Totaal aantal Berichten: 807
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Sinds een tijdje rammelt hij bij mij aan de passagierskant en mijn vermoeden is dat 1 van de bedieningshandels van de ventilatie uitstroom is losgeraakt. Volgens mij kom je daar alleen bij als het dashboard weg is, dus dat heb ik net maar even verwijderd. Daarna kwam ik nog 2 schroeven tegen, die zijn ook weg, alleen nu zit het ventilatie huis nog steeds vast. Enig idee waar ik het nu moet zoeken? Moet er in de motorruimte nog het een en ander worden losgehaald?
deze dus:
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
met die 2 boutjes aan de onderkant moet ie er toch echt uitkunnen
wil wel eens goed vast zitten door het verdroogde rubber wat aan de kant van je schutboard zit ; links van de ruitewisser motor. wel goed scheuren aan de luchttunnel; zit zelden los.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ze zitten vaak door warmte en leeftijd verkleefd met de bituum matten die ernaast en boven tegen het chassis aan zitten. Kwestie van even een beetje wringen. 2 schroefjes en aan de motorzijde de slang eraf halen natuurlijk..
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
tnx voor de adviezen, t bleek dat het rubber aan de motorzijde nogal verkleefd was.
Ondertussen heb ik de ventilatie unit eruit, en inderdaad zaten de schuiven los, zie foto. Het rode ringetje vond ik ergens onder het dashboard terug, maar zat dit nou hier, samen met een schroef? In de onderdelenlijst staat bij mij deze unit als 1 geheel, dus ik weet niet of ik nu gewoon de schroef mis of dat er iets is afgebroken.
en hieronder, de schuif eraf:
zo te zien is dat 1 van de 2 ringen waarmee je je luchttunnel mee vast zet. lijkt wel of dat mechanisme vast hoort te zitten met een “half maantje” deze worden ook gebruikt bij het vastzetten van de snaren tbv de meedraaibare verstralers 3e neus.
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
‘ring’ als in ring onder de schroeven? Dan moet ik nog naar de andere ring gaan zoeken, maar volgens mij heb ik twee metalen ringetjes en twee schroefjes losgehaald, dus daar zat het dacht ik niet.
het ‘halve maantje’, hoe wordt zoiets bevestigd? Ik heb geen meedraaiende lampen, weet dat dus niet. Gaat dat net als een borgringetje in een sleufje? Dat leek hier namelijk een beetje afgesleten cq afgebroken…
boeman schreef:het ‘halve maantje’, hoe wordt zoiets bevestigd? Ik heb geen meedraaiende lampen, weet dat dus niet. Gaat dat net als een borgringetje in een sleufje? Dat leek hier namelijk een beetje afgesleten cq afgebroken…
inderdaad; als een borgringetje in een sleufje
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Er was dus een stukkie plastic afgebroken, waardoor het borgringetje niet meer vast zat. Ik heb er nu een ringetje met schroefje in gedraaid, vastgezet met Loctite. Ook meteen maar even het luchtkanaal van binnen schoon gemaakt, en de isolatie van het overgangsslurfje was helemaal verdroogd, de resten daarvan verwijderd.
Shroefje, ringetje met loctite bevestigen: 5 minuten.
Dashboard loshalen, ventilatie-unit verwijderen, luchtkanaal schoonmaken, ventilatie-unit vastzetten, dashboard terugzetten: 4 uur.
Ach ja, ik ben in ieder geval van het rammeltje af.
Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Rammeltje opgelost: onbetaalbaar