elkaar gehouden.

Ik rijdt nu in de regen, want het doet hier niet anders, met klep naar het raam toe, dan blijft die wel redelijk op zijn plek zitten Smile

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 21 juli 2008 10:20 PM
  [ # 164 ]

In ieder geval heb ik er hier eentje die het volgens mij wel goed doet, maar dat weet ik niet, want deze zit in de Gitane. Kijk maar even in mijn lijstje in wat voor staat die auto is. Wij hebben haar zo gekregen, dus er nooit mee gereden, mag je geloven.  Laughing

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 21 juli 2008 11:29 PM
  [ # 165 ]

Ik denk dat ik hier in NL ook maar eens zo’n sloper moet gaan zoeken en eens een bezoekje moet gaan brengen. Dan kan ik ook direct die achterruit verwarmingschakelaar meenemen Wink

Vandaag van McDean een tiptoetsschakelaar ontvangen voor het linkervoorraam. Ik hoorde wel het relais schakelen, maar het raam ging niet open.

@ McDean nogmaals bedankt Wink

Even topic geopend voor het fixen van het raam:  

Inmiddels ruim 300 km met de CX gereden, en het bevalt steeds meer Cool
Ik had eigenlijk nog nooit in een CX gestuurd, maar denk dat ik me dr wel helemaal in thuis ga voelen Wink
Op lage snelheden in druk verkeer vind ik hem nog niet helemaal lekker rijden, dan heeft die soms toch de neiging om wat te gaan schokken. Zeker als je elke keer van het gas moet.

Ook nog een stukje file gereden, de temp bleef rond de 90 voor de motor en 83 a 87 voor het water. Wat lager op de snelweg komt de olie richting de 100 of er net iets over. Lijkt me allemaal redelijk netjes?

Profiel  

11 van de 40
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook