4 van de 8
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Janwillem’s BX 1.9 TZI
Janwillem
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 204
Geregistreerd: 20-01-2007

Gepost: 12 mei 2008 08:24 PM
  [ # 46 ]

Zo vandaag weer even aan de slag geweest:
Het clipje heb ik heel gemakkelijk via een uitschuifbaar magneetje achter het dashboard vandaan kunnen vissen. Scheelde weer een demontage.

Tevens het schermpje schoongemaakt die aangeeft of de deuren open/dicht zijn. Helaas liet de witte verf los van de afbeelding die de contouren van de auto weergeeft. Volgens mij zijn die lijntje niet zo gemakkelijk zelf te zetten. Op de sloop is er vast nog wel 1 te vinden.

Verder nog een inspectie gemaakt om de auto heen en helaas ontdekt dat de uitlaatophanging geheel doorgeroest is en zelfs loshangt. Bekend euvel… Binnenkort maar eens laten lassen door een vriend.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 13 mei 2008 02:13 AM
  [ # 47 ]
Janwillem schreef:

Tevens het schermpje schoongemaakt die aangeeft of de deuren open/dicht zijn. Helaas liet de witte verf los van de afbeelding die de contouren van de auto weergeeft. Volgens mij zijn die lijntje niet zo gemakkelijk zelf te zetten. Op de sloop is er vast nog wel 1 te vinden.

Daar zit ook nog een lampje in dat hoort te branden met de dashboardverlichting. Ziet er feëriek uit in het donker, dat groene licht Cool

Profiel  
 
Janwillem
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 204
Geregistreerd: 20-01-2007

Gepost: 13 mei 2008 12:47 PM
  [ # 48 ]

Heeft iemand ervaring met het lassen van de uitlaatophanging…
Zaken waar ik op moet letten? Zitten er brandbare zaken in de omgeving van de ophanging?

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 13 mei 2008 05:00 PM
  [ # 49 ]

Neuh,
is voor iemand die wel kan lassen, geen enkel probleem Wink

Maar je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat je er vanaf 2 kanten goed bijkunt Wink

Profiel  
 
Janwillem
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 204
Geregistreerd: 20-01-2007

Gepost: 30 mei 2008 11:36 PM
  [ # 50 ]

Een paar dagen geleden wou ik de BX starten, maar toen was de accu leeg.
Ondertussen heb ik de accu opgeladen en weer in de auto gezet.
Nu meet ik met de multimeter de volgende waarden:
12,7 V in gewone toestand
14,6 V als de motor aanstaat

Is die 14,6 abnormaal? Duidt dit op een probleem met de spanningsregelaar?

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 30 mei 2008 11:43 PM
  [ # 51 ]

Volgens mij is dat wel redelijk normaal.

Profiel  
 
Janwillem
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 204
Geregistreerd: 20-01-2007

Gepost: 31 mei 2008 01:16 AM
  [ # 52 ]

Ik snap dan alleen nog niet hoe de accu leeg heeft kunnen lopen Confused

Profiel  
 
Janwillem
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 204
Geregistreerd: 20-01-2007

Gepost: 31 mei 2008 08:52 PM
  [ # 53 ]

Vandaag maar even dezelfde meting gedaan bij de Xantia en daar kwam ongeveer hetzelfde uit:
12,5 V bij stilstand
14,5 V bij draaiende motor

De waarden van de BX lijken me dus niet zo raar, maar nu nog de vraag hoe de accu leeg heeft kunnen lopen…
Is een lekstroom het waarschijnlijkst?

Profiel  
 
Janwillem
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 204
Geregistreerd: 20-01-2007

Gepost: 21 juli 2008 12:00 AM
  [ # 54 ]

Het is een tijdje stil geweest dus dat betekent geen grote problemen Laughing

Gister ontdekt dat de auto wat olie lekte bij de stroomverdeler. Dus deze even losgemaakt en goed schoongemaakt in de omgeving van dat ding.
Nu vroeg ik mij af of er niet iets van een pakking moet tussen de stroomverdeler en de cilinderkop. Lijkt mij van wel, maar wat voor pakking? Vloeibare?

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 21 juli 2008 01:45 AM
  [ # 55 ]
Janwillem schreef:

Het is een tijdje stil geweest dus dat betekent geen grote problemen Laughing

Gister ontdekt dat de auto wat olie lekte bij de stroomverdeler. Dus deze even losgemaakt en goed schoongemaakt in de omgeving van dat ding.
Nu vroeg ik mij af of er niet iets van een pakking moet tussen de stroomverdeler en de cilinderkop. Lijkt mij van wel, maar wat voor pakking? Vloeibare?

Je kunt het verdelerhuis losschroeven en van de kop afhalen. Dan zul je zien dat daarachter een rubberring zit, of in ieder geval dat daar een uitsparing voor aanwezig is (ze zijn ook weleens weggehaald, die ringen). Deze gaat vaak lekken. Dit is ws ook bij jouw auto het geval. Overigens is het monteren van het verdelerhuis niet moeilijk; de pasnokjes kunnen maar op een manier teruggezet worden. Let bij montage wel op dat het ding recht zit en de schroeven er makkelijk ingaan, je draait zo’n oortje makkelijk kapot. Succes! Cool

Profiel  
 
Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 22 juli 2008 01:41 AM
  [ # 56 ]

die rinngen horen er weldegelijk tussenBij een verdelerkapontsteking
het nummer is 593360 te bestellen bij de dealer

de citroen-liefhebber

Profiel  
 
Janwillem
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 204
Geregistreerd: 20-01-2007

Gepost: 22 juli 2008 11:18 PM
  [ # 57 ]
Hilko16TZI schreef:
Janwillem schreef:

Tevens het schermpje schoongemaakt die aangeeft of de deuren open/dicht zijn. Helaas liet de witte verf los van de afbeelding die de contouren van de auto weergeeft. Volgens mij zijn die lijntje niet zo gemakkelijk zelf te zetten. Op de sloop is er vast nog wel 1 te vinden.

Daar zit ook nog een lampje in dat hoort te branden met de dashboardverlichting. Ziet er feëriek uit in het donker, dat groene licht Cool

Ik zag vandaag dat dit bij mij niet het geval is (het ziet er niet feëriek uit Wink . Dus dat lampje moet ik ook even vervangen

Profiel  
 
Janwillem
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 204
Geregistreerd: 20-01-2007

Gepost: 25 augustus 2008 10:28 AM
  [ # 58 ]

Gister maar weer eens een lekker stukje gereden.
Eerst stukjes binnen de stad en vervolgens een stuk snelweg.
Daar gebeurde echter iets raars: na een kilometertje of 20 begon de auto zo rond de 110 km/u behoorlijk te horten en stoten (inhouden van de motor).
Vervolgens even bij iemand op bezoek geweest en weer via de snelweg terug en wederom na 20 km dat horten en stoten (bij 110km/u).
Het viel me op dat de dashboardverlichting hierbij ook licht meeknipperde.

Hebben jullie een idee waar ik moet beginnen met zoeken om de fout te vinden?

Profiel  
 
Janwillem
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 204
Geregistreerd: 20-01-2007

Gepost: 01 september 2008 12:28 AM
  [ # 59 ]

Vandaag begonnen met het vernieuwen van de bougies. Tevens wil ik een nieuwe rotor op de stroomverdeler zetten, maar ik stuit op een probleem. Ik zie niet in hoe ik die rotor eraf kan halen (zie nergens schroefjes oid).
Ik heb een foto gemaakt van de stroomverdeler, misschien dat iemand mij kan helpen? (het gaat om een Ducellier stroomverdeler)

http://www.mijnalbum.nl/Album=ZA4DY4ZD

Tevens de stationairregelaar (stappenmotor?) eruit gehaald, want deze wou ik schoonmaken. Helaas krijg ik ook dit onderdeel niet open. De aansluiting voor de luchtslangen zit dmv lipjes die verbogen zijn aan de rest van het apparaat (de lipjes vallen in een sleuf). Ik kan deze wel verbuigen, maar weet niet of dat de oplossing is.

Voor een foto zie ook:

http://www.mijnalbum.nl/Album=ZA4DY4ZD

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 01 september 2008 02:20 AM
  [ # 60 ]

De rotor moet er gewoon van af met (licht) geweld. Hij zit er op geklemd. Na enkele jaren wil hij wel eens goed vast zitten. Dus gewoon even goed trekken (waarschijnlijk zal het plastic wel breken, maar das dan jammer).

Qua stationairmotor; geen idee, die versie van de stationairmotor ken ik (nog) niet. Al zou mijn gti er ook zo een moeten hebben Surprisedops:

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
 
4 van de 8
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook