











































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mijn linkvoorraam gaat niet open. Ik hoor wel het relais klikken als ik de schakelaar bedien.
Ik moet dus de bekleding eraf gaan helen om te kijken of de motor vervangen moet worden of dat er iets los zit.
Voordat ik eraan wil beginnen wil ik hier even orienteren
Kan misschien meteen de irritante rammel verholpen worden die toevallig uit hetzelfde portier komt
Waar moet je beginnen? En waar moet je op letten? Waar zitten verborgen schroeven e.d.?
Alle tips zijn welkom



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Wanneer was je van plan daaraan te beginnen? Anders kan ik wel wat foto’s maken… maar niet vandaag meer.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Einde van de week als het hier wat droger is of in het weekend.
Anders wordt het volgende week
Ligt er ook een beetje aan hoelang het ongeveer duurt



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Arjan Verkade schreef:Einde van de week als het hier wat droger is of in het weekend.
Anders wordt het volgende weekLigt er ook een beetje aan hoelang het ongeveer duurt
Het eerste paneel het langste. Maar moeilijk is het niet. Na de eerste heb je de volgenden er binnen een paar minuten uit.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als je foto’s wil maken graag
Is serie 2 anders als 1? Of zijn de schroefpunten en bevestigingspunten hetzelfde?



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
De schroefpunten zijn hetzelfde, maar de serie 2 heeft meer ‘dingetjes’. Bij de deuropener zit een veer zoals je die ook wel op raamwinders vindt en het slot is gewoon een kwestie van trekken. Eigenijk wijst de rest zichzelf. Onder de dopjes zitten schroeven, maar weet niet uit mijn hoofd of dat bij een serie 2 inbus is of gewoon een platte schroevendraaier.
Eigenlijk is dit het hele verhaal. Gewoon even goed kijken. De dopjes laten je weten waar de schroeven zitten en de rest heb ik net beschreven.


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Serie 2 is idd als het goed is inbus. Het bovenste deel zit er bij het raam ingehaakt. is wel handig om te weten.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Da’s bij serie 1 ook, maar net iets minder degelijk, ja.





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
In de armleuning zitten drie imbusjes M6, soms achter doppies (die mo’je d’r efkes uit purken met een klein schroevendraaiertje).
Speakerkapje eraf (voor de onderste helft), daarachter zit een verborgen schroef, de rest zijn van die plugjes…dus rustig trekken of m.b.v. een brede plaate schreovendraaier.
Stelt geen fluit voor.
Trilt bij jullie het (deur-)interieur ook zo als de radiobas iets te hoog staat?....rete-iritant eigenlijk.
‘Spirit of avant-garde’



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik heb net even gekeken, maar zie niet hoe ik nou leuk foto’s kan maken. De reacties hier zijn duidelijk genoeg. Met nog een toevoeging omtrent de armleuning. het derde boutje zit onder het stukje met stof. Dat stukje zit gewoon geklikt, dus kan je er met beleid afwippen. De rest wijst zichzelf met de bovenvermelde aanwijzingen.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanx, ben benieuwd hoever ik hiermee kom
Zat ook al te bedenken dat ik van te voren even kon kijken bij me reserve deuren, als de motor stuk is moet ik hem daar denk ik ook vandaan halen












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké, het is prima gelukt.
Het bleek een stekker te zijn die niet aangesloten zat


Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 03-04-2011
- DS 7 Crossback 4x4 E-tense
- ID/DS ds 20 hydraulique
- CX 25 TRD Turbo 1
Ik pik even terug op dit oude item in aangezien ik verder niks kan vinden.
Ben zelf ook bezig met demonteren van deurpanelen maar wilde even vragen hoe de plastic ring van de achteruitkijkspiegelbediening voor en raamslinger achter er af moeten.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
van de raamslinger kun je deze eraf nemen zogauw je de slinger eraf hebt.
kun je die van de spiegel niet draaien?
vgf
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.