Roest was ook een optie, vandaar dat je nooit BX’en met roest tegenkomt
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Nou roestende uitlaatophanging was inderdaad standaard
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Electrisch (verwarmde) spiegels was ook optie.
Sommige types hebben One Touch Raambediening.
Spatlappen.
En dan heb je natuurlijk ook nog de cituning opties, maar dit zijn niet echte fabrieks opties natuurlijk
vortex schreef:de bx sport had ook bruin getint glas, dat is ook iets wat je zelden ziet, en ook niet meer te verkrijgen is. daar heb ik gelukkig ook een complete set van staan, alleen de voorruit is helaas gebroken
Mijn 16v Mk1 heeft ook brons getint glas, is gewoon te krijgen bij bijv. Carglass
BX16v schreef:Electrisch (verwarmde) spiegels was ook optie.
Sommige types hebben One Touch Raambediening.
Spatlappen.
En dan heb je natuurlijk ook nog de cituning opties, maar dit zijn niet echte fabrieks opties natuurlijk
Die one-touch raambediening, is dat ook later in te bouwen?zo ja, hoe en wat heb ik nodig dan, uit een sloper ofzow. Ik heb de schakelaar al, maar de stekker is anders (damm)
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?
BX16v schreef:Electrisch (verwarmde) spiegels was ook optie.
Sommige types hebben One Touch Raambediening.
Je bedoelt er die z.g. dubbele schakelaars mee….in het midden de regeling voor kleine stukjes en de buitenkant van de schakelaar gaat ie in 1x naar beneden ?
Die had ik ook op mijn laatste TZD-turbo…..en in deze 94’er TGD break zitten weer de gewone enkele schakelaars.
Maar beiden zijn i.i.g. beter dan die krengen van de Xantia….God, wat heb ik die dingen vervloekt toen ik een jaar geleden 4 maanden lang een Xantia TD had.
Je raam een 5 mm open zetten is mij NOOIT gelukt ....en het zijn nog kleine rotschakelaars ook…..die van de BX zijn ten minste lekker groot.
Heb dat gisteravond ook weer ondervonden toen ik even de Xantia D van Renz wakker schudde….en er even een stukje mee heb gereden.
Ik BLIJF ruzie houden met die schakelaars.
Die one-touch raambediening, is dat ook later in te bouwen?zo ja, hoe en wat heb ik nodig dan, uit een sloper ofzow. Ik heb de schakelaar al, maar de stekker is anders (damm)
nou.. het is iets meer dan de schakelaar. In de deur zit een zwart kastje met elektronica die de boel aanstuurt. Die moet je in elk geval hebben, en verder wat verstand van elektra.
Ik dacht dat alle BXen met elek. ramen one touch bediening linksvoor hadden? Niet dus… In mijn TZI zit ‘t wel, is best handig! De schakelaar is alleen minder degelijk dan de andere raamschakelaars.
ik heb wel de one touch schakelaar heel soms lukt het om het raam hiermee open te krijgen,dicht doen is er niet bij. :20
soms gebeurt het,als ik instap en de auto op contact zet,dat het raam helemaal open gaat ..
De normale bediening is trouwens ook niet iets om complimenten over te schrijven
trots bezitter van een xantia2.0i sx
voorheen 1 x BX 14 TGE 2 x BX CANNES,BX TZD turbo
Harm schreef:Die one-touch raambediening, is dat ook later in te bouwen?zo ja, hoe en wat heb ik nodig dan, uit een sloper ofzow. Ik heb de schakelaar al, maar de stekker is anders (damm)
nou.. het is iets meer dan de schakelaar. In de deur zit een zwart kastje met elektronica die de boel aanstuurt. Die moet je in elk geval hebben, en verder wat verstand van elektra.
dat kassie met bijbehorende kabel rotzooi heb ik nog liggen. of ie het doet.. geen idee. ik wilde em eigenlijk aan m’n passagiersraam hangen, maar zonder knop is dat een beetje moeilijk.
turbodiesel schreef:ik heb wel de one touch schakelaar heel soms lukt het om het raam hiermee open te krijgen,dicht doen is er niet bij. :20
soms gebeurt het,als ik instap en de auto op contact zet,dat het raam helemaal open gaat ..
De normale bediening is trouwens ook niet iets om complimenten over te schrijven
dat had ik ook bij een van m’n ramen. hij ging wel open, maar niet meer dicht.. bleek dat het contactje dat in het knopje zit, verbogen was, en geen contact meer maakte wanneer er op de knop werd gedrukt. misschien heb jij datzelfde probleem. is een klusje van 5 minuutjes.
Mijn Tzi uit ‘92 heeft ook one touch die zonder problemen werkt
T(h)ijs schreef:Nou roestende uitlaatophanging was inderdaad standaard
Klopt, en mijn BX Leader heeft die optie.
Op het punt waar de achterste uitlaatophanging hoort te hangen is de kofferbakbodem roestig en die ophanging is volledig weg.
Gelukkig heb ik op de sloop een goede weten te vinden. Nu ff een plaatje lassen op de bodem en dan die ophanging erop en dan kan ie naar de APK gaan…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
XBXG schreef:T(h)ijs schreef:Nou roestende uitlaatophanging was inderdaad standaard
Klopt, en mijn BX Leader heeft die optie.
Op het punt waar de achterste uitlaatophanging hoort te hangen is de kofferbakbodem roestig en die ophanging is volledig weg.
Gelukkig heb ik op de sloop een goede weten te vinden. Nu ff een plaatje lassen op de bodem en dan die ophanging erop en dan kan ie naar de APK gaan…
Bij mijn BX 1.4i was die ook afgebroken. Zelf had ik het met een draadje vast gemaakt (ijzerdraad met plastic) maar dat mocht niet voor de APK. De garage heeft hem vast gelast.
In de GTI heb ik trouwens ook 1 touch bediening voor het linker voorraam. De knopjes zitten ook in een XM V6 24V heb ik gezien op de meeting, dat vond ik wel grappig.
easternnl schreef:In de GTI heb ik trouwens ook 1 touch bediening voor het linker voorraam. De knopjes zitten ook in een XM V6 24V heb ik gezien op de meeting, dat vond ik wel grappig.
Ze zitten in wel meer Xm’s hoor.
Ook zitten ze in de Peugeot 505 en 605.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
deur63 schreef:Harm schreef:Die one-touch raambediening, is dat ook later in te bouwen?zo ja, hoe en wat heb ik nodig dan, uit een sloper ofzow. Ik heb de schakelaar al, maar de stekker is anders (damm)
nou.. het is iets meer dan de schakelaar. In de deur zit een zwart kastje met elektronica die de boel aanstuurt. Die moet je in elk geval hebben, en verder wat verstand van elektra.
dat kassie met bijbehorende kabel rotzooi heb ik nog liggen. of ie het doet.. geen idee. ik wilde em eigenlijk aan m’n passagiersraam hangen, maar zonder knop is dat een beetje moeilijk.
turbodiesel schreef:ik heb wel de one touch schakelaar heel soms lukt het om het raam hiermee open te krijgen,dicht doen is er niet bij. :20
soms gebeurt het,als ik instap en de auto op contact zet,dat het raam helemaal open gaat ..
De normale bediening is trouwens ook niet iets om complimenten over te schrijvendat had ik ook bij een van m’n ramen. hij ging wel open, maar niet meer dicht.. bleek dat het contactje dat in het knopje zit, verbogen was, en geen contact meer maakte wanneer er op de knop werd gedrukt. misschien heb jij datzelfde probleem. is een klusje van 5 minuutjes.
bedankt voor de tip ,zal het eens een keer bekjken
trots bezitter van een xantia2.0i sx
voorheen 1 x BX 14 TGE 2 x BX CANNES,BX TZD turbo