Matthijs2006 schreef:Mogen we het niet weten dan, waar die garage is?
Tuurlijk mag dat
Garage Heezen, Elst…
Vanmorgen bij het wegrijden klonk een veel te stoere roffel in plaats van mijn anders zo gedistingeerd-stille zoem. Vermoed een gaatje net voor de achterste demper.
Mensen ervaring met uitlaten? nog wat aan doen of gewoon vervangen? Bekend wat dat kost?
Zoekt een mooie BX type 1, luxe uitvoering, donkere kleur
—-
XM: http://images.spritmonitor.de/263967.png
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik heb die van mijn onlangs vervangen voor een hele bom duiten. Ik ben ook te lui om dit soort zaken op te lappen, dan ben je ieder jaar bvezig. Volgens mij kost de achterste demper tegen de 200 euro…
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Matthijs2006 schreef:
Citroen prijs voor een einddemper is circa 250 euro, onderdelen boer circa 180 en op ebay.de kun je voor 180 euro een complete uitlaat tot spruitstuk krijgen..
Ware het niet dat BXidioot_rijdtXM een ES9J4 met dubbele pijp heeft…
En die schijnen erg duur te zijn, ik heb zelf geen idee. Gelukkig heb ik er zelf een op voorraad…
Xsara Coupe
Ijs schreef:
Citroen prijs voor een einddemper is circa 250 euro, onderdelen boer circa 180 en op ebay.de kun je voor 180 euro een complete uitlaat tot spruitstuk krijgen..
Heb je een link?
Xsara Coupe schreef:Ware het niet dat BXidioot_rijdtXM een ES9J4 met dubbele pijp heeft…
En die schijnen erg duur te zijn, ik heb zelf geen idee. Gelukkig heb ik er zelf een op voorraad…Xsara Coupe
Klopt inderdaad. Doppelter auspuff. Maar die heb je zelf ook dus ik ga er vanuit dat je opmerking geen uitnodiging is voor een pb
Zoekt een mooie BX type 1, luxe uitvoering, donkere kleur
—-
XM: http://images.spritmonitor.de/263967.png
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Met de XM naar Italie geweest, 3700 km in 2 weken. Echt een feest om in te rijden, deze dame!
Wel een probleempje, tijdens de heenreis gaf de middendemper het op, dus een beetje herrie. Van tevoren de auto nog een beurt laten geven bij een Citroen dealer waarbij, behalve de nodige verversingen en vervangingen, ook op 25 punten gecontroleerd zou worden. Nou, dus kennelijk niet de uitlaat…..
Maar goed, we gingen toevallig door Frankrijk, langs Straatsburg en Mulhouse, dus ik dacht wel ergens een dempertje te kunnen scoren. Nee dus, niet op voorraad. Wel in het centraal magazijn, maar dat duurt een dag en het was vrijdag, dus… verder naar Italie. Leuke sound, met een lekke uitlaat door de Zwitserse en Italiaanse tunnels! Ik had bijna een petje opgezet!
In Italie: div. Citroen garages waren met vakantie! Maar ook geen voorraad, ook niet in het centrale magazijn in Italie. En andere uitlaatmerken leveren daar helemaal geen XM delen. Kortom, zou meer dan 2 weken duren voordat het gemonteerd kon worden. Met de blijde boodschap naar mijn echtgenote: schat we moeten helaas langer blijven. Helaas die vlieger ging niet op…
Dus een beetje rondgevraagd of iemand het provisorisch zou kunnen repareren. En ja, bij een Fiat (!) garage wilden ze wel wat proberen. Met een breiwerkje van staaldraad de delen bij elkaar gebracht en toen een of ander reparatietape eromheen. Het zag er niet uit, maar was wel min of meer dicht. En dat voor €30.
En zo zijn we aan het einde van de vakantie ook terug gereden.
Terug in NL eerst naar kwikfit voor een prijsopgave. Die demper was €250, maar die kon niet vervangen worden zonder dat de 2e middendemper ook vervangen werd, en dan werd het €550 bij elkaar. Incl. montage dat wel….
Naar een ex-Citroen garage (nee, niet die van de beurt) in het dorp, die me al eerder goed en goedkoop geholpen hadden. Die verwezen het verhaal van kwikshit naar het rijk der fabelen, en gingen de demper vervangen met een half uurtje werk. Uiteindelijk daar €197 afgerekend. Daar ga ik dus vaker terug komen, ook voor de beurten!
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Dat scheelt inderdaad nogal! En Kwikshit is een absolute nono. Laat dat voor iedereen duidelijk zijn
Garage in CZ
Het uurloon in tsjechie is dermate laag dat ik de brandstofkosten eruit haal. was onlangs 7000 kronen kwijt [ong 240 euro] voor nieuwe distrubutieriem+spanrol+nieuwe simring+multiriem+filters en olie
zytra taky den
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Re: Garage in CZ
joepvanderven schreef:Het uurloon in tsjechie is dermate laag dat ik de brandstofkosten eruit haal. was onlangs 7000 kronen kwijt [ong 240 euro] voor nieuwe distrubutieriem+spanrol+nieuwe simring+multiriem+filters en olie
En hoeveel voor benzine ??
Ik was laatst even meer dan 300 kwijt voor distr riem, spanrol en krukaskkeerring, hier gewoon in de buurt…
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
15 euro voor een kachelmotor uit een type 2 sloper bij De Populier in R’dam, terwijl het probleem uiteraard de doorgefikte zekering onder de motorkap bleek te zijn…..3 euro voor een losse zekeringhouder en klaar.
Nu werkt standje AUT en 4 ook weer, raar maar waar.
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Re: Garage in CZ
ambijajance schreef:joepvanderven schreef:Het uurloon in tsjechie is dermate laag dat ik de brandstofkosten eruit haal. was onlangs 7000 kronen kwijt [ong 240 euro] voor nieuwe distrubutieriem+spanrol+nieuwe simring+multiriem+filters en olie
En hoeveel voor benzine ??
Ik was laatst even meer dan 300 kwijt voor distr riem, spanrol en krukaskkeerring, hier gewoon in de buurt…
Ik rij 2.1 td dus zunig hoorrr.Heb een boerderij gekocht in de cz en ga dus wat vaker die kant op. Ik was misschien niet duideliik,het betrof een beurt + de riempjes[lucht,olie,lhmfilter en vloeistoffen]
zytra taky den