Totaal aantal Berichten: 40
- Berlingo 2.0HDI 500 4x4 dangel
- Xsara 1.6I BREAK
- Jumpy 1200 L2H1 1.6HDI 500
Ik ben wel benieuwd naar foto’s van de tussenstappen en het eindresultaat.
Lijkt me trouwens wel grappig om een foto te maken van jou verlaagde Berlingo naast mijn 11 cm verhoogde Berlingo 4x4
Citroën Jumpy 1200 L2H1 1.6HDI 500 (2007) (NL) 94-VKX-2 -> (EE) 731 XSG
Toyota LandCruiser BJ45 (1984)
Voorheen
Xsara break
Berlingo 2.0 HDi 500 4x4
Berlingo 1.9
BX Break
BX-en
Visas
Hoi (intussen gehuwde?) Fast Girl
Voorbumper Berlingo gedemonteerd.
Vraagje aan ‘iedereen’: Weet iemand waar er een ‘VRAAGBAAK’ van BERLINGO MODEL 2002 en volgende (grote koplampen) te verkrijgen is?
Hiermee info ivm. DEMONTAGE VOORBUMPER (Berlingo vanaf 2002):
- Uiteraard rondom schroeven voorkant onderaan verwijderen + boven(na wegnemen Chervron-grill) de schroeven er onder.
- Modderkappen verwijderen: 6 plastic ‘insteek’-plugjes uittrekken (die in feite stuk getrokken worden—-> nieuw: 0,10 Euro/stuk bij Citroën, ‘nr. 21’ geloof ik) + 1 waarvan middenpin eerst uitgetrokken moet worden (onderste aan voordeurkant) + 1 schroef uitdraaien (bevestiging bumper aan spatbord in wielkas-rand)
- Onderaan bekijken: dan zie je de zwarte ‘bumpersteun’ waar de koplamp met een schroef aan vastzit + die met 2 schroeven/moeren het spatbord tegen de carrosserie vasthoudt.
Deze 2 schroeven moeten NIET losgemaakt worden om de voorbumper te verwijderen (= uitsparing is in de bumper voorzien!), WEL op 2 plaatsen (een 10 cm. uiteen) de TWEE ‘klipjes’ (= onderdeel van de gebogen zwarte bumpersteun) wat naar beneden trekken om de voorbumper langs de zijkant van de Berlingo ‘uit het spatbord/de bumpersteun te trekken/klikken’
Met deze info was ‘t me inderdaad ook vlugger gelukt!
Wie nog praktische info heeft: doorspelen aub!
Goetjes!
HAUG (Zonhoven, B.)
21-07-2008
Berlingo Fresh 1.6 HDi 55KW/75PK (van 02/2006)
Bevestigingspunten voorbumper Berlingo 2007 of vraagbaak
Dankjewel voor ooit in de toekomst!