2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Electrisch probleem(pje)
JoF
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 20-03-2005

Gepost: 18 juni 2008 12:25 PM
  [ # 16 ]
GW-tje schreef:

Benjamin zegt links als je voor de auto staat….....maar, dan moet je wel met je rug naar de D toe gaan staan

Wie gaat er nu met zijn rug naar de DS toe staan ? Dat doe je toch niet Laughing ? Het is dus gewoon het zekeringenkastje dat ik al kende (links, aan de bestuurderskant, aan dezelfde kant als de accu, en ook die is links gemonteerd gezien het bouwjaar) en…...nee, DriverD, ik heb géén Engelse uitvoering Wink .

Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)

Profiel  
 
benjamin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 06-05-2005

Gepost: 18 juni 2008 02:15 PM
  [ # 17 ]

Was er eigenlijk vanuit gegaan dat het type wat jij hebt van een vroeger type was Wink
De DS 21 van rond 1967 , 1968 hebben namelijk een tweede zekeringkast Idea

En nee natuurlijk ga je niet met je rug naar de auto staan Idea

En hoewel die hokken ook wel snoek genoemd worden spreken we hier ook niet over stuur danwel bakboord , maar gewoon links en rechts Wink

Dan toch maar even de draad naar het startrelais nalopen en zonodig fixeren Wink

When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 19 juni 2008 01:07 PM
  [ # 18 ]
JoF schreef:
GW-tje schreef:

Benjamin zegt links als je voor de auto staat….....maar, dan moet je wel met je rug naar de D toe gaan staan

Wie gaat er nu met zijn rug naar de DS toe staan ? Dat doe je toch niet Laughing ? .

Inderdaad. De meest aanbevelenswaardige positie is achter het stuur.  Exclamation

  - Oscar -

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 19 juni 2008 02:50 PM
  [ # 19 ]

Rechts achterin is ook helemaal niet verkeerd Very Happy


O ja,  Surprisedfftopic

knuffel

Profiel  
 
JoF
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 20-03-2005

Gepost: 14 juli 2008 09:12 PM
  [ # 20 ]

Probleempje lijkt inderdaad opgelost na het plaatsen van een nieuw startrelais. Meteen ook alle bedrading die er nog lag van de oude dynamo en die niet meer functioneel was, verwijderd.
Bedankt voor alle advies Wink .

Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 juli 2008 01:31 AM
  [ # 21 ]

Re: Electrisch probleem(pje)

JoF schreef:

Dag,

graag wil ik jullie het volgend probleempje voorleggen:

VERSCHIJNSEL: korte stroomonderbreking waardoor o.a. motor hapert

ACHTERGRONDINFORMATIE: Het betreft een DS 21 Hydraulique waar ik 2 maanden geleden 1-2-3-ontsteking heb laten inbouwen. Ruim een half jaar geleden is er een nieuwe dynamo geplaatst met interne regelaar. Toen de stroomonderbreking zich voor het eerst voordeed (3 weken geleden) liep de motor stationair en die viel dus acuut stil en geen enkel controlelampje brandde nog. Ik dacht eerst aan een zekering, maar die waren alle 4 oké. Contact uit/aan/uit en alles werkte weer als vanouds. Tijdens het rijden merkte ik dat de radio (die niet via het contact is aangesloten) soms voor korte tijd uitviel (verlichting en geluid vielen uit), soms gevolgd door horten en stoten van de motor, en dat ging vanzelf weer over. Overigens viel het geheugen van de radio bij die korte onderbrekingen (< 1 seconde) niet uit, dus de constante stroomvoorziening werkte blijkbaar nog wél. Garage Sanders had mij al eens gewezen op mogelijke bobineproblemen na het installeren van 1-2-3 ontsteking, dus de bobine heb ik preventief vervangen, ervan uitgaande dat dit de oorzaak was (bovendien zat één van de aansluitingen redelijk los). En ik moet zeggen: daarna ging het gedurende pakweg 300 kilometer prima Laughing , maar gisteren waren er weer dezelfde verschijnselen Twisted Evil. Wat mij opvalt: als ik start, valt de radio even uit, en dat is een voorziening die ik wél ken van moderne auto’s (dan wordt er zoveel mogelijk vermogen naar de startmotor gestuurd), maar die ik niet verwacht op een DS. Voor zover ik kan nagaan, heb ik alle bedrading die met aarding te maken heeft, gecontroleerd.

VRAAG: Waar moet ik de oorzaak van de storing zoeken ? Aarding, bedrading, 1-2-3 ontsteking, of….....????

Het uitvallen van de radio tijdens starten heb ik ook. Volgens mij is dit een karakteristiek van de radio en niet van de auto.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
JoF
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 20-03-2005

Gepost: 15 juli 2008 09:18 PM
  [ # 22 ]

Re: Electrisch probleem(pje)

jantje1948 schreef:

Volgens mij is dit een karakteristiek van de radio en niet van de auto.

Ja, had ik zélf ook kunnen bedenken, ik herken het vanuit het gebruik van een radio in mijn 2CV Surprisedops: .

Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 20 juli 2008 02:18 PM
  [ # 23 ]

Heb ik ook in m’n Xantia. Ik denk dat de radio een beveiliging heeft dat als ie te weinig spanning krijgt, dat ie er mee op houdt. Ik weet dus niet of dit ook werkt als de motor uit staat en je laat de radio voor lange tijd aan, dat de radio ervoor zorgt dat er genoeg stroom over blijft om nog te kunnen starten als de accu dus leegbegint te geraken.

Groetjes, Bart

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook