











































Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Iedereen weet wat er bedoelt wordt, er wordt in de volkmond dus ook gewoon chroom gebruikt



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Arjan Verkade schreef:Iedereen weet wat er bedoelt wordt, er wordt in de volkmond dus ook gewoon chroom gebruikt
Zucht.
Je hebt gelijk hoor, maar ik hoop dat die volksmond ooit gewoon eens het beestje bij de naam gaat noemen. Het is mijn persoonlijk trauma. Sorry.


























Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
feli met de apk!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!












































Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Vandaag weer even lekker bezig geweest.
Gister had ik de CX al gestofzuigd. Vandaag alle interieurdelen met Meguiars Quick Interior Detailer schoon gemaakt. Alle zwarte delen hebben zijn weer diep zwart. Ik zit nu dus in een schoon zeer netjes interieur
Toen ik de CX kocht deden alle display’s in het midden het. Maar op de terugweg begonnen de eerste streepjes al te knipperen
Dit was inmiddels zo erg geworden dat vooral de motortemp bijna helemaal niet meer te lezen was, daar irriteerde ik me natuurlijk aan.
Dus maar besloten het vakje eruit te schroeven, en ja hoor de hele boel donderde uit elkaar Alle 5 de schroefjes aan de achterkant waren van het platic afgebroken waardoor er niet voldoende druk meer op het display’s werden gezet om nog goed te werken.
Na even goed gekeken te hebben hoe alles in elkaar zou moeten steken heb ik alles weer op de orginele plaats terug kunnen lijmen.
Met het volgende resultaat












































Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Arjan Verkade schreef:In de CX naar me werk was idd niet erg vervelend ofzo
Toen ik vanmorgen bij de auto kwam zag ik toch een kleine verassing, de CX stond nog bijna helemaal hoog.
Ze was paar enkele cm’s ingezakt.Eindelijk iemand die die deurschelpen opvalt
Toen ik de auto te koop zag staan heb ik idd ook aantal keer moeten kijken voordat ik zag wat er anders aan was. Daarna ga je er natuurlijk op letten. Toen in in België op Jumbe was keek ik eens rond en zocht naar een CX serie 2 met zwarte deurhendels om te kijken die het niet had. Eerst zag ik aantal serie 1, waarvan de deurhendels chroom zijn. In de verte toen een CX serie 2 break, en ja hoor die had het ook![]()
Daarna nooit meer 1 gezien met die schelpen
Ik zou ze zelf niet kopen, maar ik vind het toch wel wat hebben nu dus ik laat ze lekker zitten. Misschien om nog meer zwart aan te brengen komen er misschien ooit nog eens lamellen op de achterruit.De Xsara is voor een goed bod te koop, maar ik denk niet dat iemand mij genoeg gaat bieden
De Xsara staat nu wel bij de garage, ik heb ze gister omgeruildNet ook even vol gegooit, ik kon helaas het verbruik niet precies uitrekenen, maar veel beter als 1 op 7 zal het niet geweest zijn denk ik
![]()
Goed grootste deel van de tank liep wel die rem aan, dus dat zal niet echt meehelpen dan. Redelijk korte ritjes met Turbo aanspreken zal het verbruik ook geen goed doen
Vanaf nu kan ik een beter meting doen.Hoe werkt de achterruit verwarming trouwens?
![]()
Ik heb een knop op het plafond met 2 moment standen. 1x iets met “auto” en een normaal achterruit verwamingslogo’tje
Beide standen schieten terug naar de midden stand na het loslaten van de knop. Als ik hem op de normaal stand ingedrukt houd hoor ik wel een relais schakelen. Ik had eigenlijk verwacht dat deze knop ingedrukt zou moeten blijven staan, maar dat doet die niet.
Iemand nog een idee hoe dat zit met die achterruit verwarming?


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Die schakelaar van de achteruitverwarming is dan stuk, hij hoort in beide standen te blijven staan. De mijne doet dat wel voor ‘auto’, maar dat heeft geen effect op de achterruit.
De notmale aan stand houd ik op zijn plek met een opgevouwen parkeer bonnetje. De nieuwe schakelaar ligt al 2 jaar in het dashboard kastje.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!












































Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb inmiddels ook gemerkt dat die auto stand wel blijft staan, maar dan heb ik ook niet het idee dat die wat doet
Goed, op zoek naar een nieuwe schakelaar dus..


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Of een opgevouwen parkeerbonnetje…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
De ‘auto’ is een heel simpele constructie. Als je naar de bedrading kijkt die op de achterruit zit, dan zie je bovenaan in het midden een vierkantje met heel fijne draadjes. De auto werkt op dit vierkantje. Als je achterruit erg bewasemd is, dan is een druppeltje genoeg om de fijne draadjes in dat kleine vierkantje te verbinden en daardoor de hele achterruitverwarming in bedrijf te stellen.












































Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanx weer wat geleerd
Ik zal die autoknop wel inschakelt laten voorlopig, eens kijken of dat werkt
Tot mijn verbazing heb ik het idee dat die binnentemperatuur draaiwiel ook nog echt werkt. Zover ik tot nu toe begreep zit er aan het dak een sensor. In dat kooitje.
Gewoon climate control (zonder airco dan) in 19 jaar oude CX
Overigens begint die naar beneden vallende zonnewering wel irritant te worden…
En aan die kant waar je de klep uit de houder kan halen is al eens gerommeld, want daar zit een schroef door heen en het houdertje is gebroken.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Even een goed houdertje scoren dus. Die heb ik hier nog wel voor je.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Het blijkt, ik heb er maar eentje.












































Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Haha, hoe kan het ook anders
Die van mij zijn overigens wel anders gebroken, dwars over het gehele ding. Wordt nu door een schroef bij elkaar gehouden.
Ik rijdt nu in de regen, want het doet hier niet anders, met klep naar het raam toe, dan blijft die wel redelijk op zijn plek zitten



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
In ieder geval heb ik er hier eentje die het volgens mij wel goed doet, maar dat weet ik niet, want deze zit in de Gitane. Kijk maar even in mijn lijstje in wat voor staat die auto is. Wij hebben haar zo gekregen, dus er nooit mee gereden, mag je geloven.












































Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik denk dat ik hier in NL ook maar eens zo’n sloper moet gaan zoeken en eens een bezoekje moet gaan brengen. Dan kan ik ook direct die achterruit verwarmingschakelaar meenemen
Vandaag van McDean een tiptoetsschakelaar ontvangen voor het linkervoorraam. Ik hoorde wel het relais schakelen, maar het raam ging niet open.
@ McDean nogmaals bedankt
Even topic geopend voor het fixen van het raam:
Inmiddels ruim 300 km met de CX gereden, en het bevalt steeds meer
Ik had eigenlijk nog nooit in een CX gestuurd, maar denk dat ik me dr wel helemaal in thuis ga voelen
Op lage snelheden in druk verkeer vind ik hem nog niet helemaal lekker rijden, dan heeft die soms toch de neiging om wat te gaan schokken. Zeker als je elke keer van het gas moet.
Ook nog een stukje file gereden, de temp bleef rond de 90 voor de motor en 83 a 87 voor het water. Wat lager op de snelweg komt de olie richting de 100 of er net iets over. Lijkt me allemaal redelijk netjes?