als je als 18 jarige je eerste Dspecial koopt en in ‘het milieu’ terechtkomt dan kan het niet anders of je maakt wat ‘zotte stoten mee’.
en aangezien het vakantie is en het regent laat uw stoten maar horen, hier volgt alvast de mijne
Omdat de DSsen in de tijd zonder internet nog schaars waren gingen we een godin redden van de ondergang.
Samen met een vriend gingen we een DS halen in het Gentse waarvan we wisten dat de hydraulica stuk was, maar de bloedende dame reed nog.
Gelukkig waren we toch zo slim geweest om een kipremork te huren en zo met een DS break de dame thuis te halen.
Ter plaatse aangekomen , de wagen gekocht en gestart kwam in de verste verte niet omhoog dus de kipremork opgekrikt zodat we de dame rustig konden optrekken.
OPTREKKEN ? lachte m’n vriend, ik zal ze omhoog rijden en als ik boven ben laat jij de remork zakken. Ik keek hem een beetje argwanend aan maar hij zat al gas te geven en vloog de remork op.
Toen hij boven kwam moet hij beseft hebben dat ook de remmen op hetzelfde hydraulisch (leeg) circuit zaten want het volgende moment vloog de dame ... over de remork met de voorste wielen, bijna met de snuit in de achterklep van de DS break !!! haha, kun je je wel voorstellen zekerss !! raket !!
Dame plat op de buik op de remork, over de haspel om ze normaalgezien mee op te trekken ... nog nooit zoveel beziens gehad met zo’n combinatie…
Na veel gelach (uit wanhoop) en gevloek (gij smerige teef) konden we ze opkrikken en in een redelijk normale positie naar huis brengen.
Sindsdien denk ik meer dan ooit aan de woorden die m’n vader me geleerd heeft
Bezint eer ge begint ! wink
Totaal aantal Berichten: 555
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Is het nog goed gekomen met die DS?
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Citroen!
hebben de dame mooi gedemonteerd voor onderdelen, we waren al blij dat de break onbeschadigd was !