Probleempje. Vanmorgen stond er een plas(je) LHM onder het rechtvoorspatbord. Zal wel lekzak of iets dergelijks zijn. Maar de slimmerik-gasinstallateur heeft de aanvoerleiding van het gas door het spatbord gelegd! Moet ik nu eerst de tank leegrijden voordat ik de aanvoerleiding los kan koppelen en het spatbord eraf kan halen? Of zit er iets van een veiligheidsventiel op de tank die voorkomt dat het gas wegstroomt?
P.S. Valeo-startmotor geplaatst. Is een aanrader, gooit motor soepeltjes en vooral razendsnel rond!
Groet Marcel
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Er zit inderdaad nog een afsluiter op de tank, enkel het LPG in de leiding zal ontsnappen.
Met een schroevendraaier kun je de werking van de afsluiter op de tank testen. Bij het aanzetten van het contact zal hij een aantal seconden open gaan, als de motor loopt blijft hij open, slaat hij af dan sluit hij. In geopende toestand is de afsluiter magnetisch, een schroevendraaier bljft er dan enigzins op plakken.
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Meestal zijn de slimmerikken wel zo slim dat het spatbord er gewoon af kan en het afdekplaatje van de hydrauliek kan dan onder de gasleiding door naar beneden eraf.
Gaten boren IN het spatbord is extra werk en daar zitten zij ook niet om verlegen
Meestal zijn de slimmerikken wel zo slim dat het spatbord er gewoon af kan en het afdekplaatje van de hydrauliek kan dan onder de gasleiding door naar beneden eraf.
Maar dus niet in mijn geval!
Groet Marcel
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-: